LOOK: no tedy, to bylo asi špatně řečené. jde spíš o to, že synchronicity lze alespoň jasně jednoznačně identifikovat: k čemu je použít, na to jsem nepřišel.
prostě když paralelně třeba čtu o něčem na internetu či v nějaké knížce nebo o tom vidím film a pak jedu metrem a to samé slovo/něco vidím jako titulek v novinách nebo jako nápis na něčím tričku (a ne: teď nemluvím o něčem, co tam bývá každý den, nebo co má na tričkách každý), tak aspoň vím, která bije. Nevím přesně co s tím: nicméně zdá se to být alespoň neškodné a pozoruhodné.
Naproti tomu identifikovat třeba v našich snech nějaké alespoň trochu archetypální obrazy je těžké: sme prostě jiná generace. nechodili jsme dětství do kostela, neučili se na gymnáziu klasickou řečtinu nebo latinu. místo toho jsme četli sci-fi, fantasy a známe všechny světové mytologie v kostce (ovšem asi tak na úrovni hollywoodského filmu, přiznejme si to...). Snažit se z téhle omáčky vylovit nějaký archetyp je asi jako snažit se odhadnout tvar mrkve, pokud ji známe jenom jako ingredienci do zeleninového rizota.
Mytologie postmoderní doby - to jsou různé genocidy a bombardování na jedné straně, vs. všemocná věda a technika na druhé straně. Už psychedelické kapely 60. a 70. let (The Who, Pink Floyd) rozpoznaly, že např. archetypální symbol kříže se přetransformoval do siluety vysoko letícího bombardéru: jenže tím se prostě přechází do jiného paradigmatu a ten starý nevědomý obsah už dále není dostupný... prostě to došlo, je to zkonzumované, snězené, a my se bavíme jen o etiketě na prázdné konzervě která se povaluje pohozená v křoví...