• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      CLOJSTER: Můj černej kůň ve sloupovkách do 120k je toto
      Audio Physic Classic Line 10 (Glass-White) - Reprosoustavy - HiFi Bazar - www.hifionline.cz
      https://www.hifionline.cz/hifibazar/prodam/reprosoustavy/audio-physic/classic-line-10-glass-white/
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      CLOJSTER: Poslechl bych si ještě třeba toto
      Sonus Faber Venere 3.0 - Cinema shop
      https://www.cinemashop.cz/sloupove-reprosoustavy/sonus-faber-venere-3-0/
      CLOJSTER
      CLOJSTER --- ---
      Mate nekdo zkusenosti s Xavian? Konkretne Xavian Stella, PC kolem 80K. Jsou srovnatelne s konkurenci v teto cenovce? Dik
      MAJA
      MAJA --- ---
      Kvalitní konektory a celkové provedení taky něco stojí ... tím obhajuju ještě rozumně drahé interkonekty oproti špagátkům dodaným se spotřební elektronikou.

      Parametrově odpovídající kabely v metráži oproti tomu stojí spíš desítky CZK max. stokoruny ...

      Já si tyhle špagáty vyrábím sám - cena za značkové a kvalitní RCA konektory a metráž (až zbytečně drahého VanDenHull) u 2 x 0.5m RCA vyjde tak na 500 CZK + trocha práce.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Ještě k těm kabelům :).
      Měření RCA kabelu Audioquest, v ceně 2300 USD za metr, a pro srovnání měření RCA kabelu, který dostal autor kdysi k DVD přehrávači zdarma: https://www.audiosciencereview.com/...index.php?threads/audioquest-wind-high-end-cable-review.17065/

      tl;dr: z hlediska frekvenční charakteristiky, zkreslení a případného šumu (audioquest má aktivní prvek, takže teoreticky něco generovat může) jsou identické, případně jsou rozdíly pod hranicí přesnosti měření, tj. o několik řádů menší než třeba u DACů nebo jakýchkoliv jiných komponent.
      Ovšem! Autor zkusil také kabely položit přímo vedle běžného AC transformátoru a zjistil, že Audioquest má násobně horší stínění a daleko více chytá elektromagnetické rušení z okolí. Oproti kabelu, který by v obchodě stál max pár dolarů.
      MAJA
      MAJA --- ---
      ROMANICAK: subjektivně ... poslouchám ušima a ne osciloskopem :-) Nahradil jsem 20+ leté kondenzátory stejnými, ale kvalitnějšími ... takže jsem dostal repráky do stavu skorojakozamlada ...
      DR_RIC
      DR_RIC --- ---
      ROMANICAK: Diky za posouzeni. Je videt, ze nejsem jediny, kdo rozdil pozoruje. S ekvalizerem jsem nehybal, je to proste jen zapojeny. Hlasitost u obou stejna. Zvuk k PC potrebuji napr pro webinerare, konference, skype apod. Nemam to na poslouchani hudby :-) Jak jsme si psali, jde o to, ze u 2 totoznych vyrobku, je velmi znatelny rozdil v kvalite. A shodou okolnosti je jeden vyrobek dost "zajety" a druhy zcela novy. Udelam stejne video s odstupem, zda se rozdily "smazou" - jak tvrdi prodejce. Ke kvalite nahravky bohuzel toho moc rict neumim. Je to S9+ nastaveno na maximum. Video je v HD rozliseni a udajne i zvuk. Zadne filtry apod. Snad jen jsem ho mohl dat do stativu, nefunet a nevrzat zidli...
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      DR_RIC:
      Ten rozdil je dost vyraznej i pres tu prisernou kvalitu nahravky.

      Ty prvni, s mrizkama, mi pripadaj vic uskrceny, jakoby priduseny a rozhodne min vyrazny basy. Na sumu mi to zni jako by cely pasmo bylo oriznuty na vyskach nebo nejak zkomprimovany, nevim jak bych to popsal.

      Ty druhy, bez mrizek, tyhle chyby nemaj, ale zas mi prijde ze vic huci, urcite bych na EQ stahoval basy kolem 160-250Hz nebo tak nekde. Na sumu je to takovy vic otevrenejsi, cistsi, prostornejsi.

      Ale jako oboji zni jak kdyz hodim repak do plastovyho kyble, to je jeden z duvodu proc u PC nemam PC repracky. Proste jsem ani ve vyssich cenovych hladinach nenasel nic, co by za to stalo.
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      MAJA:
      Subjektivne nebo merenim?
      DR_RIC
      DR_RIC --- ---
      Tak tady to je. zatim prvni verze.
      Test KEF EGG, rozdil v zahoreni repro
      https://www.youtube.com/watch?v=cGntO607OMQ&feature=youtu.be
      MAJA
      MAJA --- ---
      Tak výměna 20+ letých kondenzátorů za Mundorfy ve výhybkách přinesla pozitivní výsledky ...
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Jako nevím jestli má smysl odpovídat :) ale pokud se "chrchly" vztahovalo i k těm měničům za 250 - 1000, tak ne, třeba u menších širokopásmáčů občas ty super levné hrají výborně, zatímco bespoke píčoviny za tisíce jsou příšerné, a rozdíly jsou mezi jednotlivými modely velké. Pointa byla pouze že různé kusy toho samého modelu se od sebe i v ceně pod 300,-/kus liší velmi málo a většina solidních firem má docela dobrou quality control. To že by lowendové měniče měly nějaký velký rozstřel většinou neplatí dokud nezačneš kupovat anonymní čínu a různé další OEM výrobky.
      DR_RIC
      DR_RIC --- ---
      VOZKA: Spravny postreh. Nejdrive logicky ne. Protoze jedny jsem koupil do prace (pracovna) a druhy par byl urceny do pracovny domu. Byt to jsou typove velmi podobne mistnosti (vybaveni, apod) rozdily tam jsou (vyska stropu apod). Vzal jsem tedy par z domova a poslechl ho v praci (tam jsem mel uz protahany kabely a obracene by to byla vetsi prace) - stejny stul, stejna hudba,... A rozdil je stale slysitelny. Do jake miry je muj subjektivni pocit relevantni a do jake miry jde TikTak efekt nedokazu rict. Pripominam, ze to jsou reprosoustavy urcene k ozvuceni PC a televize v cenove relaci >10k,- Proto jsem nabidl zapujceni a zeptal se zde na nazory. Jediny ou odpoved do te doby jsem mel od prodejce a to stran rozehrani repro. To mereni by mohlo treba neco naznacit. Uvidime. Tesim se na pristi tyden.
      S Tvym nazorem na akustiku prostredi plne souhlasim. Mam za sebou 15 let koncertni kytary a neco "malo" nahrano v par kapelach. Taky jsem po 2 operacich ucha, pred kteryma jsem ztratil (mimo jine) akustickou prostorou orientaci a poslouchat cokoli (myslim, to ze na me jen nekdo mluvil ne hudbu) v novem dome bez vybaveni bylo peklo na koleckach...
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Díky za info. Čili ty chrchly hrály všechny stejně blbě? Pozoruhodné :) ( sarkasamus)
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      TEDDYBEDDY:
      Dalo se ocekavat, ze pri tech marnych pokusech o urazky a nadavkach nakonec udelas vola sam ze sebe. Jen jsem to necekal tak rychle a jednoduse :-)

      V tom dokumentu co postujes samozrejme neni nic o rozdilech mezi jednotlivymi typy kondenzatoru a ani jejich vlastnosti, ktery by mely byt lepsi pro audio. O mych znalostech vis prd, takze brzdi. Bud jasne vysvetli na co jsem se ptal, pokud na to mas, a nebo uz radsi nepis nic, jen si to zhorsujes.


      TEDDYBEDDY:
      Parovani tranzistoru neni nic extra narocnyho, jako vyrobce elektroniky uz je koupis od dodavatele soucastek naparovany. Stejne tak dalsi soucastky, je to easy. A repro? Jak je to jen mozne, kdyz mas naparovany a dokonale HighEnd vyrobeny vsechno, tak potrebujes jeste parovat vyslednej kus? No tak to asi tak dokonaly nebylo, ze jo :-) Kazdopadne udelat na kazde bedne mereni v suche mistnosti, udelat report a reporty pak k sobe naparovat taky neni nic nakladnyho. Muzes tady zkouset mazat dalsi shit ohledne zvedani cen do oblak, ale nikdo uz ti to nezere.


      VOZKA:
      VOZKA:
      Opet ti musim dat za pavdu, praxe ukazuje jasnej rozdil od reklamnich kecu :-)
      CLOJSTER
      CLOJSTER --- ---
      SAMOUT: No moc odvareny z nich zrovna neni...
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Ve chvíli kdy prodavač tvrdí, že rozdíly jsou způsobené (ne)rozehráním, tak se tím dá přinejmenším potvrdit nebo vyvrátit jeho tvrzení. Nemusí to vůbec vypovídat o vlivu rozehrání obecně, to je pravda.

      Ale to co píšeš z mojí zkušenosti tak úplně pravda není - děje se to sice zhruba tak jak píšeš, ale v rámci vývoje jsem testoval měniče v cenách od 250 Kč za kus a rozdíly byly u všech minimální. Nejvíc jsem myslím zaznamanal posun rezonanční frekvence asi o 5 Hz, což na basech není tak málo a slyšet to být může, ale člověk se musí v běžné místnosti docela snažit a rozhodně to není tak, že by potom jedna reprobedna neposlouchatelně duněla a druhá měla příjemné hluboké basy. Na zbytku spektra pak byly rozdíly sotva měřitelné. A asi před dvěma lety jsem pro zábavu rozebral a proměřil měniče z nějaké 5.1 sestavy značky Genius, ve které byly myslím 4 kusy stejných OEM měničů v odhadované ceně pod dolar za kus. Jejich kvalita byla příšerná, ale i přesto neměly toleranci o tolik horší, furt bylo z měření jasné, že se jedná o ten samý model. Někde na zálohách bych to měření ještě měl mít.


      DR_RIC: Ještě jedna věc mě napadla, měl jsi je alespoň na začátku zapojené ve stejné místnosti, na podobném místě? Protože jak na rezonance na basech tak na subjektivní podání prostoru má obrovský vliv akustika prostředí. Nemělo by to způsobit že jeden pár hraje úplně z prdele, ale ten vliv je fakt překvapivě velký.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Já snad jen doplním, že v pure hiend se jednotlivé reproduktory do stereo dvojic nákladně párují (stejně jako tanzistory, aj. součástky), což samo o sobě zvedá cenu vrcholných modelů do oblak. Zbylá repra se pak použijí do nižších řad, a v katgorii lowend je pak možný už skoro úplně všechno. Čili toto měřit telefonem v obejvaku má o vlivu rozehrávání stejnou vypovídací hodnotu, jako měřit krejčovským metrem uši smečce kokrspanělů.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Ad měřící mikrofony obecně, to je trošku jiné téma:

      Tenhle mikrofon za 1300 jsem nezkoušel, ale obzvlášť u USB mikrofonů kalibrovaných z továrny se dá s měřícím mikrofonem třeba za dvojku (UMIK-1 se občas tak prodává) udělat fakt hodně muziky a používá ho spousta profesionálů. Jeden čas byl jedním z nejprodávanějších měřících mikrofonů Behringer za 1800, z dobrých důvodů. A speciálně na doma na room correction a ladění akustických úprav nic lepšího není potřeba.

      Zvlnění frekvenční charakteristiky v horní oktávě je u měřících mikrofonů úplně normální a nedá se s tím (právě mimo kalibrace, tj. narovnání charakteristiky softwarově) nic moc dělat - je to způsobené tím, že vlnové délky se začnou svou velikostí blížit rozměrům mikrofonu, takže tělo mikrofonu pomalu přestává být akusticky transparentní a mikrofon začíná snímat směrově.

      Co se bezdozvukových komor týče, mít takovou věc k dispozici je super, ale troufám si odhadnout, že minimálně 95% výrobců hifi nic takového nemá (stojí to miliony) a pronajímá si je u třetích stran maximálně na finalizaci produktu, určitě ne běžně při vývoji, protože to není jen drahé, ale ani to není potřeba. Kombinací gated anechoického měření, nearfield měření wooferů a portů a groundplane měření je možné ho takřka úplně nahradit. A osobně bych při takové investici hodně zvažoval jestli stavět anechoickou komoru nebo si za podobné peníze koupit Near Field Scanning System od Klippelu, který udělá totéž automatizovaně i bez komory.

      Třeba i Vivid Audio, firma člověka co navrhl slavné šneky B&W Nautilus, při vývoji dělá to, že repráky zvedne do výšky ve výrobní hale velikosti tělocvičny a dělá gated anechoická měření. Na Slovnaftu z toho někde před lety byla fotka.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      DR_RIC: Problémy s podáním sterea ani dobrým mikrofonem nezachytíš, to dost dobře nejde. Zaměř se spíš na ty změny v tonalitě, jak jsi říkal že to má jiné basy a tak, to by naopak mohlo být jasně slyšet právě i na videu z telefonu, když je dáš vedle sebe a budeš v monu přepínat mezi jedním a druhým. Než budeš hledat kvalitní mikrofony, tak ten telefon zkus - je to hit or miss, některé mají mikrofony úplně na hovno, ale jiné (ani nemusí být moc drahé nebo nové) jsou díky MEMS mikrofonům hodně kvalitní a velmi lineární.

      Ten měřící mikrofon, přestože je za 1300, bude mít v pohodě zvuk a půjde to s ním taky, ale pokud máš rozumný telefon, nebude o to tolik lepší protože měřící mikrofony nejsou úplně ideální na výrobu nahrávek. Nemají špatné technické vlastnosti (tyhle levné mívají často vyšší hladinu šumu a někdy nezvládají hodně vysoké hlasitosti, ale to pro tyhle účely vůbec nevadí), ale jsou omnidirektivní. To je potřeba kvůli linearitě, směrové mikrofony nikdy nejsou směrové na celém spektru stejně, což by zavádělo do měření velké nepřenosti. Znamená to ale, že mikrofon je o dost míň směrový než tvoje uši, takže jakákoliv nahrávka z něj bude obsahovat nepřirozeně hodně ozvěny z místnosti. Dá se tomu pomoct tím, že se mikrofon dá prostě k reprákům blíž. Jinak s tím ale nepomůžu, nahrávání není moje parketa.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      ROMANICAK: Ne nepodělím chytráku. Tvůj vhled do oboru je na úrovni kroužku mladých techniků 6A ZŠ. A tvá nadutost na vlastní tupost je přímo úměrná. Studuj. Zatím ignore. https://www.aldebaran.cz/elmg/kurz_13_maxw.pdf
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam