• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      PLAYER: TRABANTÍ KOMPLEX! To už tady dlouho nebylo. Za sebe říkám, že nejlepší high-end bedny většinou (ale ne vždycky) stojí přes půl mega. A vhodná poslechovka stojí i víc. U ničeho jiného si (v digitálním řetězci, analog mě moc nezajímá) přínosem u drahých komponent moc jistý nejsem, takže tam ten trabantí komplex asi mám.


      PLAYER: Ještě k těm slepým testům. V praxi to není jedno, u průkazných testů jakéhokoliv typu se obvykle snažíš testovat jednu věc a vliv čehokoliv jiného minimalizovat tak moc jak je to jen možné. A u lidí je to bohužel skoro nemožné protože vnímáme vědomě i podvědomě všechno co se kolem nás děje, protože velká část toho vnímání a rozhodování se stejně děje v podvědomí ("vstup" svých smyslů nezpracováváme vědomě, děje se to v reálném čase samo) a popis proč jsme se nějak rozhodli je jen post hoc racionalizace. Takže za nejlepší způsob jak mít jakž takž jistotu že jsou výsledky způsobené opravdu tím co si myslíme (zde různé kabely) a že nás nebude nic rozptylovat je obvykle v psychoakustice považována tahle přepínací metoda.

      Kdybys sem s výsledky testu jak ho popisuješ přišel, tak mě to určitě bude zajímat taky, ale nebudu tomu přikládat stejnou váhu jako testům které jsou rigorózněji vykonané, obzvlášť pokud bys přišel s výsledkem který je od nich výrazně odlišný.

      Hypoteticky by to bylo v principu jedno, ale v reálném světě prostě existují na průkazné testy metodiky jejichž jednotlivé aspekty bývají nějak historicky odůvodněné. Když děláš v laboratoři zrovna kultivaci bakterie, kterou nijak neovlivňují rhinoviry, možná by nevadilo kdybys v blízkosti Petriho misky kýchal a smrkal, ale v praxi se to prostě nedělá protože nikdy s jistotou nevíš, čím by sis to mohl kontaminovat.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: 1. odkazuješ na zesilovače, nikoliv kabely a na to jsem ti už věcně reagoval v minulosti a to nedávné. Tak si ty příspěvky vyhledej a osvěž si paměť.
      2. viz PLAYER:
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Věcných argumentů proti tomu testu ve Stereophile se nedočkám, že ne? :D
      MATT
      MATT --- ---
      PLAYER: :)))))))
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: tak to uz je ale jen tvuj problem, nikoliv muj. Psal jsem ti to jiz v minulosti, ted ti to napisu uz asi po desate a naposledy: lidi jsou porad jen lidi se vsim, co se k tomu vaze.
      Z tech fotek poslechovky fakt nejsem moudrej, bedny jsou hadam blize neidentifikovatelne DIY a zdroj signalu a zesilovac nikde nevidim. Ale ten vlastne neni dulezitej, bo hrajou vsechny stejne, jsem zapomnel.

      VOZKA: ale vzdy je to v principu uplne jedno, jestli nekdo na nekoho kouka, jak prehazuej kabely (pokud nevidi jake zrovna zapojil a jestli je vubec vymenil). Bud spravne urci, jaky kabel hraje a nebo neurci. Jeho problem, pokud se necha necim rozptylit. Daleko vetsi vliv ma imho to, zdali posloucha na sestave, kterou zna jak vlastni boty, totez plati o skladbe. Takze kdyz tu Svanc basni, jak Roe a Dacan neslyseli u nej rozdil, tak nemam duvod tomu neverit, je totiz vysoce pravdepodobne, ze bych u nej taky rozdil neslysel.

      Ted jsem si tu smotal tu drive zminenou slabou dvojlinku na dvojnasobnou silu (jsou z toho ted cca 2 mm2), uplnej hajend kejbl je ted z toho, protoze ty nejlepsi jsou preci spletene jak pomlazka (doporucuje 10 z 10 Frantisku Krautu). A vysledek je ten, ze se to sice zlepsilo, ale porad tam slysim rozdil oproti tomu wannabe Nordostu. A jestli by se to pri dalsim pridani zil zlepsilo, kdyz by to dalo celkove vetsi prurez, je otazka. Treba jo, treba bych nakonec rozdil oproti "Nordostu" nakonec neslysel. Az pojedu kolem Bauhasu, tak si koupim obyc 4 mm2 a porovnam znova.
      Kazdopadne si stojim za tim, ze rozdil mezi Nordostem a medenou dvojlinkou o prurezu 1mm2 slyset je a to ne zanedbatelny. Na me sestave. Kdybych nemel celkem logicky blok si domu pozvat ciziho cloveka a sverit mu prehazovani kabelu, tak vyzvu kohokoliv, at me prijede vyzkouset a klidne bych to motivoval sesticifernou castkou jako sazku.
      MAJA
      MAJA --- ---
      HOWKING: Mám BV audio PA300 SSE (předtím jsem měl x let A300S) a upgrade kabelu AudioQuest 4BD (tj. slušnější reprokabel za kdysi cca 400Kč/m) na kopii Valhally 2 (číňan cca tisícovku za metr, origo jsme asi 100x víc) dává smysl (tj. je slyšet).

      BV Audio je typický příklad zesilovače, kde je přebytek výkonu (stálého i špičkového, velká trafa, hodně kondenzátorů ve zdroji apod.), velký DF apod. a měl by být celkem dost imunní. Reprobedny maj typickou impedanci 4 ohmy a citlivost tuším 89 dB, takže žádný extrém - ani žravé ani supercitlivé na 1W elektronkáče.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      MAJA: Určitě - jednou za čas dotáhnu svorky, ten kov kabelu "teče" a po čase tomu tlaku uhne. Jedou za půl roku to dá minimálně čtvrt závitu.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      Pokud je slyšitelný rozdíl mezi normálním reproduktorovým kabelem a "highend" kabelem, tak to znamená, že to nebude hrát dobře ani s tím "highend" kabelem, protože samotné repráky mají tak nerovnoměrnou zátěž, že i kdyby byly k tomu zesilovači připojeny hned na výstupu 10cm kabelem s průměrem 10 mm tak se z toho ten nekvalitní zesák, který svou nekvalitou ty kabely rozlišil, úplně podělá.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      MAJA: Věřím, že s kvalitním tvrdým zesákem, kde je dobře nastavená zpětná vazba - nepůjde poznat rozdíl mezi zvonkáčem a kabely za mega (pokud jsou). Rozdíl v "kvalitě" kabelů který je slyšitelný je jen ukázka nekvality zesilovače.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      Vzpomínám jak jsem jako kluk vlezl kdysi do v Ostravě první prodejny Denonu (reálě výrobce nižší střední třídy) a jak jsem byl u vytržení z toho co jsem slyšel. Dnes už mi přijde chabé i to co slyším v HighEnd studiu. Jako jo, hraje to krásně, ale to co jsem slyšel kdysi to není. (možná i růžové brýle sluchátka mládí) :D
      MAJA
      MAJA --- ---
      ad kabely - na rozdíl od kabelů od zesu do repra neslyším absolutně žádný rozdíl mezi obyč. a fancy USB kabelem k A/D převodníku a naprosto minimálně od A/D do zesilovače.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      SVANC: Závist jaxfiň! (respect!) :D
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      MAJA: Možná je to ta touha (ale fakt marná), slyšet zase to co za mlada slyšel byť jen z podprůměrné aparatury. Ale tu hluchotu k rozsahu, k dynamice už ani audio v ceně rodinného domu nepřetlačí.
      MAJA
      MAJA --- ---
      ad repro a banánky - celkem nevědeckou metodou (kočky honící se za repro apod.) jsem zjistil, že docela slyšitelný rozdíl dělá i kvalita kontaktu ... už mám všude lopatky (spade) a semtam dotahuju (kočky máme stále).
      MAJA
      MAJA --- ---
      HOWKING: ta zmlsanost zvukem časem stoupá i přes stárnoucí sluch ... bral bych to pozitivně, pokud člověk uvažuje trochu rozumně, tak uši/schopnost slyšet rozdíl ušetří dost peněz :-)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      To je pro mě humorné, když si staří páprdové po padesátce kupují audio za mega a myslí, že to uslyší. (Jako když si stoletý kupuje špičkové stovkařské tretry)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      Mě hlavně sere, ze když jsem měl uši, tak jsem na to neměl, když na to teď mám, nemám díky věku už takové uši.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      PLAYER: Proč dávat do cesty další článek: protože psychoakustici postupně došli k tomu, že tohle je metoda, která jednak minimalizuje vnější vlivy které by mohly snížit spolehlivost či rozptylovat (to je obecně u výzkumu čehokoliv spojeného s lidmi docela obtížná věc), a jednak co nejvíc usnadňuje poznání rozdílů - k tomu je potřeba přepnutí skoro okamžité, uprostřed písničky, ideálně bez jakéhokoliv lupnutí nebo dalších zvuků. Ta druhá věc je při srovnání dvou komponent dost důležitá, vývojové oddělení Harmanu kvůli tomu třeba vyvinulo dost drahé zařízení, které během několika vteřin (protože u repráků to rychleji nejde) potichu přesune jedny reprosoustavy z jejich místa pryč a umístí na jejich místo jiné. Pokud bys měl doma volné KUKA robotické rameno, které pokaždé přesně za 5 vteřin kabely přepojí, není na něj vidět a dělá u toho pokaždé i stejné zvuky, šlo by to též, ale zatím je to ta dražší varianta. :)

      Tohle platí pro testy ABX, při kterých se nezjišťuje nutně co je lepší, ale pouze se zjišťuje, zda člověk s rozumnou mírou spolehlivosti rozezná mezi dvěma komponentami rozdíl, což je konkrétně u kabelů ten primární cíl.
      MAJA
      MAJA --- ---
      jsou to pořád jen hračky pro velký kluky :-) Porsche si taky nikdo v padesáti nekupuje, protože je o vteřinu a půl rychlejší na cestě do obchoďáku ...
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Vidím jen žvanění, validní argumenty žádné.

      Bylo by lepší, kdybys ty argumenty normálně napsal. Btw Stereophile opravdu nelze podezřívat z toho, že by měli zájem lidi přesvědčovat o tom, že mezi komponenty nelze poznat rozdíl. Na rozdíl od testů prováděných prodejci audiotechniky...
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: ty argumenty máš popsané hned pod tímto tvým komentářem.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Moje zařízení vč. akustických úprav je tady https://www.rajce.idnes.cz/stacer/album/poslechovka-akustika-osvetleni
      Ne snad, že bych to pokládal za nějak podstatné...

      Ale když se dožaduješ přesných specifikací, tak tady máš odkaz na dobře zdokumentovaný nejprve neslepý a potom slepý test. Organizovaný předním časopisem v oblasti hifi, na špičkovém aparátu, jehož se účastnili jak skeptici, tak věřící.
      Už jsem to sem postoval vícekrát, ale nikdy jsi na tenhle test nereagoval konkrétně. Fakt by mě zajímalo, jaké relevantní argumenty bys byl schopen uvést, které by měly zpochybnit validitu tohohle testu.
      A z toho testu jednoznačně vyplývá, že lidé nepoznají ani rozdíly mezi zesilovači. A ty tady vykládáš, jak poznáš rozdíly mezi reprokabely... :D
      https://nyx.cz/files/000/009/983534_d846cf4c2e6554cbbda3/original.bin?name=Amp_Sound.pdf
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      VOZKA: proč dávat do cesty další článek, když lze kabely během chvilky přehodit (od toho máme k dispozici banánky)?

      Pozastavuji se, protože si to zmínil. Mě osobně je to šumák, já poukazuju, stejně jako ty, na proměnné. A mezi ně na přední příčky řadím HW techniky a pak SW člověka (předpokládám, že tu hluchý nikdo není), tj. do jaké míry je kdo schopen vůbec posuzovat kvalitu zvuku, do jaké míry je kdo schopen rozlišit různé zvuky (pro hromadu lidí, nikoho nejmenuju, je super zvuk 128kbit/s mp3 a rozdíl oproti originálnímu CD neslyší - a takový člověk pak bude hodnotit přínos kabelů ve slepém testu? Ne, díky^^).

      Co kdo má nebudu hodinu hledat, pokud to Svanc napsat nechce, tak holt nechce. Asi k tomu má svůj důvod, stejně jako ostatní tajnůstkáři. A vůbec nejde o nějaké následné ignorování, nebo snad nálepky (od toho tu jsou jiní). Jde ale o to, že já sám bych nebudoval rezolutní názor na základě zkušeností s nějakým, bez urážky, lowendem, co hraje sice hezky, ale má daleko k nějaké řekněme analytické reprodukci. Ostatně i dost "hifistů" preferuje zabarvený zvuk. K702 neznám, měl jsem K701. Hodně jasný projev, slabší spodní pásmo. Následovaly HD800, které jsou víc neutrální, mají neuvěřitelný prostor a na otevřená sluchátka měly basů tak akorát, víc než AKG (byť leckomu by mohl chybět objem). Sluchátkáč jsem měl Matrix m-stage 2.
      Se současnou repro sestavou se to ale nedá srovnat, i proto jsem poslal Senny do světa.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      PLAYER: Vývoji vhodných ovládacích zařízení na abx testy která nezabarvují signál už se taky věnovalo víc lidí - není to žádná pasivní krabička s přepínačem, je to zařízení, které má obvykle srovnatelnou cenu, jako ostatní použité aktivní komponenty (jestli se to za posledních deset let nějak nezměnilo). Proto taky konání vědecky validních slepých testů s univerzální platností není sranda. Ale pro výzkumná a vývojová oddělení je ta cena triviální.

      Co si mám představit pod termínem "fungování hifi" nevím, předpokládám ale, že přijde argument, že existuje vědecký konsensus definice. Sem s ní, ať zábava nekončí.

      Nerozumím tomu proč se pozastavuješ zrovna nad tímhle. Neexistuje, myslím tím jednoduše znalosti potřebné k tomu, aby člověk doma získal co nejvěrnější zvuk a tedy chápal, co a jak na něj má vliv, jak zhruba fungují různé části řetězce a podobně. Nelpím ani na tom termínu ani na téhle konkrétní "definici", myslím že je ten význam zhruba jasný.


      PLAYER: tak co má SVANC se podle mě dá dohledat. Já třeba na rovinu řeknu že to co jsem zrovna měl doma se v minulosti lišilo podle toho co jsem zrovna stavěl, co jsem potřeboval pořádně otestovat a tak, a protože jsem vývoj s komerčním účelem dělal pro low-end (cena okolo 20k), většina z toho audiofilní nebyla, i když třeba synergy horny (podle mě první nebo druhý pár postavený v ČR) byly super, a teď mám už dva roky období kdy většinu času poslouchám jen na do rovna naekvalizovaných AKG K702.

      Takže pokud chceš důvod proč mě ignorovat, tohle by mělo být dostatečné. Skutečný důvod proč jsem objektivista je samozřejmě ten, že když chceš hifi navrhovat, nedejbože navíc za peníze, tak potřebuješ vědět nejen co hraje dobře či špatně ale hlavně *proč*, a k tomu se jinak než studiem publikací z psychoakustiky a elektroakustiky dobrat nedá. Slepé testy kabelů jsem nikdy nedělal, protože je asi tak sto dalších věcí jejichž potenciální vliv na zvuk je o několik řádů větší, a kterým při konstrukci stojí za to věnovat pozornost.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam