RSZ: S1 měla hodně svých "nej".
VACA
Ale taky to souviselo s tím, že to něprojelo někerý oblouky... Vlastně to nebylo moc použitelný v praxi. A myslim že to ani nebyl moc spolehlivej stroj...
PRR měla ale obecně fascinující monstrozity:
VACA
Ale T1 je takovej můj favorit, přijde mi mocná po stránce designu. Jakoby z ní vyzařovala ta rychlost a síla:D Ale i výkonama to byl mocnej stroj.
Tohle sleduju příležitostně cca od toho roku 16, a jako pomalu, ale postupujou. Doufám že se toho dožiju.
Mj. s tím chtějí potvrdit neoficiální rychlostní rekord, kterej tahle lokomotiva údajně držela.
Traduje se, že s tím fírové jezdili i 220+km/h, když doháněli spoždění...
Nikde to není oficiálně potvrzený, že by to jako někdo měřil, prostě spíš měli předpisi asi trochu na háku. Jedna indicie že se tyhle věci děli ale je, sice když dostali pokutu za to že projeli mezi dvěma stanovišti na dráze v čase, ze kterýho vyplývalo brutální překročení rychlosti:)