Kolem tech desek panuje hrozne legend, ale v praxi je to casto hodne jiny nez se muze zdat - treba s tou dynamikou - neni zas takovej problem udelat desku s velkou dynamikou, ale naprosto kazda deska bude v tichych pasazich praskat atd., je to jen o nejakym kompromisu, pro co se pri masteringu rozhodli.. Ted teda nechci resit loudness war, to je na jinou kapitolu..
Dalsi vec - "audiofilsky" desky - neco takovyho existovalo naposledy nekdy v osmdesatych letech, kdyz prislo DMM, u kteryho je s odstupem casu asi poznat, ze to zas takova vyhra neni, dneska, kdyz uz to technicky nikoho neohromi asi vetsina lidi rekne, ze desky ze 70' zni obecne asi lip nez desky s DMM..
Co muze mit nejakej vliv, je to jak ktery press vyrabeli - po kolika vyliskach se menila matice atd.. - proto jsou oblibenejsi treba japonsky desky, kde se na to dbalo vic, ale jestli 3. nemeckej repress vs anglicky atd. mel nejakou lepsi kontrolu kvality - to jsou informace, ktery mozna nejakej seriozni sberatel (a navic je to stejne o stesti - nikdy nevis jestli mas zrovna vylisek c. 150 nebo 2700..), ale urcite ne nekdo kdo si jede ty svy Fleetwood Mac, protoze se to poustelo v HIFI krame..
Staci se podivat na Discogs, coz je dneska nejlepsi zdroj tehle informaci a je videt, ze vi vlastne kazdej prd, u kazdyho vydani nejaky "dulezitejsi" desky si tam je mozny vyhledat, ze to je na hovno, nebo bozi podle toho jak clovek chce..