• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    Oslovilo vás něco z Junga? Projevují se jungiánské motivy nějak ve vašem životě? Je pro vás užitečná teorie archetypů? Doporučíte knihu s Jungem či jungiánstvím související?

    Který prezidentský kandidát je nejvíc fuj?

    83 hlasy od 83 respondentů
    • 34.9% / 29 hlasů
    • 8.4% / 7 hlasů
    • 3.6% / 3 hlasy
    • 6.0% / 5 hlasů
    rozbalit záhlaví
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    BRANA: při návštěvě USA v roce 1910, pokud se nemýlím.
    BRANA
    BRANA --- ---


    Sigmund Freud, G. Stanley Hall, Carl Jung
    Abraham A. Brill, Ernest Jones, Sandor Ferenczi
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    ECLECTICA: napadlo, ale hned jsem to diky svym zkusenostem vyloucil. nenarodil jsem se zrovna do doby a do systemu ktery by necemu jako plne svobodne vuli pral. cimz samozrejme nevylucuju existenci jinych lidi, kteri jsou bez mainstreamoveho postoje spolecnosti jako slepec bez hole ;-)
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    _BENNY: nenapadlo tě nikdy, že tvé přesvědčení o plně svobodné vůli je výsledkem doby, paradigmatu, výchovy, systému, v nichž žiješ? Tudíž, že tvoje přesvědčení o vobodné vůli vlastně samo o sobě není svobodné, ale je výsledkem lzných dlouhodobých, pomalých a značně setrvačných procesů? ;-)
    BRANA
    BRANA --- ---
    Crowley and Jung 9/12/2010 - Paul Weston1 | Internet Radio | Blog Talk Radio
    http://www.blogtalkradio.com/paul-weston1/2010/09/12/crowley-and-jung
    A lecture presentation that I will not be taking calls on, featuring a comparative look at Crowley's Book of the Law [ Aleister Crowley ] and Jung's Seven Sermons to the Dead in search of a wider perspective to understand them both and the roots of Crowley's magick as part of the Gnostic revival. Jungs intense experiences with Philemon, the Mithraic Aion, and Abraxas form an intriguing counterpoint to Crowley with Aiwass, Horus, and the concept of the New Aeon.
    Avalonian Aeon Publications: Jung
    http://avalonianaeon.blogspot.com/search/label/Jung

    Septem Sermones ad Mortuos (1916) - BRANA - 14:30:43 15.3.2008

    BRANA
    BRANA --- ---
    DARJEEL: hm konstruktivni .) ... destrukce asi prave vic drasticka, stejne jako oziveni, nektere formy bylo treba znicit, nektere rekonstruovat. Nasla jsem v jungovi pochopeni, stejne tak u samanu, treba terapie tmou, nebo autoregrese, znicit stare zazite, pokrivene, postoje, smysleni, zvyky a zacit znovu, jako novy clovek, on i orgasmus je nekdy pro me takova mala smrt .)
    ... to mi pripomina, jak se nekteri ve svych zlomovych situacich snazi zacit znovu a jinak, nebo trochu jinak, divky si po rozchodu s patnerem strihaji dost casto vlasy, zmeni svou image, nekteri zmeni uplne bydliste a kolektiv, atd.

    Ja ti rada nejakou rostlinu daruju ;)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    BRANA: jo, jasný, vítej do klubu .) jen nevím jestli já osobně spojuji dekonstrukci a destrukci, dekonstrukce mi příjde taková, hm, konstruktivní :D
    Jinak dobrý, dobrý, to je fajn state of mind (a když se k tomu kvalitně uzemní, tak to pak fičí :)
    Jasně, jasně, bohulibé! Budu rád potom za nějaký Tvůj koment nebo názor na tu knihu... :) přeju ať rostou a kvetou :)
    BRANA
    BRANA --- ---
    DARJEEL: ano ,) ... jsem takovy dobrodruh se sklony k destrukci, ze me to i bavi, rozlozit, slozit, znicit, obnovit ... strasaci uz nejsou strasakama, laska neni jen bolest a trapeni, jsem tu a nejsem
    Ted jsem vlozila par financi a energie do rostlin, tak kniha jeste pocka ;)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    BRANA: mhm. No ale bestie a neřádí jsou taky součástí psyché a jistě si zaslouží alespoň trochu pozornosti a lásky... ono ty potvory jde osedlat a využít k prospěšným účelům, stejně jako explicitně prospěšné aspekty psyché.
    Jo, tak recenzi taky neřeším, docela pochybuju - pokud to nerecenzuje fakt dobrej jungián nebo relevantní psychonaut -, že tu knihu může recenzent, byť zčásti, pobrat. Ale třeba jo :)
    Tak a jaktože jí ještě nemáš?! :D
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    × Dovolím si takovou vsuvku. Uvědomil jsem si, že 6.6. 2011 to bude 50 let, co C.G. Jung opustil tento svět. x
    BRANA
    BRANA --- ---
    Byl, protoze bych jinak propasla svou sanci neco s tim udelat, a vsechno by bylo jinak... je na to treba spousta casu, klidu a samoty. Neni to zrovna vzdy prijemne, kolikrat ozivis ruzne bestie a nerady :o)
    Jeste ji nemam, DARJEEL, ale at je recenze jakakoliv tak ji chci .)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    BRANA: á vida, pěkný záměr. Byl a už není? Já to ještě nikdy neposkládal fakt tak, aby to bylo stabilní a měl bych klid... tak to kolo stvoření občas znovu roztočím a kouknu se na to na všechno od začátku a zkusím tu skládačku dát. Nejradši mám takovou lokální 4 hodinovou okružní poznávačku, stanice s raketoplánem lze najít každý podzím pod listím :o)

    mmchdm viděla jsi tu červenou knihu, četla jsi ji? Co na ní říkáš konkrétně Ty? Z hlediska náboženství, magie, zaniklých civilizací a dalších témat, kterým se věnuješ?
    BRANA
    BRANA --- ---
    DARJEEL: a proto ma Jung muj obdiv ;], byl to i muj hlavni osobni zamer v zivote, rozlozit a slozit svou osobnost. V nekterem nabozenstvi se to zove apokalypsa ;]
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    pokracovani zde: [ Existuje svobodná vůle? ]

    a uz toho fakt necham ;)
    LOOK
    LOOK --- ---
    hm uz toho ale fakt nechte..
    WOUK
    WOUK --- ---
    RADIOVA_EMANACE: diky!!! :D :D :D
    RADIOVA_EMANACE
    RADIOVA_EMANACE --- ---
    _BENNY: mění se s každou tvou myšlenkou nebo pohybem. jednou to poznáš :D
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    DARJEEL: muj vesmir se holt nemeni v zavislosti na tom jak se zrovna citim a co zrovna prozivam. napriklad kdyz si intenzivne predstavuju ze jsem ruzovy slon a uplne se tak citim, porad mi ne a ne narust chobot ;) nechme toho uz.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    _BENNY: potřebuješ dokázat reálnost svých vlastních prožitků? Odcizení vůči sama sobě díky nějakému implantovanému myšlenkovému paradigmatu, hmhm...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    STRYX: Nekde v auditku LSD jsem te cetl, ze jsi mel nejakou zkusenot s rozpadem ega, pokud se nemylim. V takovem pripade asi znas stav, kdy neni nikdo pritomen. Kdyz neni nikdo pritomen, kdo je ten kdo je svobodne voli?

    a/ neberu existenci halucinaci jako dukaz toho ze jsou "realne" a da se jejich obsahum bezmezne verit. je snadne z nich vychazet, uplne se to nabizi, ale obvykle to konci u dukazu kruhem a tedy u podezreni ze sarlatanstvi.

    b/ prece jenom ten zazitek "uplne prazdnoty" trval par okamziku a musel jsem k nemu svou vuli (resp. vuli nemyslet a poddat se tomu, rikejme tomu jak chceme) dojit. stejne tak ve snu se clovek muze svobodne rozhodnout ze se vzbudi a vzbudi se, ja se svobodne rozhodl si na chvili "odlozit" ego.

    O autonomnich bytostech ma smysl se bavit potud pokud je mame vytycene hranicemi jejich identity. Ty hranice jsou ale arbitrarni. Cili prakticky funguji v ramci konsensu v nejakem systemu. Od toho systemy jsou, aby fungovaly. Nicmene napriklad v jine kulture se lide mohou identifikovat s necim docela jinym (nakonec ani neni treba chodit do jinych kultur, ono se staci zucastnit nejake davove akce aby se zmena stala dostatecne viditelnou).

    nebo treba zit v totalite, kde je zvykem bezmezne prijimat nejakou autoritu a nevycnivat, svou opravdovou identitu nerozvijet a skryvat. i v takovem prostredi se obcas objevi jedinec, kteremu soudruzska vychova, navsteva jiskricek, pionyra i branneho cviceni nestacila k tomu, aby se choval tak jak spolecnost ocekava - konformne. uznavam, toto neni zadny dukaz existence svobodne vule. ovsem stejne tak jako existence nejakych kultur ve kterych je zvykem se identifikovat s cimkoliv neni dukazem neexistence svobodne vule.

    ja bych to tu nerad dal rozebiral, k Jungovi to nepatri. podal jsem zadost o zalozeni klubu na tema existence svobodne vule, muzeme to kdyztak doresit tam.
    STRYX
    STRYX --- ---
    _BENNY: Nekde v auditku LSD jsem te cetl, ze jsi mel nejakou zkusenot s rozpadem ega, pokud se nemylim. V takovem pripade asi znas stav, kdy neni nikdo pritomen. Kdyz neni nikdo pritomen, kdo je ten kdo je svobodne voli? Otazka svobody a autonomie pada s koncepci ega tj nejake formy identifikace neceho jakoze sebe.

    Jak rika Darjeel, otazka kdo je kym ovladan je nevhodna. Odpoved zavisi na tom, za koho se v tu chvili mas a kdo/co jsou ti druzi?

    O autonomnich bytostech ma smysl se bavit potud pokud je mame vytycene hranicemi jejich identity. Ty hranice jsou ale arbitrarni. Cili prakticky funguji v ramci konsensu v nejakem systemu. Od toho systemy jsou, aby fungovaly. Nicmene napriklad v jine kulture se lide mohou identifikovat s necim docela jinym (nakonec ani neni treba chodit do jinych kultur, ono se staci zucastnit nejake davove akce aby se zmena stala dostatecne viditelnou). A na absolutni urovni je to cele haluz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam