• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ale tak, když už jsi nakousla téma Jung a drogy...

    He was the first and only thinker in the field of psychoanalysis to grasp the underlying secret of enduring recovery from addiction. Alcoholism, he believed, involves a spiritual thirst for a sense of wholeness - the true secret of its numinous power and the reason why a person can be led into an addiction. He understood intuitively that only a radical conversion to something equally satisfying to the individual at a deep level can promote recovery. Furthermore, he sensed the intense loneliness forced upon addicts by the shame and secrecy of their addiction, not unlike the sense of isolation he himself had experienced as a child and adolescent. He likened the growing sense of alienation of an addicted person to being “outside the protective wall of human community.”

    The Society of Analytical Psychology (SAP) - Jung and Addiction
    http://www.thesap.org.uk/jung-and-addiction
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    FRUTAA1: tak samozřejmě že zkoušel, z jeho díla je to snad více než patrné .o)

    Jeho základní technikou bylo snění, ve kterém byl pravděpodobně velmi nadán a šlo mu, ale i tak ho lákala psychedelika :)
    Ve výboru z díla, některém z prvních dílů (2, 3) píše o zkušenostech s mezkalinem, které jej ovlinili, stejně tak jako jeho teorie psyché. Je otázkou, jestli se znal s Hoffmanem, teoreticky mohl, ale osobně nevím, jestli zkoušel lsd, nikde jsem se to nedočetl (nebo si to nepamatuji)...
    FRUTAA1
    FRUTAA1 --- ---
    už několikrát mě napadlo, esli Jung zkoušel nějaký drogy (psychedelika, opiáty,..) - nečetl jste o tom někde někdo něco?
    FRUTAA1
    FRUTAA1 --- ---
    HUSOKACHNA:
    ARGANNAH: taky by mě to zajímalo!
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    no tvl! nemůžete to někdo nascannovat?
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    Celkem mě zaujal dopis Lenina svýmu kámošovi, který popisoval Leninovo setkání a rozhovory s Jungem. Uveřejněno v nedávném RESPEKTu.

    Zde pouze placený článek: http://respekt.ihned.cz/c1-60160740-jung-a-lenin-necekane-spojeni
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    Grafologie a Psychologie: C. G. Jung: O vzniku osobnosti
    http://ografologii.blogspot.cz/2013/08/c-g-jung-o-vzniku-osobnosti.html
    FRUTAA1
    FRUTAA1 --- ---
    ještě jsem k tomu Bollingenu našla toto: http://jung.sneznik.cz/bollingen.htm
    FRUTAA1
    FRUTAA1 --- ---
    přesně, v těch Vzpomínkách to popisuje, i proč to dělal, stavěl,... Ráda bych si tam udělala výlet, nebyl jste tam někdo? je to otevřené?

    zde výpisky z té knihy, je tam i kapitola VĚŽ, která se stavby týká (nejsou tam části, které jsou stejné v Duši modernéího člověka, tu mám, tak jsem si to nepřepisovala): https://docs.google.com/document/d/1L4HqGcai1MwuVmObQ3GgUIIILT0cdzfeWMLTwATFbsw/edit?usp=sharing. na Světu knihy mi v Atlantisu řekli, že obě tyto knihy budou dotiskovat
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ANDULA: bohužel, byl jsem (a ještě jsem) na výcviku v Praze, takže se mi to krylo... škoda, mám jeho knihy rád :-)
    ANDULA
    ANDULA --- ---
    DARJEEL: Byls?
    A nebo někdo další tady, kdo byl a napsal by o zážitku pár řádek?
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---


    Richard Wilhelm, C. G. Jung - Tajemství zlatého květu (Čínská kniha života).pdf | Ulož.to
    http://uloz.to/xX75EuW/richard-wilhelm-c-g-jung-tajemstvi-zlateho-kvetu-cinska-kniha-zivota-pdf

    MEA
    MEA --- ---
    SPIELMANN: neutekla, viz text, píšu něco podobného jako ty, ale bez odkazu k bájím, jinak toto mne taky napadlo, ale už jsem byla líná se v tom vrtat hloubš :)
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    MEA: "Utekla" ti ta loď na stěně - s jistou pravděpodobností by mohlo jít o Reovu loď pro noční plavbu Duatem:-) (to žlutý kolečko a očičko velmi podobné tomu Horovu tam asi nebude jen tak:) A myslím, že i dle toho popisku přímo od autora nejsem daleko od pravdy;o)
    MEA
    MEA --- ---
    tak jak já jsem se rozepsala, tak to v knize velmi zkrátili, jsem našla:

    "Co nám prospěje moc? Nechceme panovat. Chceme žít, chceme světlo a teplo, a proto potřebujeme tebe. Jako zelenající se země potřebuje slunce, tak jako duchové potřebujeme tvé světlo a teplo. Duch bez slunce se stane cizopasníkem těla. Bůh však živí ducha."
    MEA
    MEA --- ---
    MEA: jo obrazek

    MEA
    MEA --- ---
    snažila jsem se o popis kompozice obrazu a vyjádření, jak na mne obraz působí, co v něm vidím, co z něj vnímám. komu by se to nelíbilo, ať to snad ani nečte, protože je to čistě můj výklad bez ovlivnění výkladem někoho jiného vč. autora červené knihy.

    je to krapet okleštěné, pač se mi to nevešlo na stránku a4, navíc nedávají u popisu obrazů moc času na detaily, pokud nejsou opravdu něčím výjimečné.. takže nepopisuju detailně šachovnici nebo chování ohně

    HORNÍ A SPODNÍ ČÁST OBRAZU ČERVENÁ
    obě části jsou výrazně červené, jako základní (např. emoční, pudové, tvůrčí) projevy, které se vyskytují jak v nevědomí spojeným se zemí - matkou, temnotou země, traumaty či negativními zážitky ze spodni roviny (černé znázornění šachovnice), lůna, země, tak v nevědomí spojeným s vermírem, nebem, nadpozemskými základními projevy, kde Jung naznačil již méně strastiplných znaků oproti spodní rovině (oblast ohně a propojení ohněm, zajímavé, že oheň je jakoby obrácen bílou k zemi a rudou k nebi, mám dojem, že to bývá opačně, každopádně je oheň dominanta obrazu)
    také oblast nebe se ukazuje jako ovlivňována silnou ohnivou energií, která ve vesmírných dálavách nabývá jak na silné intenzitě, tak ukazuje uvolnění od bolestivých zemitých životních strarostí, obav, traumat.

    TEMNOTA VESMÍRU - INDIGO MODRÁ S VÝRAZNOU ČERNOU
    temnota vesmíru a strach zintenzivnělý v rozvině nebe (horní 1/2 obrazu) se projevuje až za ohnivou silou, někde v oblasti "za" vědomou myslí. tam se projikují a možná i silně zhmotňují (možná jako sny) poměrně výrazné obavy, strachy, které upoutají svou silou (síla linky). Také modrá-indigo potvrzuje, že intuitivní část vnímá velké - silné obavy z dění kolem.

    ZELENO-MODRO-AZUROVÁ POTEMNĚLÁ MOŘSKÁ SCENÉRIE
    se jeví, jakoby byla za intuitivní rovinou "nebe a vesmíru". Jeví se jako určitý rozpor mezi jistotou a nejistotou lásky (tmavost zeleno-modro-azurové v poměru k zelené). Scenérie je moře, voda, lůno přijímající k sobě poutníky mořem a dává najevo, že může být jak milujícím mořem, tak zničující, mohl by zde být naznačen archetyp matky, jakýsi návrat k ní, ale taky možná opuštění, odpoutání, každopádně proces by měl vést k nějaké integraci poutníka na lodi, provází ho slunce, jeho loď "vidí", přestože kompozice barev naznačuje rozpor.

    MALÁ POSTAVA - POSTAVIČKA
    má respekt a je zcela oddána zemi (zakomponování postavy u země, modlení či meditace čelem k zemi), má pokoru, rozjímá v sobě, jakoby se klaní před životem, živly, před samotným bytím a projevy svého nitra. Zelený oděv mmj. naznačuje poukazování na lásku, harmonii a potřebu potvrdit to.

    ROZPORUPLNOST OBRAZU
    je viditelná v místech, kde se oheň vyvěrající ze země dosahuje vrcholu obrazu ve vesmírné rovině, je dominantním prvkem, který působí protichůdně - poměry zelená + modrá X červené (náznak neurotického ventilu do obrazu)

    tak a jdu se střetnout s textem k obrazu, jsem zvědavá, jestli jsem se vůbec trefila :)
    VALOR
    VALOR --- ---
    SCHWEPZ: chtěl bych vidět fotku toho co bylo v té věži. :)
    MEA
    MEA --- ---
    SCHWEPZ: jak píšeš.. stavět dům, úl nebo chatu, opravovat vlhký baráky... vlastnoručně :) prostě respekt. taky jsme měli vlhký dům, ale to jsem byla ještě malá

    ad jung a psycho.. za sebe mohu říct, že beru životní psycha jako součást integrace do vlastního bytí spolu s okolním bytím, neberu to jako špatnost, ale jako výzvu, když to jde.. jinak to období, o kterém píšeš bylo, kdy stál na prahu "krize středního věku", nepletu-li se.. ad suicidum? u junga, myslím, že naštěstí spíš suicidiální tendence, s napojením na svou léčivou sílu (nejen tvorba, meditace atp.)

    díky tomu, v co věřím proto neuznávám zmiňovanou schizofrenii jen jako nemoc a diagnozu, ale jako přístup k životu a přístup člověka k vlastní mysli, činům..(s nevýhodou současné neschopnosti zvládat ataky, což je ale furt na lepší a lepší cestě..)

    jjj, musím si o něm přečíst, to určitě, hlavně proto, že mám tejden, abych o něm dokázala systematičtějc něco pohovořit a ne jen tak úvahovat a tak

    jenže ony tyto úvahy mi hodně pomáhaj takříkajíc v empatii :), já chci prožívat zatím nesprostředkovaně (bez jiného popisu) "ducha" daného člověka, umělce, jiné významné osobnosti, abych měla komplexní pohled na věc.. protože stále trochu víc upřednostňuju pocity, dojmy před rozumem no, asi tim to bude :D (což jsem napsala, ještě před tím, než jsem si přečetla, to když jsi SCHWEPZ:i zmínil onu komplexnost na konci svýho postu :), líbí se mi na tom mmj. spojení přístupů, který daný člověk upřednosťňuje)

    POZOR! nedala jsem Jungovi nálepku psychotik, ale napsala jsem, jak na mne obraz působí, velký to rozdíl.. :)
    MEA
    MEA --- ---
    DARJEEL: díky, jsi hodný.. :) k čemu ale?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam