• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MAJA
    MAJA --- ---
    SVANC: Já nerozporuju ten test, jen je mi vlastní zkušenost bližší.
    Netvrdím, že poznám ten který zesilovač - jen za ta léta poslechů a upgradů doma jsem párkrát měl důvod vysolit víc peněz za lepší železo.
    Nedělám přepínací texty ABX, ale je dobré třeba po týdnu poslouchání jednoho komponentu vrátit původní, a buď mi ten rozdíl nepřijde nebo přemýšlím co je za rozdíl (a ušetřím peníze) nebo jsem se namlsal a není cesty zpět
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Významný hifi magazín oslovil Davida Clarka (tohohle Davida Clarka), aby pro něj uspořádal komplexní test zesilovačů, který trval celý týden.
    Domníváš se snad, že když se vybíralo těch 25 posluchačů jak z řad skeptiků tak věřících, tak že byly vybrány samé nahluchlé osoby, které nepoznají ani rozdíl mezi zesíky?
    A neměl by mít hifi magazín spíš opačnou motivaci, tedy vybrat lidi, u nichž bude co největší šance, že nějaké rozdíly uslyší?

    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: nikde jsem nenapsal ani slovo o metodice, zato jsem ti sepsal skromna slohova cviceni na tema lidi. Ze mas problem neco tak zakladniho pochopit, neni muj problem, stejna jako to, ze ty na sve sestave nepoznas vlasec od solidniho dratu.

    Ocekavam, ze nebude dlouho trvat a prijde link na PDF, kde se dozvim, ze vlastne i vsechny reprosoustavy hraji uplne stejne, protoze proc by mely hrat kazde jinak :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MAJA: Zkus si přečíst celý ten článek, je to opravdu poučné, zvlášť ta pasáž, jak posluchači hodnotili zvuk, dokud věděli, který zesilovač hraje...
    A v tom testu byly i elektronkové zesilovače.
    Rozdíl mezi slabým a silným zesilovačem je poznatelný až ve chvíli, kdy ten slabší začíná limitovat.
    https://nyx.cz/files/000/009/983534_d846cf4c2e6554cbbda3/original.bin?name=Amp_Sound.pdf
    MAJA
    MAJA --- ---
    SVANC: I ty zesilovače jsou sporné ... jsou slyšet rozdíly min. mezi např. slabé vs. výkonější , elektronkové vs. tranzistorové apod. a to tím víc, čím náročnější na krmení jsou reprobedny.

    Pokud budu porovnávat zesíky ze stejné kategorie - plus/minus finanční, výkonové i technologie, tak slepý test bude oříšek poznat co hraje.

    Různé žánry jsou nutností ... aneb brnkání na 1 kytaru není dobrý test, ale třeba dobře nahraný symfoňák už jo ...
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Žádná z tvých reakcí nebyla věcná či konkrétní.
    Zkus konkrétně popsat, v čem podle tebe ta metodika testování byla špatná a proč by neměly platit závěry toho velmi dobře zdokumentovaného testu.

    A že jde o zesilovače a ne kabely? No jistě, nejde-li poznat rozdíl ani u zesíků, o to absurdnější jsou tvá tvrzení, že poznáš rozdíl i mezi kabely.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: 1. odkazuješ na zesilovače, nikoliv kabely a na to jsem ti už věcně reagoval v minulosti a to nedávné. Tak si ty příspěvky vyhledej a osvěž si paměť.
    2. viz PLAYER:
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Věcných argumentů proti tomu testu ve Stereophile se nedočkám, že ne? :D
    MATT
    MATT --- ---
    PLAYER: :)))))))
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: tak to uz je ale jen tvuj problem, nikoliv muj. Psal jsem ti to jiz v minulosti, ted ti to napisu uz asi po desate a naposledy: lidi jsou porad jen lidi se vsim, co se k tomu vaze.
    Z tech fotek poslechovky fakt nejsem moudrej, bedny jsou hadam blize neidentifikovatelne DIY a zdroj signalu a zesilovac nikde nevidim. Ale ten vlastne neni dulezitej, bo hrajou vsechny stejne, jsem zapomnel.

    VOZKA: ale vzdy je to v principu uplne jedno, jestli nekdo na nekoho kouka, jak prehazuej kabely (pokud nevidi jake zrovna zapojil a jestli je vubec vymenil). Bud spravne urci, jaky kabel hraje a nebo neurci. Jeho problem, pokud se necha necim rozptylit. Daleko vetsi vliv ma imho to, zdali posloucha na sestave, kterou zna jak vlastni boty, totez plati o skladbe. Takze kdyz tu Svanc basni, jak Roe a Dacan neslyseli u nej rozdil, tak nemam duvod tomu neverit, je totiz vysoce pravdepodobne, ze bych u nej taky rozdil neslysel.

    Ted jsem si tu smotal tu drive zminenou slabou dvojlinku na dvojnasobnou silu (jsou z toho ted cca 2 mm2), uplnej hajend kejbl je ted z toho, protoze ty nejlepsi jsou preci spletene jak pomlazka (doporucuje 10 z 10 Frantisku Krautu). A vysledek je ten, ze se to sice zlepsilo, ale porad tam slysim rozdil oproti tomu wannabe Nordostu. A jestli by se to pri dalsim pridani zil zlepsilo, kdyz by to dalo celkove vetsi prurez, je otazka. Treba jo, treba bych nakonec rozdil oproti "Nordostu" nakonec neslysel. Az pojedu kolem Bauhasu, tak si koupim obyc 4 mm2 a porovnam znova.
    Kazdopadne si stojim za tim, ze rozdil mezi Nordostem a medenou dvojlinkou o prurezu 1mm2 slyset je a to ne zanedbatelny. Na me sestave. Kdybych nemel celkem logicky blok si domu pozvat ciziho cloveka a sverit mu prehazovani kabelu, tak vyzvu kohokoliv, at me prijede vyzkouset a klidne bych to motivoval sesticifernou castkou jako sazku.
    MAJA
    MAJA --- ---
    HOWKING: Mám BV audio PA300 SSE (předtím jsem měl x let A300S) a upgrade kabelu AudioQuest 4BD (tj. slušnější reprokabel za kdysi cca 400Kč/m) na kopii Valhally 2 (číňan cca tisícovku za metr, origo jsme asi 100x víc) dává smysl (tj. je slyšet).

    BV Audio je typický příklad zesilovače, kde je přebytek výkonu (stálého i špičkového, velká trafa, hodně kondenzátorů ve zdroji apod.), velký DF apod. a měl by být celkem dost imunní. Reprobedny maj typickou impedanci 4 ohmy a citlivost tuším 89 dB, takže žádný extrém - ani žravé ani supercitlivé na 1W elektronkáče.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    MAJA: Určitě - jednou za čas dotáhnu svorky, ten kov kabelu "teče" a po čase tomu tlaku uhne. Jedou za půl roku to dá minimálně čtvrt závitu.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Pokud je slyšitelný rozdíl mezi normálním reproduktorovým kabelem a "highend" kabelem, tak to znamená, že to nebude hrát dobře ani s tím "highend" kabelem, protože samotné repráky mají tak nerovnoměrnou zátěž, že i kdyby byly k tomu zesilovači připojeny hned na výstupu 10cm kabelem s průměrem 10 mm tak se z toho ten nekvalitní zesák, který svou nekvalitou ty kabely rozlišil, úplně podělá.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    MAJA: Věřím, že s kvalitním tvrdým zesákem, kde je dobře nastavená zpětná vazba - nepůjde poznat rozdíl mezi zvonkáčem a kabely za mega (pokud jsou). Rozdíl v "kvalitě" kabelů který je slyšitelný je jen ukázka nekvality zesilovače.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Vzpomínám jak jsem jako kluk vlezl kdysi do v Ostravě první prodejny Denonu (reálě výrobce nižší střední třídy) a jak jsem byl u vytržení z toho co jsem slyšel. Dnes už mi přijde chabé i to co slyším v HighEnd studiu. Jako jo, hraje to krásně, ale to co jsem slyšel kdysi to není. (možná i růžové brýle sluchátka mládí) :D
    MAJA
    MAJA --- ---
    ad kabely - na rozdíl od kabelů od zesu do repra neslyším absolutně žádný rozdíl mezi obyč. a fancy USB kabelem k A/D převodníku a naprosto minimálně od A/D do zesilovače.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    SVANC: Závist jaxfiň! (respect!) :D
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    MAJA: Možná je to ta touha (ale fakt marná), slyšet zase to co za mlada slyšel byť jen z podprůměrné aparatury. Ale tu hluchotu k rozsahu, k dynamice už ani audio v ceně rodinného domu nepřetlačí.
    MAJA
    MAJA --- ---
    ad repro a banánky - celkem nevědeckou metodou (kočky honící se za repro apod.) jsem zjistil, že docela slyšitelný rozdíl dělá i kvalita kontaktu ... už mám všude lopatky (spade) a semtam dotahuju (kočky máme stále).
    MAJA
    MAJA --- ---
    HOWKING: ta zmlsanost zvukem časem stoupá i přes stárnoucí sluch ... bral bych to pozitivně, pokud člověk uvažuje trochu rozumně, tak uši/schopnost slyšet rozdíl ušetří dost peněz :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam