ACIDACID: u zrození osobnosti stojí primárně archetyp hrdiny, který se svým způsobem "bouří" proti archetypu Matky. Matka je ale zase nekonečně schovívavá atd. S hrdinou přichází nutně jeho stín, jak tam m áš dobře poznamenaný.
Nezapomeň taky na bytostné Já ,)
Ono jako systematizovat archetypy, co to je za požadavek? :))))
Ještě je rozdílné pojetí Jung x jungiáni x archetypová škola, každá škola pojímá trochu jinak vztah archetypů a jejich důležitost.
Pokud Tě zajímá vývojový aspekt Jungova učení, pak existuje přímo analytická vývojová škola, tzv. britská:
Developmental
The developmental approach is primarily associated with Michael Fordham and his wife, Frieda Fordham. It can be considered a bridge between traditional Jungian analysis and Melanie Klein's object relations theory. Laings and Goodheart are also often mentioned. Samuels (1985) considers J. Redfearn, Richard Carvalho and himself (Andrew Samuels) as representatives of the developmental approach. Samuels notes how this approach differs from the classical by giving less emphasis to the Self and more emphasis to the development of personality; he also notes how, in terms of practice in therapy, it gives more attention to transference and counter-transference than either the classical or the archetypal approaches.
Analytical psychology - Wikipedia, the free encyclopedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Analytical_psychology