• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    [SERVER ERROR]
    AMAROK
    AMAROK --- ---
    V záhlaví je nová anketa :o)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TOMATSU: Tohle je dobrý řešení, dodám že u subu už laborování s jeho pozicí v místnosti (a měření toho co to dělá) smysl rozhodně má (může se stát, že z nějakého místa chytne stejné stojaté vlnění a problém zhorší, i když moderní aktivní suby většinou umí otočit fázi, tím se to dá řešit taky), plus že kompaktnější řešení než počítač je třeba MiniDSP 2x4 HD za něco přes 200 USD - to je malá standalone krabička která se dá mezi výstup z přehrávače a stereo zesilovač+vstup subwooferu a umí ekvalizovat každej kanál zvlášť.
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    Tohle je mereni se subem :

    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    MADCAT: Mam, mel jsem, podobny problem a je to dany modem mistnosti. Hybat repro moc smysl nema - vyzkouseno. Kdyz jsem meril kazde repro zvlast, tak ten propad neni tak velky, ale pri mereni L+R se tam udela velky lavor. Zkus si stahnout tento program : https://www.roomeqwizard.com/ . Je tam dobra simulace mistnosti a rovnou ti ukazuje frekvencni krivku v bohdu poslechu.
    U me prichazley v uvahu 2 moznosti :
    1 / akusticky upravit stenu za repro, treba timto : http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/boomkiller.php ( nalazen na 33Hz - tim, ze by pohltil tu moji bouli na 33Hz, by zaroven zmensil ten lavor mezi 40-60Hz )

    2/ SUB - pro to jsem se zatim rozhodl - koupil jsem REL 7Ti a "vyplnil" ten lavor 40-60Hz. Bohuzel se zvedla boule na 33Hz, ale to jsem resil pomoci bud DRC ( z mereni v REW ) v Daphile, nebo ekvalizaci v Jriver MP.

    Jestli hrajes z PC, da se to celkem financne nenarocne vyresit. Koupit merici mikrofon ( cca 1500, - , staci i treba kalibracni mikrofon k AVR - vyzkouseno ) , udelat par mereni v REW, pomoci ekvalizace v REW ziskat hodnoty pro ekvalizer a ty pak zadat treba do toho Jriver MP, nebo je vyexportovat do *.wav souboru a ten pak vlozit do DRC v Daphile ( Linux OS ciste pro audio ) Je to sice berlicka, ale ne vubec spatna :)
    Samo by bylo lepsi poresit akustiku, ale to bez mereni a znalosti nema smysl.
    Kdyby jsi potreboval s necim poradit, neni problem.


    MAJA
    MAJA --- ---
    VOZKA: nepsal jsem konkrétně o basech ale komplet o akustice
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MAJA: Není pravda, záleží na tom na jakou místnost jsou bedny navržený. Třeba bedny s velkými zvukovody nebo obecně bedny s vysokou citlivostí jsou velké z definice, ale přebasované vůbec být nemusí a v malých místnostech často fungují díky užší direktivitě líp.


    MADCAT: Je to úplně normální. Řešit to můžeš protože to povede ke zlepšení kvality zvuku, ale obvykle ta řešení jsou nákladná.

    Jediné řešení které je zadarmo je zkusit bednami v místnosti různě hýbat a poslouchat jestli nenajdeš místo, ze kterého by v místech kde obvykle posloucháš hrály líp.

    Ze skutečných řešení: můžeš si koupit nějakou room correction krabičku a měřící mikrofon, které to obstojně vyřeší, ale vyřeší to pro jedno poslechové místo tak maximálně o velikosti většího gauče a ve zbytku místnosti to pak bude pravděpodobně horší (i když chytrá řešení umějí udělat měření pro víc poslechových míst a přepínat mezi nimi podle toho kde chceš zrovna poslouchat).

    Druhé řešení je multisub - dáš do místnosti třeba 3 subwoofery (stačí celkem malé a zašoupané někde u zdí) a každý naekvalizuješ zvlášť tak, že se ti jejich odezva v místnosti zprůměruje a vznikne ti poměrně velké místo, kde je odezva rovná - není to celá místnost, ale je to větší prostor než u jednoduché room correction, a není tam ten efekt kdy jinde v místnosti je zvuk horší. U subwooferů dělených dostatečně nízko je jedno, z jakého místa hrají, nepoznáš to, takže to funguje velmi dobře protože to do určité míry rozbije rezonance v místnosti, které celou tuhle věc způsobují.

    Třetí řešení je úprava akustiky, ale to je u basů tak prostorově náročné (potřebuješ fakt velký objem materiálů typu minerální vata nebo celkem velké naladěné rezonátory), že to je ještě většinou ještě míň reálné než multisub.
    MAJA
    MAJA --- ---
    MADCAT: Typicky čím větší bedny, tím náročnější na akustiku místnosti. Bedny co nejvíc do prostoru tj. od zadní i od bočních zdí, nezávisle na umístění basreflexu ... akustické úpravy místnosti dělají divy, ale často mají proti sobě WAF parametr (Woman Acceptance Factor) :-)
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Po x letech vlastnictví sloupů položím dotaz, kterej jsem měl položit předtím, než jsem si je koupil, no ale co už :-) V předchozím umístění jsem si toho tolik nevšiml, ale teď v obýváku v novým baráku pozoruju (ušima), že když stojím uprostřed místnosti, tak basů slyším tak nějak spíš míň, což se ale znatelně změní, když si sednu do gauča u protější stěny, a těch hloubek je tím víc, čím víc nalepím hlavu ke zdi. To je:
    - normální a nemám to řešit
    - nenormální a mám si posunout bedny dál ode zdi (bassreflex vzadu, bedny cca 20 cm ode zdi, víc to nejde - zavazely by)
    - nenormální a mám víc zatlumit místnost (koberec, obrazy, závěsy, nevím co ještě...)
    - nenormální a mám si koupit bedny s bassreflexem vpředu
    - nenormální a mám se na hifi vysrat a jít hrát kuličky
    Dík všem za relevantní i nerelevantní reakce :-)
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    __PEAT: Ahoj. Prodavam svuj Marantz M-CR511 kdybys mel zajem. Je to maly All-In-One. Ma digitalni i analogove vstupy, streamovany media, internetova radia atd. K bednam co uvadis to pujde slusne. Kdyztak PM.
    __PEAT
    __PEAT --- ---
    doporucil byste nekdo prosim nejakej amp pro bedny Bose_Interaudio_2000XL ? idealne s digitalnim vstupem ? odesel me sony receiver, tak chci poridit asi neco moderniho, ale v nabidce toho je milion a moc se v tom neorientuju, uvidam doporuceni, dik!
    Bose Interaudio 2000XL - Hi-Fi Database - Bookshelf and Standmount Speakers
    https://www.hifidatabase.com/Bose_Interaudio_2000XL_4410.php
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    HONCKA: Máš pravdu. Část televizí má sluchátkový výstup na 3,5 mm jack (zrovna je tak mám na karanténní sledování seriálů doma zapojené), ale přidání vstupu na digitální optiku je v přípravě. Dokud to nebudeme mít hotové, můžeme zájemcům kteří optiku potřebují dodat externí 3rd party krabičku na konverzi.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VOZKA: Díval jsem se na to a pěkný, jediný problém vidím v tom zesilovači, že nemá vstup na hdmi, případně optiku, že hromada lidí, když si něco takovýho kupuje, tak bude chtít na to napojit tv
    LYNCH
    LYNCH --- ---
    prosim vas dotaz. jakou prenosku/jehlu k gramofonu Panasonic sg3000? dekuju
    MIKLO
    MIKLO --- ---
    TOMATSU: Hele kdybych měl na oba, tak to tak klidně udělám a blbě se tady neptám :)
    MIKLO
    MIKLO --- ---
    MADCAT: jj, četl jsem na to dobrý recenze a ta bazarová cena kolem těch 10k mi přišla výhodná.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    MIKLO: Proč zrovna tenhle Denon? Že to bude bazarovka za dostupný peníze? Já jenom že se dá koupit PMA-800 novej, se zárukou a tak... Na druhou stranu ta osmistovka je samozřejmě o stupínek níž, i když stále v testech dobře hodnocená.
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    MIKLO: Tak si kup oba dva - Denon na hrani a Sony na koukani :) Jestli ten Sonak neni po kompletni repasi, tak nema ani cenu o nem uvazovat. A i kdyby byl, tak se mu asi stejne vyhnu. Zbytecny starosti s takto starymi stroji - na koukani OK, ale na poslech uz ne. Plus ten Sonak neni na nase rozvody 230V, ale na japonskych 100V. ( jde to samo poresit, ale dalsi starost navic + mozne poskozeni po ceste )
    MIKLO
    MIKLO --- ---
    Ahoj, je to dotaz asi spíš do low endu, ale přijde mi, že tady jsou lidi s větším přehledem. Chci se zeptat, jaký zesilovač vybrat? Dlouho jsem byl rozhodnutej pro Denon PMA-1500 AE, jako o pro mě ultimátním zesilovači, kdy už tohle pak nebudu muset řešit a bude mi to stačit. Ale vzhledem k tomu, že mám trochu kink na vintage hifi věci a rád na ně koukám, nedávno mi padl do oka zesilovač Sony TA-F ESXII, který se vyráběl jen pro japonský trh a vypadá (aspoň pro mě) naprosto famózně a celkem jsem se do něj zamiloval. Z technického hlediska jsem vpodstatě úplný laik, navíc jsem po mládí stráveném na hardcorových koncertech celkem hluchej, takže řeším primárně vzhled, aby to dobře vypadalo v obýváku :) Na druhé straně mám taky rád, když dobře nakoupím a je dobrej poměr cena/výkon. Takže se chci zeptat zdejších odborníků, co z toho vzít? Jestli se vyplatí absolvovat poslání starýho zesíku z Japonska a všechny rizika s tím spojený nebo si v Praze zajet pro relativně nový zesilovač, který ale zase nemá takový kouzlo. Cenově to vychází hodně podobně. Případně děkuju za pomoc při rozhodování.

    Denon PMA-1500AE - Manual - Stereo Integrated Amplifier - HiFi Engine
    https://www.hifiengine.com/manual_library/denon/pma-1500ae.shtml

    SONY TA-F555ESXの仕様 ソニー
    https://audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/amp/ta-f555esx.html

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ROMANICAK: Tak teoreticky není důvod, proč by nešlo dělat něco jako broadcast. V praxi to ale BT standard zatím neumožňuje. Nový BT audio standard je ve vývoji, a kromě dostatečně kvalitního kodeku který není licencovaný třetí stranou (konečně!) bude i podporovat posílání několika audio streamů do různých zařízení zároveň. Ale na rozšířenou implementaci si ještě pár let počkáme.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam