• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    PLAYER: TRABANTÍ KOMPLEX! To už tady dlouho nebylo. Za sebe říkám, že nejlepší high-end bedny většinou (ale ne vždycky) stojí přes půl mega. A vhodná poslechovka stojí i víc. U ničeho jiného si (v digitálním řetězci, analog mě moc nezajímá) přínosem u drahých komponent moc jistý nejsem, takže tam ten trabantí komplex asi mám.


    PLAYER: Ještě k těm slepým testům. V praxi to není jedno, u průkazných testů jakéhokoliv typu se obvykle snažíš testovat jednu věc a vliv čehokoliv jiného minimalizovat tak moc jak je to jen možné. A u lidí je to bohužel skoro nemožné protože vnímáme vědomě i podvědomě všechno co se kolem nás děje, protože velká část toho vnímání a rozhodování se stejně děje v podvědomí ("vstup" svých smyslů nezpracováváme vědomě, děje se to v reálném čase samo) a popis proč jsme se nějak rozhodli je jen post hoc racionalizace. Takže za nejlepší způsob jak mít jakž takž jistotu že jsou výsledky způsobené opravdu tím co si myslíme (zde různé kabely) a že nás nebude nic rozptylovat je obvykle v psychoakustice považována tahle přepínací metoda.

    Kdybys sem s výsledky testu jak ho popisuješ přišel, tak mě to určitě bude zajímat taky, ale nebudu tomu přikládat stejnou váhu jako testům které jsou rigorózněji vykonané, obzvlášť pokud bys přišel s výsledkem který je od nich výrazně odlišný.

    Hypoteticky by to bylo v principu jedno, ale v reálném světě prostě existují na průkazné testy metodiky jejichž jednotlivé aspekty bývají nějak historicky odůvodněné. Když děláš v laboratoři zrovna kultivaci bakterie, kterou nijak neovlivňují rhinoviry, možná by nevadilo kdybys v blízkosti Petriho misky kýchal a smrkal, ale v praxi se to prostě nedělá protože nikdy s jistotou nevíš, čím by sis to mohl kontaminovat.
    MAJA
    MAJA --- ---
    SVANC: Na solidní ABX nemám doma prostředky ani vlastně chuť to dělat. Preferuju to, že si "zvyknu" na nový (potencionálně lepší) komponent ... tím za delší časové období zprůměruju i svoji náladu k poslechu, která dost ovlivňuje výsledek ... a pak tam hodím původní věc.

    Dělám to pro vlastní radost a ne pro porovnávání (nejsem recenzent) a nedělám to ani, aby mi to někdo další pochválil, jak to hraje třeba ... YMMV
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Zkus přestat psát jako zaseknutá deska o tom, co jsi údajně tvrdil dřív, a napiš konkrétní výhrady, které by měly zpochybnit validitu tohoto testu ve Stereophile. Chápu, že se tomu chceš vyhnout jako čert kříži, ale já bych ty důvody rád viděl, pokud tedy vůbec jsi schopen nějaké uvést.

    Můj aparát a moje další názory jsou z hlediska tohoto tématu zcela irelevantní a cokoli bych napsal by jen vedlo k odbočování od něj. Ale klidně se o tom můžeme pobavit, až bude jasné, co tomu testu vytýkáš.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: těmi otázkami si nakrásno potvrdil slepou víru v domnělé autority. Na co potřebuju jména jsem ti přímo napsal, takže buď nečteš co píšu, nebo je to už diagnóza. A podle mě b) je správně, jelikož se znovu ptáš na něco, co jsem ti poloplátě již rozebral.

    JCIO: ještě ti v tom výčtu chybí, že je někdo "nedoslýchavý". Co tím myslím jsem již polopatě napsal dříve. Tady to hodně zjednodušeně nastiňuje jeden člen jakéhosi řeckého audiofilního klubu. Je to ten starší pán, co říká, že elektřina je 50 % zvuku :)

    The Audiophile Club of Athens
    https://vimeo.com/25761812


    Jinak když už jsme u té psychologie, tak zrovna jako existuje postbuy syndrom, tedy že si člověk vnukne myšlenku, že něco musí být dobré, když si to vybral, koupil a navíc za "hodně peněz", tak stejně tak existuje syndrom obhajoby laciných věcí, protože když na to dražší nemám, tak to určitě stejně lepší nemůže být a je to jen "snobství" a tím pádem jsem vyzrál nad těma blbcema, co věří tomu, že za víc peněz mají více muziky. Každá ta skupina si pak bude hledat jen ty informace, které je v jejich správném názoru utvrdí, viz pojem konfirmační zkreslení.

    Škoda, že mi Svanc nechce prozradit ten seznam věcí, které všechny nemají vliv na zvuk. Cítím tam obrovský diskusní potenciál. Možná že ale tuší, že by se mohl chytit do vlastní pasti, kdo ví :)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SVANC: prave proto je tam fakt poznat rozdil mezi kabely.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MARASAN: Na takhle dlouhém prodlužováku vzniká při 4 kW úbytek napětí přes 17 V. To není úplně málo...
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ja verim kazdopadne na kabely v prodluzovacce - vymenili jsme vedeni 40 m z prurezu 1,5 mm na prurez 2,5 mm a je to citelne znat. RMS kolem 4kW, pro tech 18 A je tlustsi lepsi ;-)
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Furt se zasekáváš na tom, že reaguješ na Richard Clark Challenge, ale já se s tebou už hodnou chvíli bavím o testu ve Stereophile.
    A ne, ani Richard Clark ani David Clark nejsou žádné mé modly, ale jde o přední odborníky v oboru audiotechniky a testování komponentů. Proto závěry z jejich testů pro mě mají větší validitu, než když nějaký Player v rámci neslepého testování napíše "já ten rozdíl slyším".

    A na co potřebuješ jména účastníků? Naznačuješ snad, že lidé ze Stereophile vybrali účastníky tak, aby nikdo žádný rozdíl nepoznal? Proč by to dělali, když zájmem hifi magazínu by měl být pravý opak?
    Fakt bych si rád přečetl, jaké výhrady máš k tomuhle testu.
    Klidně buď konkrétní.

    JCIO: Sorry :D
    JCIO
    JCIO --- ---
    SVANC: Obdivuju tvoji trpělivost, ale už se neobtěžuj :-).

    Jinak bych rozdělil auditko na "hi-fi" a "top audio". V jednom by byli lidi, kterým to dobře hraje a v druhém, které to stálo hodně peněz.
    A byl by klid. Někdo věří na kabely, někdo na boha. Ty kabely nejsou zas tak společensky nebezpečné...
    MATT
    MATT --- ---
    PLAYER: to nejni zadnej matrix nebo musk, ale treba jen to, co se ti deje v uchu a nasledna zpetna synteza vznklejch signalu..
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: "kvalitně zdokumentovaný" - jen protože někdo něco napíše, tak to neznamená, že to je zdokumentované, natož kvalitně. Nebyl si například schopný sdělit jedno jediné jméno účastníka (třeba abych si ho dohledal a ověřil si, že co píše tvá modla je pravda), takže tolik k té kvalitě. Ach ta slepá víra v domnělé autority.

    Tuším, že sám moc dobře víš, jaký mám postoj k tzv "vědeckým studiím" a to na základě vlastních zkušeností (a v mnohem důležitějším tématu, než je hobby poslech hudby), takže pokud nejedeš prostý trolling, tak nerozumím tomu, proč nejsi schopný pochopit mou skepsi vůči LIDEM.

    Ta tabulka či seznam bude nebo nebude?
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Vždyť to píšu, že k Richard Clarke Challenge a tisícům testujících už jsi se vyjadřoval a zpochybňoval to.

    Proto jsem ti teď napostoval test pečlivě připravený předním odborníkem a kvalitně zdokumentovaný, u nějž výmluvy typu "vůbec to tak nemuselo být" prostě neobstojí.

    A pokud trváš na tom, že jsou slyšitelné rozdíly i mezi reprokabely, neměl by pro tebe být problém napsat, proč by tenhle test zveřejněný ve Stereophile neměl být validní. Bylo by to jednodušší a přehlednější, než jen dokola opakovat, že už jsi se vyjádřil.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: jsou to alespoň příbuzní? :)
    K těm "tisícům" už jsem se vyjádřil, dohledej si to, zkopíruj si to na nějakou svou nástěnku a pokaždé, když tě chytne amok se zesilovači, tak si to opakovaně čti, protože já už se ti k tomu vyjadřovat znova nebudu, což ti říkám už poněkolikáté (jak do dubu).
    Dále se ptáš na něco, na co jsem ti rovněž odpověděl. Že se ti má odpověď nelíbí je zjevné, ale jen abych tě potěšil, tak jí měnit nebudu. Holt jsem se smířil s tím, že ti pozice zaseknuté desky z nějakého důvodu vyhovuje.
    Jediné, co bych teď aktuálně dodal je, že se dopouštíš demagogie, protože mícháš porovnání blíže nespecifikovaných zesilovačů a zcela konkrétně specifikovaných reprokabelů. K zesilovačům jsem se ti také již v minulosti vyjádřil a zjevně si vůbec nepamatuješ, co jsem ti k tomu onehdá napsal.

    Btw máš nějakou tabulku, kde by si měl rozdělený HW podle toho, zdali má či nemá vliv na reprodukci zvuku? Jen tak ze zvědavosti :)


    MATT: teorie o žití v Matrixi ala Musk bych sem netahal. Už takhle se tu jeden není schopen držet tématu reprokabely.
    MATT
    MATT --- ---
    PLAYER: počkej, až ti dojde, že tvoje vědomí má též pouze zprostředkované informace a spoustu takových blackboxů.. ;))
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Jednak zaměňuješ Richarda Clarka a Davida Clarka, ale to není podstatné.
    A nemluvíš pravdu, snažil ses zpochybňovat tisíce nepříliš zdokumentovaných testů v rámci Richard Clark Challenge, zatímco zde je velmi dobře popsaný a zdokumentovaný test časopisu Stereophile, připravený dalším předním odborníkem v oblasti audio, Davidem Clarkem.
    Tak se ptám znovu, čím si vysvětluješ, že 25 vybraných posluchačů, skeptiků i věřících, během tohoto precizně připraveného a týden trvajícího testování (jak ABX tak i přehazování kabelů) nebylo schopno poznat rozdíly mezi zesilovači, přestože při neslepém poslechu rozdíly slyšeli a mnohdy jim připadaly značné, koneckonců podobně jako tobě při tvých neslepých pokusech.

    Nechceš mi snad napsat, že tvá osobní neslepá zkušenost má větší platnost, než výše uvedené testování, nebo ano? :D
    Není pravděpodobnějším vysvětlením, že se pleteš stejně jako všichni ti, kteří při neslepém testování "slyší" jasné rozdíly, aby pak ve slepém testu nepoznali nic?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: co se já domnívám není podstatné. Podstatné je, že ty zjevně bezmezně věříš zprostředkovaným informacím. Toto je mé poslední vyjádření směrem k posvátnému Clarkovi, protože jak jsem již řekl, k tomu testu s anonymními posluchači už jsem se ti dostatečně vyjádřil v minulosti.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MAJA: Nic proti tomu, jen je asi fajn si uvědomovat rozdíl mezi pocity či dojmy a realitou. Mimochodem v minulosti byla také prokázána celkem zřejmá věc, totiž že při okamžitém přepínání lze případné skutečně slyšitelné rozdíly mezi komponenty poznat lépe, než při dlouhodobém poslechu stylem týden poslouchám tohle a pak zase týden něco jiného, viz:

    A lot of blind testing involves switching between A and B, or replaying music tracks after something is changed. Critics of these tests argue that’s not the best way to evaluate audio gear. They say you must live with it for a while to appreciate the differences (never mind most of them claim to swap out a piece of gear and hear immediate and obvious differences). David Clark and Laurence Greenhill came up with a clever idea. They made a bunch of sealed black boxes where some had a direct connection inside while others distorted the audio signal to a significant degree. They were built with high-end connectors, etc. They sent the boxes home with members of a local audiophile club to live with and decide if they had a “straight wire” box or one that did ugly things to the audio. Despite living with them for a while, the audiophiles who took the boxes home failed to determine which was which. The same boxes, however, were identified with relative ease in a blind A/B/X test. This demonstrated the exact opposite of what many audiophiles claim: Long term listening is less sensitive than A/B/X testing. This test, and others, are summarized in Ten Years of ABX Testing.
    NwAvGuy: Subjective vs Objective Debate
    http://nwavguy.blogspot.com/2011/05/subjective-vs-objective-debate.html
    MAJA
    MAJA --- ---
    SVANC: Já nerozporuju ten test, jen je mi vlastní zkušenost bližší.
    Netvrdím, že poznám ten který zesilovač - jen za ta léta poslechů a upgradů doma jsem párkrát měl důvod vysolit víc peněz za lepší železo.
    Nedělám přepínací texty ABX, ale je dobré třeba po týdnu poslouchání jednoho komponentu vrátit původní, a buď mi ten rozdíl nepřijde nebo přemýšlím co je za rozdíl (a ušetřím peníze) nebo jsem se namlsal a není cesty zpět
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Významný hifi magazín oslovil Davida Clarka (tohohle Davida Clarka), aby pro něj uspořádal komplexní test zesilovačů, který trval celý týden.
    Domníváš se snad, že když se vybíralo těch 25 posluchačů jak z řad skeptiků tak věřících, tak že byly vybrány samé nahluchlé osoby, které nepoznají ani rozdíl mezi zesíky?
    A neměl by mít hifi magazín spíš opačnou motivaci, tedy vybrat lidi, u nichž bude co největší šance, že nějaké rozdíly uslyší?

    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: nikde jsem nenapsal ani slovo o metodice, zato jsem ti sepsal skromna slohova cviceni na tema lidi. Ze mas problem neco tak zakladniho pochopit, neni muj problem, stejna jako to, ze ty na sve sestave nepoznas vlasec od solidniho dratu.

    Ocekavam, ze nebude dlouho trvat a prijde link na PDF, kde se dozvim, ze vlastne i vsechny reprosoustavy hraji uplne stejne, protoze proc by mely hrat kazde jinak :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam