• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: jsou to alespoň příbuzní? :)
      K těm "tisícům" už jsem se vyjádřil, dohledej si to, zkopíruj si to na nějakou svou nástěnku a pokaždé, když tě chytne amok se zesilovači, tak si to opakovaně čti, protože já už se ti k tomu vyjadřovat znova nebudu, což ti říkám už poněkolikáté (jak do dubu).
      Dále se ptáš na něco, na co jsem ti rovněž odpověděl. Že se ti má odpověď nelíbí je zjevné, ale jen abych tě potěšil, tak jí měnit nebudu. Holt jsem se smířil s tím, že ti pozice zaseknuté desky z nějakého důvodu vyhovuje.
      Jediné, co bych teď aktuálně dodal je, že se dopouštíš demagogie, protože mícháš porovnání blíže nespecifikovaných zesilovačů a zcela konkrétně specifikovaných reprokabelů. K zesilovačům jsem se ti také již v minulosti vyjádřil a zjevně si vůbec nepamatuješ, co jsem ti k tomu onehdá napsal.

      Btw máš nějakou tabulku, kde by si měl rozdělený HW podle toho, zdali má či nemá vliv na reprodukci zvuku? Jen tak ze zvědavosti :)


      MATT: teorie o žití v Matrixi ala Musk bych sem netahal. Už takhle se tu jeden není schopen držet tématu reprokabely.
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Jednak zaměňuješ Richarda Clarka a Davida Clarka, ale to není podstatné.
      A nemluvíš pravdu, snažil ses zpochybňovat tisíce nepříliš zdokumentovaných testů v rámci Richard Clark Challenge, zatímco zde je velmi dobře popsaný a zdokumentovaný test časopisu Stereophile, připravený dalším předním odborníkem v oblasti audio, Davidem Clarkem.
      Tak se ptám znovu, čím si vysvětluješ, že 25 vybraných posluchačů, skeptiků i věřících, během tohoto precizně připraveného a týden trvajícího testování (jak ABX tak i přehazování kabelů) nebylo schopno poznat rozdíly mezi zesilovači, přestože při neslepém poslechu rozdíly slyšeli a mnohdy jim připadaly značné, koneckonců podobně jako tobě při tvých neslepých pokusech.

      Nechceš mi snad napsat, že tvá osobní neslepá zkušenost má větší platnost, než výše uvedené testování, nebo ano? :D
      Není pravděpodobnějším vysvětlením, že se pleteš stejně jako všichni ti, kteří při neslepém testování "slyší" jasné rozdíly, aby pak ve slepém testu nepoznali nic?
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: co se já domnívám není podstatné. Podstatné je, že ty zjevně bezmezně věříš zprostředkovaným informacím. Toto je mé poslední vyjádření směrem k posvátnému Clarkovi, protože jak jsem již řekl, k tomu testu s anonymními posluchači už jsem se ti dostatečně vyjádřil v minulosti.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MAJA: Nic proti tomu, jen je asi fajn si uvědomovat rozdíl mezi pocity či dojmy a realitou. Mimochodem v minulosti byla také prokázána celkem zřejmá věc, totiž že při okamžitém přepínání lze případné skutečně slyšitelné rozdíly mezi komponenty poznat lépe, než při dlouhodobém poslechu stylem týden poslouchám tohle a pak zase týden něco jiného, viz:

      A lot of blind testing involves switching between A and B, or replaying music tracks after something is changed. Critics of these tests argue that’s not the best way to evaluate audio gear. They say you must live with it for a while to appreciate the differences (never mind most of them claim to swap out a piece of gear and hear immediate and obvious differences). David Clark and Laurence Greenhill came up with a clever idea. They made a bunch of sealed black boxes where some had a direct connection inside while others distorted the audio signal to a significant degree. They were built with high-end connectors, etc. They sent the boxes home with members of a local audiophile club to live with and decide if they had a “straight wire” box or one that did ugly things to the audio. Despite living with them for a while, the audiophiles who took the boxes home failed to determine which was which. The same boxes, however, were identified with relative ease in a blind A/B/X test. This demonstrated the exact opposite of what many audiophiles claim: Long term listening is less sensitive than A/B/X testing. This test, and others, are summarized in Ten Years of ABX Testing.
      NwAvGuy: Subjective vs Objective Debate
      http://nwavguy.blogspot.com/2011/05/subjective-vs-objective-debate.html
      MAJA
      MAJA --- ---
      SVANC: Já nerozporuju ten test, jen je mi vlastní zkušenost bližší.
      Netvrdím, že poznám ten který zesilovač - jen za ta léta poslechů a upgradů doma jsem párkrát měl důvod vysolit víc peněz za lepší železo.
      Nedělám přepínací texty ABX, ale je dobré třeba po týdnu poslouchání jednoho komponentu vrátit původní, a buď mi ten rozdíl nepřijde nebo přemýšlím co je za rozdíl (a ušetřím peníze) nebo jsem se namlsal a není cesty zpět
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Významný hifi magazín oslovil Davida Clarka (tohohle Davida Clarka), aby pro něj uspořádal komplexní test zesilovačů, který trval celý týden.
      Domníváš se snad, že když se vybíralo těch 25 posluchačů jak z řad skeptiků tak věřících, tak že byly vybrány samé nahluchlé osoby, které nepoznají ani rozdíl mezi zesíky?
      A neměl by mít hifi magazín spíš opačnou motivaci, tedy vybrat lidi, u nichž bude co největší šance, že nějaké rozdíly uslyší?

      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: nikde jsem nenapsal ani slovo o metodice, zato jsem ti sepsal skromna slohova cviceni na tema lidi. Ze mas problem neco tak zakladniho pochopit, neni muj problem, stejna jako to, ze ty na sve sestave nepoznas vlasec od solidniho dratu.

      Ocekavam, ze nebude dlouho trvat a prijde link na PDF, kde se dozvim, ze vlastne i vsechny reprosoustavy hraji uplne stejne, protoze proc by mely hrat kazde jinak :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MAJA: Zkus si přečíst celý ten článek, je to opravdu poučné, zvlášť ta pasáž, jak posluchači hodnotili zvuk, dokud věděli, který zesilovač hraje...
      A v tom testu byly i elektronkové zesilovače.
      Rozdíl mezi slabým a silným zesilovačem je poznatelný až ve chvíli, kdy ten slabší začíná limitovat.
      https://nyx.cz/files/000/009/983534_d846cf4c2e6554cbbda3/original.bin?name=Amp_Sound.pdf
      MAJA
      MAJA --- ---
      SVANC: I ty zesilovače jsou sporné ... jsou slyšet rozdíly min. mezi např. slabé vs. výkonější , elektronkové vs. tranzistorové apod. a to tím víc, čím náročnější na krmení jsou reprobedny.

      Pokud budu porovnávat zesíky ze stejné kategorie - plus/minus finanční, výkonové i technologie, tak slepý test bude oříšek poznat co hraje.

      Různé žánry jsou nutností ... aneb brnkání na 1 kytaru není dobrý test, ale třeba dobře nahraný symfoňák už jo ...
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Žádná z tvých reakcí nebyla věcná či konkrétní.
      Zkus konkrétně popsat, v čem podle tebe ta metodika testování byla špatná a proč by neměly platit závěry toho velmi dobře zdokumentovaného testu.

      A že jde o zesilovače a ne kabely? No jistě, nejde-li poznat rozdíl ani u zesíků, o to absurdnější jsou tvá tvrzení, že poznáš rozdíl i mezi kabely.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: 1. odkazuješ na zesilovače, nikoliv kabely a na to jsem ti už věcně reagoval v minulosti a to nedávné. Tak si ty příspěvky vyhledej a osvěž si paměť.
      2. viz PLAYER:
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Věcných argumentů proti tomu testu ve Stereophile se nedočkám, že ne? :D
      MATT
      MATT --- ---
      PLAYER: :)))))))
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: tak to uz je ale jen tvuj problem, nikoliv muj. Psal jsem ti to jiz v minulosti, ted ti to napisu uz asi po desate a naposledy: lidi jsou porad jen lidi se vsim, co se k tomu vaze.
      Z tech fotek poslechovky fakt nejsem moudrej, bedny jsou hadam blize neidentifikovatelne DIY a zdroj signalu a zesilovac nikde nevidim. Ale ten vlastne neni dulezitej, bo hrajou vsechny stejne, jsem zapomnel.

      VOZKA: ale vzdy je to v principu uplne jedno, jestli nekdo na nekoho kouka, jak prehazuej kabely (pokud nevidi jake zrovna zapojil a jestli je vubec vymenil). Bud spravne urci, jaky kabel hraje a nebo neurci. Jeho problem, pokud se necha necim rozptylit. Daleko vetsi vliv ma imho to, zdali posloucha na sestave, kterou zna jak vlastni boty, totez plati o skladbe. Takze kdyz tu Svanc basni, jak Roe a Dacan neslyseli u nej rozdil, tak nemam duvod tomu neverit, je totiz vysoce pravdepodobne, ze bych u nej taky rozdil neslysel.

      Ted jsem si tu smotal tu drive zminenou slabou dvojlinku na dvojnasobnou silu (jsou z toho ted cca 2 mm2), uplnej hajend kejbl je ted z toho, protoze ty nejlepsi jsou preci spletene jak pomlazka (doporucuje 10 z 10 Frantisku Krautu). A vysledek je ten, ze se to sice zlepsilo, ale porad tam slysim rozdil oproti tomu wannabe Nordostu. A jestli by se to pri dalsim pridani zil zlepsilo, kdyz by to dalo celkove vetsi prurez, je otazka. Treba jo, treba bych nakonec rozdil oproti "Nordostu" nakonec neslysel. Az pojedu kolem Bauhasu, tak si koupim obyc 4 mm2 a porovnam znova.
      Kazdopadne si stojim za tim, ze rozdil mezi Nordostem a medenou dvojlinkou o prurezu 1mm2 slyset je a to ne zanedbatelny. Na me sestave. Kdybych nemel celkem logicky blok si domu pozvat ciziho cloveka a sverit mu prehazovani kabelu, tak vyzvu kohokoliv, at me prijede vyzkouset a klidne bych to motivoval sesticifernou castkou jako sazku.
      MAJA
      MAJA --- ---
      HOWKING: Mám BV audio PA300 SSE (předtím jsem měl x let A300S) a upgrade kabelu AudioQuest 4BD (tj. slušnější reprokabel za kdysi cca 400Kč/m) na kopii Valhally 2 (číňan cca tisícovku za metr, origo jsme asi 100x víc) dává smysl (tj. je slyšet).

      BV Audio je typický příklad zesilovače, kde je přebytek výkonu (stálého i špičkového, velká trafa, hodně kondenzátorů ve zdroji apod.), velký DF apod. a měl by být celkem dost imunní. Reprobedny maj typickou impedanci 4 ohmy a citlivost tuším 89 dB, takže žádný extrém - ani žravé ani supercitlivé na 1W elektronkáče.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      MAJA: Určitě - jednou za čas dotáhnu svorky, ten kov kabelu "teče" a po čase tomu tlaku uhne. Jedou za půl roku to dá minimálně čtvrt závitu.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      Pokud je slyšitelný rozdíl mezi normálním reproduktorovým kabelem a "highend" kabelem, tak to znamená, že to nebude hrát dobře ani s tím "highend" kabelem, protože samotné repráky mají tak nerovnoměrnou zátěž, že i kdyby byly k tomu zesilovači připojeny hned na výstupu 10cm kabelem s průměrem 10 mm tak se z toho ten nekvalitní zesák, který svou nekvalitou ty kabely rozlišil, úplně podělá.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      MAJA: Věřím, že s kvalitním tvrdým zesákem, kde je dobře nastavená zpětná vazba - nepůjde poznat rozdíl mezi zvonkáčem a kabely za mega (pokud jsou). Rozdíl v "kvalitě" kabelů který je slyšitelný je jen ukázka nekvality zesilovače.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      Vzpomínám jak jsem jako kluk vlezl kdysi do v Ostravě první prodejny Denonu (reálě výrobce nižší střední třídy) a jak jsem byl u vytržení z toho co jsem slyšel. Dnes už mi přijde chabé i to co slyším v HighEnd studiu. Jako jo, hraje to krásně, ale to co jsem slyšel kdysi to není. (možná i růžové brýle sluchátka mládí) :D
      MAJA
      MAJA --- ---
      ad kabely - na rozdíl od kabelů od zesu do repra neslyším absolutně žádný rozdíl mezi obyč. a fancy USB kabelem k A/D převodníku a naprosto minimálně od A/D do zesilovače.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      SVANC: Závist jaxfiň! (respect!) :D
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam