• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Co se skrývá pod Prahou ? Dokument CZ
    https://youtu.be/uYTHcjCCF-Q
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    MEJLA77:
    Pražké kolektory - prohlídky pro veřejnost
    https://youtu.be/rX8N94M1puM
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    MEJLA77: presne tak .. jsme v tom nejlepsi na svete uz od stredoveku .. bohuzel napr. v Praze se tim novym systemem a i novou zastavbou dost narusil a nekde uplne zmizel ten stredoveky .. zvlaste pod historickou casti .. kolem metra je take dalsi sit tunelu alis technickych to starsi z cssr je jako protiatomovy kryt v tunelech mezi stanicemi jsou normalne velke toalety ...
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Ještě k těm tunelům pod Prahou - existuje ještě jeden systém tunelů, ale ten není veřejnosti běžně přístupný - kolektory - podzemní tunely, ve kterých je vedení energií (elektřina, plyn, telefonní linky atd.) a díky nim např. není problém se strháním elektrického vedení při vichřicích. Ty tunely jsou střežené, ale někdy jednou za rok dělají tuším prohlídku nějakého úseku - taky se mi kdysi podařilo se tam dostat a bylo to pro mě docela překvapení a vlastně i milé zjištění, že někoho něco takového napadlo a podařilo se to zrealizovat. Jo a mají tam takové malé vláčky, dospělí se v tom docela krčí :)
    Kolektory | Unikátní stavby, které ve světě nemají obdoby
    https://www.kolektory.cz/
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Badatelé živě: Tajné stalinské metro pod Prahou a zapomenutá metra v ČSSR
    https://www.youtube.com/watch?v=PxuBbS2PEjo
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Tajné místo pod Prahou: Návštěva Ochranného systému metra
    https://www.youtube.com/watch?v=bmjFRXlg5EY
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    VOYAGER: pan mluvci MO Čírtek ve videu prozradil (blbec) ze se jedna o spojovaci uzel ...
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    podobne je na tom treba k 116 ktery je asi verejnosti nejznamejsi vede tam metro i podzemni vlak a staci zbourat par metru zdi a polozit vyhybku pod opatrilkou 200m koleji vse je tam leta pripravene a je to propojene za jeden den s civilni zeleznici kdo chodi k jezirku tak at se poradne podiva na skalu kdyz prichazi moc se jim to tam nepovedlo zamaskovat ale funguje to ..lidi si toho nevsimnou...

    Vojenský objekt K-116 v Prokopském údolí - ČT
    https://www.youtube.com/watch?v=vx477NKNRIo
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    OSIP:
    ono se nejak nesmi nikdy vse zverejnovat pokud se jedna o vojenske objekty v urcitem stupni utajeni
    ani ja si to nedovolim a uz vubec ne tady ale vsechny objekty jsou propojeny a kdyz tomu nerikame tajne metro je tam vetsinou zeleznice ci ji staci polozit a zbourat pricku ...to plati i pro klarov ...

    Tajné metro v Praze: Nové záběry
    Tajné metro v Praze: Nové záběry
    https://www.youtube.com/watch?v=5jdi16JRpco
    OSIP
    OSIP --- ---
    LOPIK: Klarov nema s vystavbou metra, jak ho zname dnes, skoro nic spolecneho, jedna se o starsi, tajny projekt ministerstva vnitra z 50. let, kdy se pocitalo vybudovat podzemni dopravni system, ktery by umoznovat krome dopravy cestujicích, vyuziti v pripade 3. svetove valky - ukryti obyvatelstva a zeleznicni spojeni vojenskych transportu (konecne stanice by byly napojeny na zeleznicni sit), na konci 50. let byl projekt zastaven. Nasledujici vystavba metra o 10 let pozdeji byla planovana v jinych trasach a hloubkach, takze Klarov nebyl jako stanice vyuzit, bylo tam jedno z technologickych center, ktere melo zajistovat v mmoradnych situacich dodavku energie a vody.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    VOYAGER: Pankrac - vzdyt to tam pisou.. Klarov je prekvapive na Klarove, ale tam nevedou koleje, proto to v planku neni, stejne jako X dalsich der v zemi po Praze, co jsou nejakym zpusobem propojeny s metrem (a to je zrovna u toho Klarova taky dost mozna vic legenda)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VOYAGER:
    VOYAGER: ani tady ti nejak nerozumim
    KEB
    KEB --- ---
    N_I: měl jsem 1 a 2 a tohle z nich postavit nešlo. Tohle musí být nová mutace
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    PALEONTOLOG: ...ja o huse a petrzeli nic nepsal jenom o Husakovi a par veci kolem pro pametniky :)
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    PALEONTOLOG:
    .. trosku jinak ale to je o trochu vic starsi doba ohledne toho nazoru protoze to je opravdu dulezite jedna se o pana Tondu Marka 1785-1877vyznamneho buditele (blizkeho pana Pepika Jungmanna) Národního Obrozence a vlastence proze jemu vdecime ze mame Názor ,Předmět, Obsah, Domněnka, Věda a Rozsah
    hrob ma na Slavine na Vysehrade
    to jemu musime podekovat predevsim a podelit se o to
    .. to by byl hrich jestli ne..
    :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VOYAGER: tys to nepochopil, ze prohlizeni obrazku mi nedava pro nejakou investigaci absolutne zadnej smysl. tak to zkus pochopit. me to dokonce nezajima ani dost na to, abych zvedl zadek a sel si to vyhledat v textech sam, prestoze na nich de facto sedim.
    jako ze by praha nejak nutne potrebovala navazat soucasnej projekt na nejakou stolu z I etapy, to si muze myslet jen laik.

    mnohem vyznamnejsi na prazskym metru je tzv. prazsky typ stanice, kde se trojlod stanice podarilo vyztuzit bez ochrannych piliru horniny. to je prinos ceskyho stavitelstvi tehdejsi dobe a byla to inovace i proti overenymu sovetskymu typu trojlodi. vyvinuto de facto za vystavby IIB.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    PALEONTOLOG:
    .. to bylo o tom videu v predeslem odkazu rozhodne ne o vas ... je treba si to pustit jinak se nedivim ze nerozumite vubec..

    ...musite na to kliknout jinak je to jen jejich nahled pak 33 a 34 fotku- obrazek :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VOYAGER: v prispevku na ktery jsem reagoval je par nesmyslu, ale celkove rozumim sdeleni. u tohohle prispevku ti nerozumim vubec.
    na nejaky sotousacky fetise zvedavej nejsem, tak se spokojme s tim, ze politici-vsichni na nas neco hrajou.

    VOYAGER: nevim co je obr34 a 33, no napriklad v clanku se sice zminil nejakej podradnej sesuv pri vystavbe, ale vubec technet nezminil propad pri stavbe andelu. to se vysypal komin o neskutecny kubature od drahy az k povrchu. to jen k uplnosti informaci na netu.
    kdyz clovek sleduje nejakou odbornou literaturu a primarni prameny, tak se dozvi treba fakt, ze kubatura vytezenych hornin byla nahrazena prakticky srovnatelnym mnozstvim betonu. tolik ke geologickym pomerum na trase.

    pokud chces nejak relevantne patrat po jednotlivejch odbockach, tak ti doporucuju jit do geofondu a pujcit si geologicky pruzkumny zpravy, kde je projekt samotnej nejak specifikovanej. archiv hl m prahy by mohl udelat taky nejakou resersi ze svejch zasob. kazdopadne ac jsou spekulace plany, mam pro ne pochopeni. co mi pripada debilni je tvoje tvoje dezinterpretace par faktu v nejakej az svetonazor, kterej neni jen zavadejici, ale malo bystrymu ctenari dokonce skodlivy. me z tvych formulaci napriklad boli hlava..
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam