• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MAJA
    MAJA --- ---
    jj, středy jsou důležité - buď nežádoucí odrazy pohltit nebo rozptýlit (závěsy / knihovna)
    já mám v zabydleném obýváku ze dřevěných hranolků vyrobené tzv. skycraper diffusery - pro mě je to estetické i funkční, nějaké molitany by mi doma neprošly :-)

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DR_RIC: Bude to asi lepší než nic, ale nebude to dobrý. Většina lidí si představuje že tlumit je potřeba hlavně výšky, ale největší problémy tvoří středy - způsobují největší nesrozumitelnost řeči a jsou nejvíc nepříjemné. Jeden (vystudovaný) zvukař mi tvrdil, že když se zatlumí výšky a středy se nechají, tak je to subjektivně ještě horší (nemůžu potvrdit, nemám dost zkušeností). Každopádně středy akustická pěna sotva zvládne pokud jí není třeba 10+ cm, a molitan bude spíš horší. Důležitá je vnitřní struktura té pěny kterou bude mít molitan jinou, ale jak se to projeví nevím.
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    MAJA: OK. Bohuzel to prave v tomto konkretnim pripade nelze. :-(
    MAJA
    MAJA --- ---
    DR_RIC: v běžných místnostech bych preferoval místo molitanů obrazy (bez skla), závěsy/textil a knihovnu
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    Mam dotaz na zdejsi profiky. Je nejaky akosticky rozdil mezi "klasickym" molitanem a akustickym? Krome tvarovani samozrejme. Jde mi o to, ze bych rad akusticky upravil (co to pujde) jednu mistnost, ale jedna se o ordinaci, takze jsem pomerne znacne vazan hygienickymi normami. Vzhledem k obrovske plose "holych" sten (strop lze jednoduse resit podhledy) je dost financni narocne pouzit "akusticke obrazy", panely apod. Je moznost pouzit na steny molitan, ale podminkou je, ze musi byt bily. A vzhledem k tomu, ze jsem akusticky molitan v bile nenasel, napadlo mne pouzit "obycejny". Odtud prameni moje otazka. Mate nekdo zkusenost? Jak jste upravovali akustiku vy?
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    VOZKA: Amen!
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ROMANICAK: Sorry, já jsem označil tebe ale myslel jsem tím taky spíš teddybeddyho. Podle mě to na první pohled taky vypadá jako celkem obyč dostatečně tlustej ofc kabel, protože co jinýho taky používat.
    Ono to celkově nedává smysl. Měly by na výhybce být komponenty propojeny kabely tloušťkou roury od vysavače místo třeba dostatečně tlustých spojů na plošáku? Měly by se svitkové kondenzátory vyrábět tak, aby dovnitř z konců svitku taky vycházel hi-tech kabel? A co cívky, proč můžou být cívky z nalakovaných OFC kabelů a propojky mezi nimi ne?
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    ROMANICAK:
    Mozna SC znamena SilverCoated?
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    VOZKA:
    Tezko rict. Taky vypadaji jako celkem obycejny OFC.
    Ta cenovka nic neznamena, leda to, ze se na to nachytaji hlupaci typu TeddyBeddy. Coz neznamena ze harou spatne, neslysel jsem je a nedovolil bych si to rict. Ale s klidem si dovolim rict, ze realna prodejni cena by mohla byt 10x nizsi a jeste porad by to bylo s *10 ziskem oproti vyrobni cene.

    Reknu to takhle - kazda firma ktera vyrabi "spickovy" kabely si na ne pise svoji znacku. Na techhle nevidim nic.
    Napis co lze precist je "SC1 OFC speaker cable " . Jeste pred tim jsou ale nejaky dalsi tri pismenka, ktery se mi bud nepodarilo identifikovat nebo je google proste nenasel - mdr? mdt? mdf?

    Ale mozna je to mbl vlastne, to by znamenalo, ze maji vlastni kabely...nebo ne? :

    MBL internally wires the 101E Mk.II with Wireworld cable
    MBL Radialstrahler 101E Mk.II loudspeaker Page 2 | Stereophile.com
    https://www.stereophile.com/content/mbl-radialstrahler-101e-mkii-loudspeaker-page-2
    -- jenze na jejich strankach https://www.wireworldcable.com/ zadny kabely pro tohle pouziti nenachazim.
    -- a zajimalo by me co je ta cerna krabicka s tou kouli nahore s napisem "Interconnect comparator". Vsadil bych se, ze je to to co jsem popisoval v nedavne diskusi - prepinani mezi kabelama tak, aby se mohlo testovat rozdily mezi nima. Tedy to, co jsem psal v ROMANICAK: .

    Ve videu je jeste jeden moment kde je na ne videt, treba se to podari rozlustit:
    How It's Made Omnidirectional Speakers P2
    http://www.youtube.com/watch?v=G5EMrFsT7V4&t=141



    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ROMANICAK: Já bych případně poprosil o identifikaci tohohle OFC Speaker Cable kabelu:


    Je to z videa výroby omni repráků MBL, cena za pár prodávaný s párem subwooferů je okolo 5 000 000 Kč.

    How It's Made Omnidirectional Speakers P2
    https://www.youtube.com/watch?v=G5EMrFsT7V4&t=2m24s
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    Ty si nedas pokoj :-)))

    Pamatujes jak jsi psal TEDDYBEDDY: o kabelech ktery jsou pouzity uvnitr 800N? Tak tady je mas. spis bych rekl ze jsi nemel pravdu, podle me jsou to celkem obyc (OFC) medeny dvoulinky, nejspis jen jeste twistovany. Zadnej stribrnej coating, zadnej oplet "lineárně strukturovaný uhlík". Ty jsi proste normalni lhar abys obhajil svoje nesmyslny predstavy, to si ted uz klidne dovolim rict.

    Uplne dole jeden z tech dvou obrazku.
    B&W  factory - B&W: Speaker Building the UK Way - The Audio Beat -www.TheAudioBeat.com
    http://www.theaudiobeat.com/visits/bw.htm

    A video tady, napriklad v 02:00:
    The making of an 800 Series Diamond speaker
    http://www.youtube.com/watch?v=8UzqJJOiVVc


    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Děkuji za hezké vysvětlení. ;-)
    Je fajn, když do toho někdo takhle vidî..
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    BREGALAD: Dobré téma na pokračování. Velmi často to fakt je podobně tomu co říkáš, ale záleží na konstrukci a hlavně na tom co už považuješ za výšky - pokud se nebavíme o supertweeterech, tak většina výškáčů hraje na většině svého spektra všesměrově a začíná být takhle směrová až celkem vysoko.

    Šířka vyzařování bez zvukovodu se v principu řídí velikostí měniče a je tam podobný vztah jako u zvukovodu. Když je vyzařovaná vlnová délka výrazně delší (tj. frekvence hlubší) než je průměr měniče, tak jsou dané frekvence vyzařovány všesměrově. A jak se vlnová délka zkracuje až je kratší než průměr měniče, tak se vyzařování nějakou dobu zužuje, pak vznikají tzv. side lobes, (měnič vyzařuje úzce dopředu, pak nic, a úplně bokem zase jede naplno), a nakonec už je vyzařovací vzor úplný bordel.

    Výškáče jsou obvykle kopulky o průměru něco přes 2,5 cm. Vlnová délka zvuku okolo 2,5 cm znamená cca 12,5 kHz. Takže běžný 1" výškáč ti nad 12 khz začne poměrně dost směrovat a těch 20° - 35° se mi sice zdá málo (pokud nemyslíš 20° - 35° na každou stranu), ale k vršku horní oktávy bude rozhodně směrovat dost. AMT tweetery ("skládané pásky") bývají často o kus větší a začínají být hodně směrové dřív. Navíc jsou často obdélníkové a ve vertikální ose delší, takže jejich vertikální direktivita je ještě o dost horší.

    Pro mě ale třeba 2 kHz už jsou rozhodně subjektivně výšky a od těch 2 kHz do 10 kHz to bude bez zvukovodu hrát víceméně pod úhlem 180°. Protože platí že čím nižší frekvence mají být směrové, tím větší musí být bedna, většinou se začíná směrovat třeba na 1500 Hz a důležité je aby tam byl pozvolný přechod z basů které jsou skoro vždycky všesměrové na ten úhel třeba 120° a aby se ten úhel udržel co nejdéle než se začne někde v horní oktávě zužovat. Nejlepší hifi bedny směrují většinou třeba od 600 - 700 Hz a to už je fakt dobré.

    Jsou tam výjimky. Jednak zvukovody můžou paradoxně vyzařování na nejvyšších frekvencích i rozšiřovat. Nejznámější je tímhle asi Seax DXT zvukovod, který pár high-endových beden proto používá, ale v menší míře to dělají i jiné. A potom když má výškáč breakupy, které jsou obvykle nežádoucí protože způsobují zvlnění na cháře, tak to na direktivitu může taky mít pozitivní vliv. Takhle třeba fungují některé fullrange měniče, je to o kompromisu.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    BREGALAD: Srry, ale já neznám žádnou přenosku cca pod 400 baků, kterou by ve světě dospělých gramofonů bral nekdo vážně. Ale fandím ti :)
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Mimochodem - neměřil jsem, ale nelze asi úplně brát “bedny” jako celek. Výšky mají jiné vyzařování než středy a než basy.

    Podle mého názoru (aktuálně mám nějakých 12 párů různých reprosoustav) mají výšky obvykle vyzařovací úhel 20-35st (odhadem). Čili je fajn osou výškového reproduktoru “trefit” posluchače, aby se v místě poslechu mohl i pohnout.

    Čili vyzařování beden 90 a více stupňů je asi pro středy a basy?
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    TEDDYBEDDY: Myslím, že rozhodně.. ;-)
    Nemám teď už to Volumio Primo ke srovnání, ale jsem předvědčen, že by gramec vyhrál.
    I třeba proti HiRes souborům.
    Jestli se mi to Volumio někdy dostane zase do studia, rád to zkusím. A o výsledku férově napíšu.

    Je-li MM vložka za 5.000 Kč levná vložka.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MADCAT: Těžko říct, tady záleží třeba i na tom, jak daleko jsou ode zdi a kolik je okolo nich odrazivých ploch, myslím že se to nedá na dálku říct. Je třeba upřesnit, že snad žádné hifi bedny nemají vyzařovací úhel menší než 90° a většinou mají víc, třeba JBL myslím používají 120°, což by pořád šlo v pohodě použít. Nesměrující bedny sice vyzařují víc do stran, ale taky vyzařují víc do stran :)) což znamená že ti jde víc zvuku směrem na zeď, nábytek atp. a to v obyčejné místnosti obvykle nechceš.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ENGUMAZ: Píše " že je přesvědčen, že vinyl bude lepši".
    ENGUMAZ
    ENGUMAZ --- ---
    TEDDYBEDDY: vzdyt to napsal
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    BREGALAD: Takže ten Denon s levnou vložkou hraje podle tebe líp než Volumio nebo jak mam tvé odpovědi rozumět ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam