• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: Někdo se "zesměšní", tím, že se přeřekne a někdo tím, že ví o akustice zoufalé hovno a pokládá se přitom za znalce.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HOWKING: pročpak bych se měl vůbec něčeho chytat? Já se královsky bavím nad tím, jak někdo chce někoho jakože zesměšnit a přitom zesměšní sám sebe :) Né že by ses střelil do vlastní nohy poprvé :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: To už fakt nemáš čeho se chytit? Si zkus hňupe spočítat jaký vykmit by mysely mít tvé mikroreproduktory, aby vytvořily na 10 Hz akustiský tlak, který by vzhledem k fyziologické křivce byly na hranici slyšitelnosti. (poradím ti, že výkmit pro stejný výkon roste s druhou mocninou vlnové délky=rychlost zvuku/frekvence (plocha, že) a že fyziologická křivka v basech roste s 30 dB na oktávu a že 6 dB znamená 2násobek výkonu.
      při průměru repráků 20 cm ti vyjde výkmit půl metru pro tvých slyšitelných 10 Hz bez vyšších harmonických od zkreslení
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HOWKING: nebreč, i mistr zvuku si může jednou za deset let splést jpeg a archaický mpeg a nemusí to být hned debil. Peg jako peg :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: Myslel jsem zvukový kodek, ale kdo není debil, tomu to došlo.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      Artefakt "jepegu, checheche". Tak když někomu hraje obrazový formát, tak na to musí reagovat i Heco.

      On to bude doufam jen April, jinak to je fakt haha :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---

      Pak jsem si uvědomil, že to není filtr na Subwoferu, ale že byl vypnutý. On se zapíná sám až když detekuje zvuk a tohle bylo pod jeho rozlišení detekce.

      HOWKING
      HOWKING --- ---
      VOZKA: Ten článek vlastně říká, že business kolem High-Endu má apríl vlastně celý rok :D
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      PLAYER: Vůbec nedráždí, jen informuju že to není reálně 10 Hz :). Konkrétní graf ti nedoložím protože do 10 Hz vyjma výzkumů nikdo neměří, ale graf harmonického zkreslení na basech zpravidla vypadá tak, že do určité frekvence (u větších high end beden to bývá okolo 30 Hz) se drží zkreslení na hranici nižších jednotek procent a pak najednou ustřelí do nebes. A první harmonické frekvence deseti hertzů jsou taky pořád nejhlubší subbasy, takže to tak i zní, ale ten fundament tam moc není, na to bys potřeboval násobně větší skříň nebo rotary woofer.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      VOZKA: no jestli tě dráždí výraz "slyším", tak si za to dosaď třeba "poznám rozdíl, když je to zapnuté/, vypnuté". Prostě to zní jako velmi slabé "hučení", vydává to podobný zvuk, jako mi vydávalo trafo v subwooferu, kdy se velmi jemný "brum" přenášel přes šasi do ozvučnice, než jsem jej vypodložit gumovými podložkami (což dodnes jedno zdejší ID nerozdejchalo a prej že mi to nefunguje :) ).
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      PLAYER: Na 90% neslyšíš 10 Hz ale harmonické frekvence. Na takhle nízké frekvenci je normální, že i high-endové bedny mají zkreslení přes 100%, tj. ta fundamentální frekvence tam někde je, ale její harmonické jsou hlasitější.
      (neříkám že těch 10 Hz za nějakých podmínek nemůže být cítit, ale bez vysoce specializovaného zařízení to neotestuješ:)
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      Aniž bych upravoval hlasitost, tak slyším 26 Hz - cca 16,3 kHz. Při vyšší hlasitosti se trochu krajní frekvence rozšíří, ale nad 17 kHz jsem hluchej :) Překvapilo mě ale slyšitelných 10 Hz, jak z pohledu mých uší, tak B&W 802D.

      Online Tone Generator - generate pure tones of any frequency
      https://www.szynalski.com/tone-generator/
      SPIKE411
      SPIKE411 --- ---
      It’s Difficult To Read An Audiophile Guide As An Analogue Engineer | Hackaday
      https://hackaday.com/2023/03/28/its-difficult-to-read-an-audiophile-guide-as-an-analogue-engineer/
      MAJA
      MAJA --- ---
      Kvalita nahrávek po zvukařské stránce je bohužel u většiny nahrávek dost špatná nebo v lepším případě hodně průměrná ...
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Mne by zajímalo, zda prodejci sami poslouchají "audiofilní" nahrávky nabízené ve studiích :)
      MAJA
      MAJA --- ---
      Jo na výstavách jsou prodejci převážně naladěni na správnou notu :-) Zase akustika a velikost hotelových pokojíčků je fuj.
      DELLAMORTE
      DELLAMORTE --- ---
      MARASAN: Jo byla to Melisa.
      Jinak třeba co mám zkušenosti s Audio Video výstavy z Prahy, tak když mě něco zaujalo, tak většinou se mi dostalo vřelého přijetí a příjemného popovídání.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      MAJA: Ony ty RD špatně nehrají, jen prostě zvuk sám o sobě není adekvátní ceně a hodně připlácíš za design. Tyhle větší širokopásmáče omezuje fyzika, kromě hlasitosti mají třeba i problémy s breakup módy (tj. od určité frekvence už nekmitá celá membrána naráz, ale vzniká vlnění na ploše té membrány), které způsobují rezonance. Ale taky třeba to, že na rozdíl od menších širokopásmáčů zpravidla nemají rovnou fázovou charakteristiku a někde uprostřed pásma se fáze otáčí hodně podobným způsobem jako na dvoupásmových bednách s výhybkou. Což podle mě zvuku nijak neubližuje, ale oni se na webu chlubí tím, že výhybku nemají a k otáčení fáze nedochází, tak mi to přijde trochu hloupé :).

      Vždycky když jsem byl na výstavě v jejich místnosti, pouštěli Muddy Waterse, ten na nich zněl výborně :).
      MAJA
      MAJA --- ---
      WADER23: Číňan neplatí R&D a Marketing ... je to více či méně kopie nebo často i originál, který vyrábí pro značku a jsou to výrobní náklady + marže. Před pár dekádama zase kopírovali japonci americký vývoj v elektronice a dneska to nikdo neřeší :-)


      VOZKA: Zrovna ty RD mi na výstavě zněly překvapivě dobře, i když jejich design bych doma v obýváku nesnesl :-) Ale dali si práci alespoň trochu upravit akustiku hotelového pokojíku a asi vědí, co na tom pustit, aby to dobře znělo :-) Na Zeď od Pink Floydů by se tvářili asi dost špatně :-)

      AQ mají dobrou technologii výroby, CNC stroje a snaží se vymanit z role oem výrobce a výrobce levných beden ... ale já jim ty drahé bedny nějak nevěřím :-)
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      MAJA: Ad ty marže za top věci, nedokážu říct jak moc to takhle funguje v hifi studiích, ale v posledních deseti letech bylo znát, že na to hodně najeli výrobci (a někdo to od nich překupovat asi musí). Velmi přibylo výrobců, kteří mají pár modelů s docela normálním stupňováním ceny a pak jeden top model za násobně víc (což může být klidně milion), který ale vývojově skoro nikdy a často ani designem nenabízí vůbec nic nového, ani kvalitou srovnatelného se srovnatelně drahými modely zajetých značek (v cenové relaci třeba Kef Blade).

      V ČR na to trochu najeli třeba RD Acoutic - v archivu z roku 2015 mají 3 varianty beden dle osazení měničů, nejlevnější za 120 000 Kč a nejdražší za 235 000 Kč. Nehraje to špatně, má to klasické nedostatky velkých širokopásem - zvlněná chára, mizerná směrovost a nižší maximální hlasitost - ale zároveň tyhle bodové zdroje znějí přirozeně, není tam výhybka v kritickém pásmu a na nižších hlasitostech to zní docela dynamicky. Za těch 120k to je trochu předražený pokud bychom se bavili jen o zvuku, ale jako dyzajnovka je to dobrý.

      No, ale (spekulace) lidi asi odrazovalo že ta nejdražší verze je o 115 000 Kč dražší přestože je to úplně ta samá bedna jen s dražším měničem, jehož cena tvořila myslím "jen" asi polovinu z té přirážky. Tak začali prodávat jen tu nejdražší verzi, přestali říkat co v ní je konkrétně za měnič a o dalších zhruba 100 000 zdražili, což lze na webu vidět dnes. Chcete-li si zvuk doprasit dle chuti, můžete si k bednám pořídit dopřednou horničku za 2000 € nebo zlacené kontakty za 940€.

      Topmodel českých Acoustique Quality za půl mega je podle mě podobná kategorie. Dobrý, ale tak 4x dražší než spousta srovnatelně hrající konkurence a navrch trochu ošklivý.



      LOPIK: K tomu že prodejce nerozumí produktu - za mě naopak prodejce, který řekne parametry z katalogu a nechá zákazníka ať si sám poslechne a rozhodne se podle toho, patří určitě k těm lepším, takže takhle jsem to nemyslel. Ale mimo objektivní parametry si výrobci v propagačních materiálech často vyloženě vymýšlejí.

      Konkrétně mi třeba jeden majitel studia vysvětloval, že když si člověk alokuje budget, tak je super nápad vyhradit si víc na bedny než na zesilovač, protože se tím bednám zlepší zvuk daleko víc, než kdyby si člověk radši koupil dražší bedny, což je v dnešní době totální nesmysl a naopak tím zákazníka o lepší zvuk připraví. Nebo na High Endu měly tehdy jakýsi velký 2.5-pásmový Tannoye hrozně zaduněný basy, což jsem decentně řekl kolegovi a vystavující mi začal vysvětlovat jak to je tím, že jsou nerozehraný, a vůbec ho nenapadlo (nebo nenapadlo říct), že to je spíš tím že vystavuje bedny laděný do místností který mají aspoň 30m2 v místnůstce která má tak půlku a ještě je strká do rohů.
      FATTY
      FATTY --- ---
      MARASAN: Nabizela by se melisa, ja tam onehda (to uz bude let) byl a uplne napohodu, pristup oukej, mohl jsem si co jsem chtel. Podobne ve Spalicku, sice jsem si taky vyslech ze zesik co jsem si onehda prines je popelnice, ale nic jsem si z toho nedelal a porovnavat jsem taky mohl bez problemu na mych nahravkach..
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam