• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      LOPIK: Spousta klubů je akusticky upravená. Slyšel jsem co jsem slyšel a fanouškem ozvěny fakt nejsem, konkrétně to byly brněnský Melodka a Fléda.
      LOPIK
      LOPIK --- ---
      VOZKA: Ten důvod je ozvěna. Hlasitost je druhá věc. Samosebou, že klub není jako klub, ale je to pakárna - ty lidi jsou dost poznat.
      LOPIK
      LOPIK --- ---
      "Prázdnej klub, tam to hraje nejlíp" a "nejlepší akustiku mají kostely" jsou přesně věci, co žádnej zvukař nebo muzikant nikdy neřekne - to jsou jejich dvě noční můry.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      LOPIK: Mně jako muzikantovi se v prázdných klubech taky nehrálo dobře, párkrát jsem to zažil :). Ale když klub sám o sobě nemá mizernou akustiku a zvukař to dá tak nahlas že není potřeba zandavat špunty, tak není důvod proč by to rozumně nehrálo. Masa lidí sice obvykle akustice pomůže, ale záleží na konkrétním prostoru, není to vždycky nutnost, a taky je to trochu situace "ohlušující hlasitost dokurví zvuk výrazně víc, než absence lidí".
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      HOWKING: U rockový muziky tohle chápu víc, no. Ozvučit halovku/stadionovku je peklo a většinou stojí zvuk za vyližprdel. A v malých klubech zase často mají potřebu hrozně hrotit hlasitost, což taky kvalitu zabíjí, aspoň pro mě i když mám špunty (což mám třeba na metal vždycky). Nejlépe znějící rockové/metalové koncerty jsem slyšel v klubech s nadprůměrně kvalitním zvukem když ještě v sále nikdo nebyl a zvukař tak neměl potřebu to s hlasitostí hrotit a jel na půl plynu, a ještě to náhodou byla akce, kde předkapela hrála líp než hvězda večera.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      A zrovna před týdnem jsem poslouchal https://www.discogs.com/release/9631939-Johann-Sebastian-Bach-Ji%C5%99%C3%AD-Reinberger-Organ-Works
      Ta atmosféra prázdného nočního kostela Michaelis-Kirche Zwolle v Holandsku se zažít nedá, i kdyby tam člověk šel na koncert. Budou tam lidi, bude úplně jiná akustika (utlumená lidma), nebude slyšet zvukové pozadí nočního města. Nahrával to ve tři ráno.
      http://alefnula.wz.cz/bordel/ToccataBWV565.flac
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      VOZKA: Jsem žánrově omezený. Ale i když chodím na koncerty, tak jen nadýchat atmosféru, na desce si pak pochutnám. (na koncerty chodím rockové, jazzové a vážnou muziku, ale poslouchám občas i techno a pop).
      Byl jsem skoro na všech Purplech, co u nás byly a byl jsem i na PinkFloyd, ale vždy jsem stál pod zvukařem (nebo jsem se tam v průběhu koncertu přesunul, jinde se to nedá poslouchat) - obzvlášť právě Floydi na Strahově byli mimo místo zvukaře totální zvukový otřes. Na Jazz jen do Parníku (Ostrava) :D
      MARASAN
      MARASAN --- ---
      MARASAN: Hooverphonic jinak vubec nemusim.
      MARASAN
      MARASAN --- ---
      VOZKA: treba mne prekvapili Hoverphonic s orchestrem. Na YTB je spousta songu z onoho koncertu, jsou nasnimany vc. publika je to ztrhujici - cernobila zalezitost od Sony. Pritom nahravka toho koncertu [Hooverphonic With Orchestra (2012)] je uplne jina. Chybi v ni publikum a cely je to posunuty do uplne jiny nalady. Nevim, co je lepsi, doporucuju poslechnout a srovnat, jak se to muze masivne lisit.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Samostatná kategorie jsou pro mě jazzové nahrávky, přijde mi že málokterá kapela umí předat energii z živáku na nahrávce. Už dostkrát se mi stalo, že hudba která byla naživo skoro vzrušující najednou působila naprosto unyle, a to pak jistou hrubost zvuku živé nahrávky s radostí přijmu.

      HOWKINGU, máš to tak hozené napříč žánry?

      Pro mě na tom žánru hodně záleží, dobrá studiová nahrávka může být úžasná, ale je to jak u kterého stylu a nesmí to být jen o té čistotě a dokonalosti. Třeba často vychvalovaní Steely Dan mi přijdou jako totální nuda (teda i hudbou, ale tady myslím hlavně zvuk) protože se nesnaží třeba vytvořit nějaký dojem reálného akustického prostoru, a jsou to jen superčistě nahrané nástroje/hlasy v "ničem". Ale zároveň třeba u metalu, kde jsou základem zvuku masivní kytary, se nějaký "reálný akustický obraz" většinou neřeší protože na to není prostor, a taky to nevadí.


      Chcete se podělit o nějaké povedené zvukově zajímavé živáky?
      KOZLIKK
      KOZLIKK --- ---
      HOWKING: ziva nahravka ma neco do sebe, kdyz se to dela na urovni jako treba Josh Rogosin, ktery stoji za stovkami "Tiny Desk" koncertu na NPR Music. .)

      tenhle clovek ma takovy rozsah, slysel jsem toho uz tolik a neprestava me prekvapovat jak to dela..

      David Crosby & The Lighthouse Band: NPR Music Tiny Desk Concert
      https://youtu.be/-ZZYXlJ8-k0?t=356
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      WADER23: Dovolím si nesouhlasit. Živá hudba má samozřejmě svoje. Ale vypiplaná studiová nahrávka, jak zvukařem, tak interpretem, který to zahrál milionkrát, dokud se mu to nepovedlo nejlépe jak chtěl, je jinde. Já tedy preferuji nejlepší umělcovo podání ever, s tím nejlepším zvukem, než "sympatické" chyby v rytmu, intonaci a u některých i v textu živého podání a zvuk který je poslouchatelný maximálně pod zvukařem. :D
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      One Man’s Tribute to New York’s Renowned Soundystems | Red Bull Music Academy Daily
      https://daily.redbullmusicacademy.com/2019/05/the-loft-in-lille-feature
      WADER23
      WADER23 --- ---
      HOWKING: To je docela vtipná stránka sama o sobě. Ono ale asi high-end-istum nezbývá než si vymyslet podobné definice.

      Já si myslel, že úkolem reprodukované hudby je přenést hudbu co nejvěrněji, ale to asi bylo jen v historii, když si nemohl každý zajít/zaplatit na koncert/operu/vystoupení a tak byla levnější alternativa pustit si hudbu reprodukovanou. Dnes se situace změnila, zajít na živou hudbu jakéhokoliv stylu si může dovolit kdokoliv, tak už to není in. In je teď vytahovat se kdo má dražší kabely, a diskutovat nad jejích vlivem na kvalitu reprodukce, než si poslechnout tu skutečnou nezkreslenou hudbu ;-)
      MAJA
      MAJA --- ---
      totální highend může být pro znalce i jen notový zápis :-)
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      A ja si naivne myslel, ze kdyz sem po case vlezu, dozvim se neco o HighEnd.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HOWKING: to ted mluvis o sobe jako o tom znalci na akustiku, jak ses extremne zesmesnil, kdyz jsem si privezl bedynky a mel je provizorne v chodbe na dlazbe? :D :D :D
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: Někdo se "zesměšní", tím, že se přeřekne a někdo tím, že ví o akustice zoufalé hovno a pokládá se přitom za znalce.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HOWKING: pročpak bych se měl vůbec něčeho chytat? Já se královsky bavím nad tím, jak někdo chce někoho jakože zesměšnit a přitom zesměšní sám sebe :) Né že by ses střelil do vlastní nohy poprvé :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: To už fakt nemáš čeho se chytit? Si zkus hňupe spočítat jaký vykmit by mysely mít tvé mikroreproduktory, aby vytvořily na 10 Hz akustiský tlak, který by vzhledem k fyziologické křivce byly na hranici slyšitelnosti. (poradím ti, že výkmit pro stejný výkon roste s druhou mocninou vlnové délky=rychlost zvuku/frekvence (plocha, že) a že fyziologická křivka v basech roste s 30 dB na oktávu a že 6 dB znamená 2násobek výkonu.
      při průměru repráků 20 cm ti vyjde výkmit půl metru pro tvých slyšitelných 10 Hz bez vyšších harmonických od zkreslení
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam