• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    NOIZER
    NOIZER --- ---
    MAJA
    MAJA --- ---
    nevím, kde se zvukaři učí to ohulit na hranici možností zesíku nebo beden ... já skoro vždycky slyším, jak se to tříští o stěny apod. ... snad 99% koncertů je blbě ozvučených :-(
    WADER23
    WADER23 --- ---
    Nejlepší zvuk je ve venku na louce, les daleko a žádné odrazy, ale je fakt, že některé hudební styly zkreslení vyžadují.

    Hráli jsme jednou takhle pred den na nižší hlasitost, stěna > 40kw, bylo to tak ztištěné, že nikde na zesilovačich (asi 5 plnejch racku zesilovačů ;-)) ani neblikla -30db kontrolka, všechno mrtvé, hrálo to pěkně, ale nějak to nebylo ono, lidí netancovali. Chodili jsme tam a řešili co tomu zvuku chybí a nakonec jsme se shodli že tomu nechybí vůbec nic :D

    Znělo to jako hifi, zvuk čistej jak dětská prdelka, jako když si to pustíš nahrávacím studiu, bylo tam slyšet úplně všechno, ale prostě to nějak nebylo to ono. U každé reprosoustavy zkreslení roste s hlasitosti, no a když šlo do každého reproduktoru zlomek wattu, tak to bylo prostě bez zkreslení, v té stovce reproduktoru to vytvořilo slušný akustický tlak mnohem vyšší než maximální hlasitosti top hifi, ale prostě to nemělo ten fun faktor. Naštěstí řešení bylo jednoduché ;-).

    Vnímání hudby je hlavně subjektivní prožitek.

    Varhany v kostele jsou také svým způsobem jedinečný zážitek.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    LOPIK: Spousta klubů je akusticky upravená. Slyšel jsem co jsem slyšel a fanouškem ozvěny fakt nejsem, konkrétně to byly brněnský Melodka a Fléda.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    VOZKA: Ten důvod je ozvěna. Hlasitost je druhá věc. Samosebou, že klub není jako klub, ale je to pakárna - ty lidi jsou dost poznat.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    "Prázdnej klub, tam to hraje nejlíp" a "nejlepší akustiku mají kostely" jsou přesně věci, co žádnej zvukař nebo muzikant nikdy neřekne - to jsou jejich dvě noční můry.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    LOPIK: Mně jako muzikantovi se v prázdných klubech taky nehrálo dobře, párkrát jsem to zažil :). Ale když klub sám o sobě nemá mizernou akustiku a zvukař to dá tak nahlas že není potřeba zandavat špunty, tak není důvod proč by to rozumně nehrálo. Masa lidí sice obvykle akustice pomůže, ale záleží na konkrétním prostoru, není to vždycky nutnost, a taky je to trochu situace "ohlušující hlasitost dokurví zvuk výrazně víc, než absence lidí".
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    HOWKING: U rockový muziky tohle chápu víc, no. Ozvučit halovku/stadionovku je peklo a většinou stojí zvuk za vyližprdel. A v malých klubech zase často mají potřebu hrozně hrotit hlasitost, což taky kvalitu zabíjí, aspoň pro mě i když mám špunty (což mám třeba na metal vždycky). Nejlépe znějící rockové/metalové koncerty jsem slyšel v klubech s nadprůměrně kvalitním zvukem když ještě v sále nikdo nebyl a zvukař tak neměl potřebu to s hlasitostí hrotit a jel na půl plynu, a ještě to náhodou byla akce, kde předkapela hrála líp než hvězda večera.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    A zrovna před týdnem jsem poslouchal https://www.discogs.com/release/9631939-Johann-Sebastian-Bach-Ji%C5%99%C3%AD-Reinberger-Organ-Works
    Ta atmosféra prázdného nočního kostela Michaelis-Kirche Zwolle v Holandsku se zažít nedá, i kdyby tam člověk šel na koncert. Budou tam lidi, bude úplně jiná akustika (utlumená lidma), nebude slyšet zvukové pozadí nočního města. Nahrával to ve tři ráno.
    http://alefnula.wz.cz/bordel/ToccataBWV565.flac
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    VOZKA: Jsem žánrově omezený. Ale i když chodím na koncerty, tak jen nadýchat atmosféru, na desce si pak pochutnám. (na koncerty chodím rockové, jazzové a vážnou muziku, ale poslouchám občas i techno a pop).
    Byl jsem skoro na všech Purplech, co u nás byly a byl jsem i na PinkFloyd, ale vždy jsem stál pod zvukařem (nebo jsem se tam v průběhu koncertu přesunul, jinde se to nedá poslouchat) - obzvlášť právě Floydi na Strahově byli mimo místo zvukaře totální zvukový otřes. Na Jazz jen do Parníku (Ostrava) :D
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    MARASAN: Hooverphonic jinak vubec nemusim.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    VOZKA: treba mne prekvapili Hoverphonic s orchestrem. Na YTB je spousta songu z onoho koncertu, jsou nasnimany vc. publika je to ztrhujici - cernobila zalezitost od Sony. Pritom nahravka toho koncertu [Hooverphonic With Orchestra (2012)] je uplne jina. Chybi v ni publikum a cely je to posunuty do uplne jiny nalady. Nevim, co je lepsi, doporucuju poslechnout a srovnat, jak se to muze masivne lisit.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Samostatná kategorie jsou pro mě jazzové nahrávky, přijde mi že málokterá kapela umí předat energii z živáku na nahrávce. Už dostkrát se mi stalo, že hudba která byla naživo skoro vzrušující najednou působila naprosto unyle, a to pak jistou hrubost zvuku živé nahrávky s radostí přijmu.

    HOWKINGU, máš to tak hozené napříč žánry?

    Pro mě na tom žánru hodně záleží, dobrá studiová nahrávka může být úžasná, ale je to jak u kterého stylu a nesmí to být jen o té čistotě a dokonalosti. Třeba často vychvalovaní Steely Dan mi přijdou jako totální nuda (teda i hudbou, ale tady myslím hlavně zvuk) protože se nesnaží třeba vytvořit nějaký dojem reálného akustického prostoru, a jsou to jen superčistě nahrané nástroje/hlasy v "ničem". Ale zároveň třeba u metalu, kde jsou základem zvuku masivní kytary, se nějaký "reálný akustický obraz" většinou neřeší protože na to není prostor, a taky to nevadí.


    Chcete se podělit o nějaké povedené zvukově zajímavé živáky?
    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    HOWKING: ziva nahravka ma neco do sebe, kdyz se to dela na urovni jako treba Josh Rogosin, ktery stoji za stovkami "Tiny Desk" koncertu na NPR Music. .)

    tenhle clovek ma takovy rozsah, slysel jsem toho uz tolik a neprestava me prekvapovat jak to dela..

    David Crosby & The Lighthouse Band: NPR Music Tiny Desk Concert
    https://youtu.be/-ZZYXlJ8-k0?t=356
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    WADER23: Dovolím si nesouhlasit. Živá hudba má samozřejmě svoje. Ale vypiplaná studiová nahrávka, jak zvukařem, tak interpretem, který to zahrál milionkrát, dokud se mu to nepovedlo nejlépe jak chtěl, je jinde. Já tedy preferuji nejlepší umělcovo podání ever, s tím nejlepším zvukem, než "sympatické" chyby v rytmu, intonaci a u některých i v textu živého podání a zvuk který je poslouchatelný maximálně pod zvukařem. :D
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    One Man’s Tribute to New York’s Renowned Soundystems | Red Bull Music Academy Daily
    https://daily.redbullmusicacademy.com/2019/05/the-loft-in-lille-feature
    WADER23
    WADER23 --- ---
    HOWKING: To je docela vtipná stránka sama o sobě. Ono ale asi high-end-istum nezbývá než si vymyslet podobné definice.

    Já si myslel, že úkolem reprodukované hudby je přenést hudbu co nejvěrněji, ale to asi bylo jen v historii, když si nemohl každý zajít/zaplatit na koncert/operu/vystoupení a tak byla levnější alternativa pustit si hudbu reprodukovanou. Dnes se situace změnila, zajít na živou hudbu jakéhokoliv stylu si může dovolit kdokoliv, tak už to není in. In je teď vytahovat se kdo má dražší kabely, a diskutovat nad jejích vlivem na kvalitu reprodukce, než si poslechnout tu skutečnou nezkreslenou hudbu ;-)
    MAJA
    MAJA --- ---
    totální highend může být pro znalce i jen notový zápis :-)
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    A ja si naivne myslel, ze kdyz sem po case vlezu, dozvim se neco o HighEnd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam