• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    KOMATSU: jsem si to myslel, ale neměl jsem zdroje k porovnání:-)
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    SPIELMANN: Daná citace pochází uz knihy Svatá krev a Svatý grál od autorů Michaela Baigenta, Richarda Leigha a Henryho Lincolna, ze které čerpal Dan Brown při práci na své knize Šifra mistra Leonarda; jedná se o závěrečnou pasáž. Jung s tím asi nemá nic společného.
    KASTA
    KASTA --- ---
    SPIELMANN: hustyyyy..:-)

    ale mozny to je, kazdej si na necem ulitne (rikal to i sam Jung:)... nemel sem silu to cist cely podrobne, pro me sou to proste "blaboly", ale docela to sedi na to cim se zabyval.... chtelo by to videt ten original ze sebranejch svazku... zarazi me tam to mnozny cislo... "my jsme badali" trochu to na me pusobi jako vytrzeny z nejakyho sirsiho kontextu...
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    BRANA: celá kniha asi ne, alespoň jsem jí nikde nenašel.
    BRANA
    BRANA --- ---
    KOMATSU skvele, neni to v elektronicke podobe ?
    [ BRANA @ Jung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ... ] POUČENÍ MRTVÝM
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    SCHWEPZ: Jistěže. Měl by to být komentář k Jungovým VII sermons ad mortuos od Hoellera, což je biskup gnostické církve...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KOMATSU: je tam někde podobnost se septem sermons od Junga?
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    Četl někdo Sedm promluv k zemřelým od Stephana A. Hoellera?
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    ...tak jsem nasel a linknul nejaky prace jednoho z autoru toho clanku v Sciam ohledne vzniku vedomi...
    http://www.darknet.cz/share/fc.rar
    tuhle knihu doporucuju k tomu: http://www.bookfayre.cz/books/item/9780974707709.html.cs
    jeste tam figuruje jedna hypoteza, prosazovana oponentkou vyse zmineneho autora, taky to snad nekde vyhrabu....
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    btw v poslednim cisle (brezen/duben) ceskyho vydani Scientific American je moc peknej clanek o vzniku vedomi, bohuzel nemam link, ale doporucuju si ho precist....
    LOOK
    LOOK --- ---
    pro pochopeni je nutne precist cele, tady jen zvyraznim klicove casti:

    157 co je tak subjektivne vnimano jako realita (*)
    161 rozebira vztah Bendy k mediim, jak je pro nej dulezita informace
    164 klicova kapitola o strevech matrixu predvedena na analyzovanem pripadu (**)

    -----------------------------------

    (*) realita jako veskrze umely konstrukt vedomi pro snizeni uzkosti z nesmyslnosti sveta. zdravy postoj pak je snaha svuj konstrukt opravovat a napojovat na konstrukty ostatnich. [ktere ovsem muzou byt naprosto mimo]

    (**) vlada znaku nad clovekem. zahlcenost informacemi/znaky tvori nasi realitu jako takovou. ne'pravdivost/smyslnost/ucinnost' informace. medium is the message. jak z toho ven?
    LOOK
    LOOK --- ---
    EVAD: ahoj, dik za clanek

    v link sekci jsem objevil slibne resources:
    http://www.psychceu.com/Jung/sharplexicon.html
    http://www.cgjungpage.org/
    STUART_HAMPLE
    STUART_HAMPLE --- ---
    Trocha spamu (ale souvisejícího):

    Voice dialogue

    Voice dialogue je velmi účinná, hluboká a komplexní cesta osobního rozvoje. Vede k uvědomění vnitřních osob, které svými postoji řídí náš život. Dokud se se svými vnitřními osobami nesetkáme ve světle našeho vědomí, považujeme jejich vůli a pohnutky za svoji vůli a svoje pohnutky. Bohužel většinou s pohnutkami ani vůli našich vnitřních osob oprávněně nejsme spokojeni. Brzdí nás tam, kde bychom mohli jít dopředu, vyvolávají strach tam, kde se není čeho bát, stáhnou naši energii v situacích, kde bychom ji nejvíc potřebovali, vyvolají pocit sklíčenosti tam, kde bychom se chtěli bavit, uzamykají nás do obranného skleněného poklopu bez možnosti živého kontaktu s okolím, ženou nás dopředu bez možnosti odpočinku, drží nás v neustálém očekávání útoku ze strany druhých, a tak dále. Postoje našich vnitřních osob jsou také často rozporné či protichůdné a my se pak cítíme jako sevřeni v kleštích, taženi na dvě opačné strany nebo jako mezi dvěma mlýnskými kameny. Naše vnitřní osoby svůj postoj zformovali v minulosti, často v dětství a od té doby ho nezměnily, ačkoliv my už dávno nejsme malé bezbranné děti.

    Vnitřní osoby
    Voice dialog je založen na objevu vnitřních osob, které jsou stavebními prvky naší psýché. Každý z nás je systémem mnoha takových osob. Tyto osoby jsou překvapivě soudržné a samostatné jednotky, které mají svou vlastní, velmi silnou vůli, svůj postoj vůči světu, svoje vlastní zkušenosti a svoje vlastní schopnosti a dary. Žádná vnitřní osoba ale nemá vlastní vědomí. Naše vědomí je svrchované a nepatří žádné vnitřní osobě.

    Sezení Voice dialogue a cesta do hloubky vnitřních osob
    Sezení Voice dialogu má dvě základní části. Nejprve klient mluví o tom, co se s ním za poslední dobu děje a na základě tohoto „před-rozhovoru“ je pak identifikována osoba, se kterou se v rámci sezení začne pracovat. Potom je pomocí velmi jednoduché a účinné techniky klient veden tak, aby se tato osoba zpřítomnila v jeho vědomí a vlastní dialog začíná. Dosud nevědomá část psýché je přivedena na světlo a tím se otevírá cesta do její hloubky. Artho Witteman ve své knize Inteligence duše tuto cestu popisuje následujícími slovy:
    Dalo by se říci, že se na počátku rozhovoru dostáváme do kontaktu s povrchem vnitřní osoby. Je to jako s odborníkem, kterého určitá firma před dlouhou dobou zaměstnala, aby pracoval na určitém problému. Po mnoha letech přijde někdo spíš náhodou do jeho laboratoře a vidí odborníka ponořeného do práce. Návštěvník k odborníkovi přistoupí a opatrně mu poklepe na rameno.„Nerušte mě a hlavně se nepokoušejte mě zdržovat,“ zabrumlá odborník nerudně, „musím zařídit něco důležitého.“ „O co konkrétně jde?“ zeptá se návštěvník přátelsky, a pokud má štěstí a dokáže si získat odborníkovu důvěru, naváže rozhovor. Odborník vysvětluje, co dělá, jak to dělá a jaké výhody jeho schopnosti přinášejí. V průběhu rozhovoru si pak všimne, že docela zapomněl, proč to vlastně dělá. Jeho samozřejmost ustoupí určité zamyšlenosti. V dalším průběhu rozhovoru [který probíhá až na pěti rovinách současně, nejen na rovině řeči] se téměř nepozorovaně noříme hlouběji. Dostáváme se dál od povrchu do hloubky osoby. Pomalu, někdy i náhle, se odborník rozpomíná na vnitřní důvody své práce.

    Proces Voice dialogue
    Proces Voice dialogu vede nejen k uvědomění si jednotlivých vnitřních osob a jejich vztahů. Vede také postupně ke změně jejich postoje. Ve své hloubce pro nás má každá vnitřní osoba velmi cenné dary, které se nám postupně stanou dostupnými. Voice dialog vede k hluboké transformaci, díky které se v nás uvolní dosud zablokovaný nebo neprobuzený potenciál. Naše vnitřní osoby přestanou řešit dávno minulé traumatizující události a díky tomu uvolní svoji energii pro přítomnost.

    I jediné sezení Voice dialogue má na člověka velký dopad. Ale skutečný potenciál této metody se projeví teprve při dlouhodobější práci. Metoda je velmi efektivní i při poměrně malé frekvenci jednotlivých sezení. Pracovat lze jednou za měsíc, případně i méně často. Na druhou stranu je možné pracovat například i každý týden. Záleží na individuálních možnostech, preferencích a pocitu každého klienta.

    Historie metody
    Zakladatelem metody jsou jungiáni Hal a Sidra Stone. V Evropě tuto metodu rozvinul Artho Witteman, který je také autorem knihy Inteligence duše, prozatím jediné publikace o této metodě v češtině. Do Čech a na Moravu tuto metodu přinesl Radim Ress, který je přímým žákem Artho Wittemana.
    EVAD
    EVAD --- ---
    jo a este povedal krasnu vetu: "symbol zije, az kym ho nezabijeme jednoznacnym vykladom"
    EVAD
    EVAD --- ---
    zdravim

    YMLADRIS: suhlas s memetikou, v knizke Susan Blackmore - Teorie Memů mozno najdes vela odpovedi na svoje otazky

    inak tuto pekny clanok http://epages.wordpress.com/2008/09/23/numinosity/
    som bola vcera na Betakovej prednaske a tento pojem ma (tiez) zaujal
    LOOK
    LOOK --- ---
    STEPNI_VLK: mensi synchro: vcera pred spanim jsem si cetl Jungovu autobiografii, a zrovna tam popisoval sen z jeho krizoveho obdobi (kapitola Stretnuti s nevedomim), ve kterem spolecne s indianem zastrelil muze ztelesnujiciho archetyp hrdiny. nevedomi si reklo o zmenu.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    YMLADRIS: Asi takhle: víš hovno o mém bojovníkovi! :)
    Mimochodem, špatný závěr, resp. specificky tvůj závěr. Podobně jako absolutní většina lidí tady na NYXu, i ty jsi mi úplně volná. Pouze některé tvé projevy (stejně jako u jiných ID) mi prostě přijdou eufemisticky řečeno poněkud zvláštní. Nic víc, nic míň. A nedělám si iluze o tom, že podobně nepůsobí můj vlk na ostatní. Však mi to také každou chvíli někdo dává sežrat..
    Ta poznámka byla spíše vtípkem než čímkoli jiným. To, že jsi na ni reagovala a vzala ji vážně, je mnohem více problém tvůj, ne můj..

    Každý (muž) má v sobě divého muže, krále, válečníka, milence, intrikána, mytologa a smutného muže. Skupina výše uvedených sedmi bytostí tvoří strukturu, kterou si můžeme představit jakožto krystalické podpěry vod duše. Alespoň podle Roberta Blye, který je Jungem velmi výrazně ovlivněn. Že je těžké vyvážit všechny tyto "funkce" je nasnadě. Sám vím, že se mi to ani náhodou doposud nedaří. Ale snažím se, aby to bylo každým dnem alespoň o chloupek lepší..

    Učitelé a terapeuti mají často v sobě silného kuchaře, mytologa či kouzelníka. Jestliže však daný učitel nebo učitelka v sobě nevyvinuli divého muže nebo divou ženu, stávají se představiteli podivného akademického druhu, který mnozí vnímají jako odtržený od skutečnosti. …
    Jestliže se daný terapeut či terapeutka neponoří do hlubin své duše a nesetkají se tak s divým mužem či divou ženou, budou se snažit o léčbu pouhými slovy. …
    Bez divého muže po boku se smutný muž může snadno ztratit v bludišti dětství. …
    Muž, který zdědí mimořádnou energii válečníka, avšak nevstřebá učení divého muže (…), může obětovat jiné, aniž by sám věděl, pro koho má obětovat sebe. Může pak bojovat (…) za stát, nikoliv však za vesmír.
    Jestliže intrikán nemá v sobě hodně z divého muže, může pak představovat destruktivní sílu, která se za každou cenu a bez jakéhokoli cíle snaží překazit plány druhých. … Ze svého úkrytu za stromem, dá-li se to tak říci, vystřeluje šípy, avšak otevřenému střetu, v němž by se projevila jeho podstata, se vyhýbá.
    Pokud vlastnosti divého muže scházejí milenci, může přinést obrazně řečeno příliš málo polních květin. Může třeba trpět nedostatkem sexuální fantazie, chovat se příliš slušně a naprosto postrádat to, čemu Yeats říká „pošetilost, to co muže nutí k zahození veškerého majetku pro jednu ženu. …
    Král, jenž nezná žádné spojení s divým mužem, bude králem lidí, avšak v jeho královské radě nebudou mít zastoupení zvířata, moře a stromy. …

    R. Bly - Železný Jan
    KASTA
    KASTA --- ---
    YMLADRIS: ja si prestavuju ten boj mezi ruznyma archetypama, komplexama a podobnejma castma psyche asi jako v prirode, boj o preziti a vyniknuti, kterej se ale postupem casu vyvinul do jakysi harmonie, jedna vec vyvazuje druhou apod... a stejne jako ekosystem, tak psyche (vedoma+nevedoma) ma tendenci dospet k rovnovaze po kazdym vychyleni, posunuti - z toho vyplyva kompenzacni sila nevedomi vuci jednostrannostem vedomi (coz je vlastne pokus vychylit rovnovahu) ale i kompenzace nevedomi vuci sama sobe - aspon tak to funguje ve "zdravem" ekosystemu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam