• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    BOBESH: ještě jsem měl nějakého Bugs Bunnyho, jen škoda, že ty baterky to žralo rychle a stály docela dost, pamatuji si, že jsem pak nemohl promítat a taky byl problém s tou žárovičkou, měla tuším na sobě čočku a nedaly se sehnat náhradní, taky se mi jednou stalo, že jsem přestal točit a musel si odskočit a mezitím mi to propálilo film a musel jsem ho slepovat, ale byla to super hračka...
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    PETJU: mel sem tu samou! pohadky sem mel karlulku a este neco!
    typico! dik!! :))
    PETJU
    PETJU --- ---
    Jsem nasel na pude..porad funguje! :))


    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    NJAL: Kruzitkov!

    :-D
    (dekuju)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    L4MA: jen sem prihodil vlastni zazitek real-life srovnani "stara vs. nová plechová kavalerie" k dobru, nijak dal do rozebirat nehodlam.. :)
    L4MA
    L4MA --- ---
    ty jo, moderni komabjny jsou efektivnejsi nez stary kombajny. nosny tema... :)
    MILKOV
    MILKOV --- ---
    PSYSBEE: To máš hodně o servomechanismech. U fortšrita jsi pro pomalu každou změnu nastavení musel zastavit, vylézt z kabiny, nasoukat se pod dekly a udělat, co potřebuješ pootáčením šroubů nebo přesouváním stavítek a jejich následnou aretací. Nové mašiny mají všude serva, pneumatické přesouvače nebo hydromotory. Další věc je šířka lišty, otáčky přihaněče a šneků, které dokážou taky slušně zvednou výkonnost.
    Ale o nových mašinách už moc nevím, jezdíval jsem jen brigádně kampaně na konci prázdnin, byla za to spousta peněz.
    NJAL
    NJAL --- ---
    PSYSBEE: Njn, mozna meli soudruzi v Kruzitkove v prototypu novej model zvanej LAUFSCHRITT, ale nedali ho do vyroby, jako u spousty jejich aut :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Jeste k té socikovskym kombajnum a jejich vykonnosti:
    Pamatuju si jedno leto nekdy kolem roku 2002, kdy jsme si na jednom festaku v Jiznich Cechach o slunecnym sobotnim odpoledni vyjeli na koupacku..
    Valime se tak na dece, hulime brko a kousek od nas jedou žně. Na dvou souběžných políčkách se na jednom "předvádí" socíkovská klasika FORTSCHRITT E51x a na druhým nějaká zápaďácká voňavka od CASE (JOHN DEERE etc, uz presne nevim)
    Bylo fakt zajímavý sledovat, jak oba kombajny zacly sklizet prakticky ve stejnej okamzik plusminus tejne dlouhej lán obilí, ale než ten východoněmeckej Forschritt dojel na konec lánu na obrátku, tak ten moderní combine harvester už byl minimálně v půlce druhýho.. Ten rozdíl v rychlosti obou strojů byl (v našem stavu :) vpravdě fascinující, vydrzeli jsme na to cucet poměrně dlouho.. :)
    Ve finále to skóre vypadalo tuším skoro 2:1 sklizenýho lánu ve prospěch imperialistickýho harvestora - tj. celý pole sklizený za skoro půlku času co dřív..
    Halt pokrok nezastavíš... :-)
    REY
    REY --- ---
    MILKOV: Zajímavé je, že u nás na vesnici se kombajnu říkalo jedině mlátička. A každý, kdo sklízecí mlátičku nazval kombajnem byl za lufťáka, nebo pražáka :)
    MILKOV
    MILKOV --- ---
    PISKOT10: Jo, vím. Kombajn je kurva složitá a vybíravá mašina a má spoustu věcí k seřizování. Ono se to moc neví, ale klásek může celým výmlatovým cyklem projít mnohokrát, než je vymlácený úplně. A k tomu je potřeba ráno před výjezdem a pak ještě třikrát během dne podle toho, jak schne hon popřenastavovat kroky vytřásadel, otáčky bubnů, rychlost podávání a asi dvacet dalších věcí, přístupných v té době jen zevnitř strojovny. Když to máš správně, tak z kombajnu padá sláma nebo řezanka a zrníčka putují do bunkru. Když to ojebeš, krmíš vrabce a místní agrotechnik tě přijede na Nivě zjebat. No a pak je tam samozřejmě strategie jízdy po honu, vytáčení souvratí a další věci, které ovlivňují výkon stroje z plochy a spotřebu.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    to známej vyprávěl, jak se samozřejmě s naftou podvádělo. a jak běžně odpouštěl nádrž u silnice, když ji nedokázal prodat (spálit v kamnech) a chtěl, aby měl "normální" spotřebu. nafta + melouchy s autem a na volhu bylo hned.
    BIO23
    BIO23 --- ---
    ARAGONIT2: tesla- parádní font
    CROSS
    CROSS --- ---
    SELECTOR_IX: Kdybys nevěděl, co s ukradenou naftou, v socíku bys to daleko nedotáhnul
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PISKOT10: jako všechny ostatní mistrovství tohodle typu v socialismu: v plnění pětiletky! Kdo měl nejvíc procent z plánu, dostal stužku a medaili za překračování norem.

    Vyznamenání Za zásluhy o výstavbu – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Vyznamenání_Za_zásluhy_o_výstavbu
    ARAGONIT2
    ARAGONIT2 --- ---






    ARAGONIT2
    ARAGONIT2 --- ---
    ARAGONIT2
    ARAGONIT2 --- ---
    DNF
    DNF --- ---
    SELECTOR_IX: do kamen prece
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    CROSS: proč by kradl naftu? tehdá se jezdilo na super a speciál :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    PISKOT10: Má nejmenší ztráty (přesnost, nemusí se vracet), je nejrychlejší, a krade nejmíň nafty. Ale jistě nějaký zasloužilý kombajnér pamětník bude vědět doopravdy).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam