• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MAJA
    MAJA --- ---
    TEDDYBEDDY: svoje zákazníky si to asi najde .... mě to přijde vyjímečné spíš cenou a designem ... v téhle (i o dost nižší) ceně tak nějak předpokládám, že už tomu není v podstatě co vytknout ...
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MAJA: Tak je to flagship- reference. Obvykle jde o pár desítek kusů celosvětově. Ve špičkovým studiu je s výhodou mít něco takovýho, páč drahý bedny maj šanci ukázat, proč jsou drahý, a i levnější bedny s tím hrají o 2. třídy líp. Tzn. líp se prodají.
    MAJA
    MAJA --- ---
    TEDDYBEDDY: celkem rád bych viděl těch několik lidí, co si to v ČR koupí ... :-) Z toho by byl možná zajímavý socioekonomickopsychologický výzkum :-)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    D’Agostino Momentum S250 Stereo - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
    https://www.hifi-voice.com/...o?fbclid=IwAR12mr2dBrv_lKdKrEToOo7VqPw3dIYSIjz0smHf8yObwT7jtqY7pBHtk0U
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    BREGALAD:
    Ano, to byly dalsi duvody, nemene dulezity. A dalsi byl treba ze kazety (na kterych vychazelo mnoho hudby) se daly dobre kopirovat, zatimco CD ne.
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Hmm zajimavy zjisteni.. Presto mam znacku velmi rad :-)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    BREGALAD: Vyjádření Klipsche jsem nenašel a i když mě to u takhle velké firmy trochu překvapuje, fakt bych nevylučoval že si prostě vymýšlejí nebo dělají haluze typu "měříme in-room citlivost při umístění v rohu místnosti na nejhlasitější frekvenci", u menších firem se to v hifi dělá celkem běžně. Ale děje se to s jejich repráky opakovaně a potvrzují to i měření jiných serverů - v závislosti na metodice docházejí k různým číslům, ta jsou ale všechna znatelně nižší.
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Tím myslím - je tu někdo schopen měřit charakteristickou citlivost? Bedny si klidně na test zapůjčíme.
    Nebo zajedem s merakem k distributorovi. Já mám ve studiu RP-500M. Ale ostatní modely jsou v poslechovce distributora.
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: To je fakt - to je zvláštní. Je nejakej důkazní materiál usvědčující je ze lži? Normálně bych si to nechal vysvětlit..
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    BREGALAD: To nerozporuju, z grafu lze vyčíst, že i ty RP-600M mají reálnou naměřenou citlivost nadprůměrnou, obzvlášť vzhledem k ceně a velikosti. To je neopravňuje si o víc než 8 dB vymýšlet.
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Klipsche hrají vedle jinÿch značek s bēžnou citlivostí často hlasitēji, čili i na poslech jsou citlivējší..
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    ROMANICAK: Já myslel, ze CD vzniklo kvůli eliminaci kontaktního snímání, kde se u gramce odjíždí jak hrot tak nosič. Navíc to šumí a praská.
    Také jsou CD ponēkud kompaktnējší než LP a lépe se s nimi manipuluje, jakož I cestuje.
    V autē je LP také ponēkud asi nevhodné, ač vím, že I gramce do aut se v dobē nejvētší slávy dēlaly..
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Srovnání reálné a udávané citlivosti 35 reprosoustav, které zatím měřil Amir z audiosciencereview.com (používá velmi přesný Klippel Near Field Scanner):
    Speaker Sensitivity: Advertised vs Measured | Audio Science Review (ASR) Forum
    https://www.audiosciencereview.com/....php?threads/speaker-sensitivity-advertised-vs-measured.14072/

    tl;dr: skoro všichni zaokrouhlují nahoru, ale většinou je to max o půl decibelu, i když i solidní výrobci (KEF, JBL) si občas přidají přes 1,5 dB, což mi osobně přijde nezanedbatelné. Pravděpodobně to není tím, že by si číslo vymýšleli, ale tím, že citlivost měří jinak (jiné pásmo, jinak průměrované...), aby dopadla o kousek líp.

    Výjimkou je Klipsch, který si buďto vymýšlí úplně anebo schválně měří ve výrazně jiných akustických podmínkách než je standardní, u R-41M si přidává 4 dB a u RP-600M dokonce 8 dB - to je subjektivně zhruba zdvojnásobení hlasitosti. 8 dB by jim na měření přibylo možná kdyby je měřili zabudované přímo v rohu místnosti kde se stýkají dvě stěny a podlaha nebo strop, což je samozřejmě zcela nevypovídající.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    BREGALAD:
    "digitál bude mít méně informací" Ano, pokud mluvis pouze teoreticky. Praxe je vsak jina.

    Teorie jakt takz plati, pokud mluvis o ceste: analogova nahravka ze studia (pasky) --> mix a Master pro CD (digitalizace AAD nebo ADD)--> CD nosic.

    Ovsem uz to neplati pokud to chces porovnat s cestou: analogova nahravka ze studia (pasky) --> mix a Master pro vinyl (viz odkaz nize) --> lisovani desek

    Pri analogovem zpracovani a naslednym lisovani desek vstupuje do hry tolik faktoru, ze prakticky neni mozne dodrzet puvodni kvalitu studiove nahravky. Ta se vzdy bude vyrazne lisit od CD a troufam si rict, ze bude vzdy horsi z hlediska prenesene puvodni informace. Mimochodem prave to byl jeden z hlavnich duvdu proc se vynalezla digitalizace zvuku a CD nosice.

    Jak se masteruje pro vinyl:
    Vinyl master | GZ Media
    http://www.gzmedia.com/...icka-podpora/Objednavani-v-GZ-podklady/Priprava-podkladu/Vinyl-master.aspx
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    LAUNCHER: Ještě muzes zkusit sluchatka Beyerdynamics Aventho Wireless (sakra bezdrátové znamená BT a to znamená digitální kur.ení audio signálu jeho přizpůsobení digitálnímu přenosu původní pro audio nevhodnou cestou).
    Do těch sluchátek dali technologii, která změří posluchači sluch a následně aplikuje na poslouchanou nahrávku, kterou uzpůsobí nedokonalostem konkrétního sluchového aparátu onoho jedince.
    Jsou tam zajímavé rozdíly.. ;-)
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Výborný tip - díky za něj..
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    ROMANICAK: Ono je to tak jako vždycky zejména o nahrávce. Na otázku - co je lepší - zda do digitálního formátu 16bit/44.1 kHZ zakodovany signál (který je nějak předtím zpracován - znáte ty zkratky AAD, ADD, DDD že?)
    A nebo Analog (těžko říct jestli to netočili také digitálně, že? A až potom z toho dělali Master z něhož lisovali desky (a kolik těch desek bylo - neboť se samozřejmě matrice lisováním opotřebovává).
    Na tuto otázku nechť si odpoví každý sám.
    Analog by tedy měl být přesnou analogií zvukového vlnění a tedy - rozhodně digitál bude mít méně informací.
    Zajímavá je fotka třeba ze studia Stockfisch records, když si vzpomenu, až přijdu v pondělí do studia, nafotím ji a dám ji sem (Mám ji v HIFÍku na obrázku..) To je nahrávací studio umožňující DMM - Direct Metal Mastering. Tedy přímou výrobu Masteru pro lisivání LP z výstupu masteringového stolu. Zajímavé info o tomto procesu a srovnání dvou záznamů z klasického KP a DMM-LP je na přívalu u Stockfisch Records LP výběru Vol. (Mám ve studiu tři kusy k prodeji). Pak jde jen o to, aby ty detaily z desky dobře vytěžila kvalitní přenoska, která nebude zrovna laserová.
    CROME
    CROME --- ---
    TEDDYBEDDY: Nevim linku z gramce i cd si namerim a dokonce i kvalititativne a naprosto objektivne zanalyzuji...
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    Neverim, protoze to z technickyho hlediska neni mozny. Ale treba me tim merenim na kvalitne nastavenym gramci presvedcis, ze se mylim?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Nevěříš, pár nemáš zkušenost s dobře nastaveným kvalitním gramcem. Co takhle změřit rozdíl mezi Dom Perignon a Bohemia sektem? Co myslíš, že asitak "naměříš"? ;)
    https://youtu.be/3KfpGag03z8
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam