MOMENT: Ono kdo vi jak to tenkrát s tou rychlostí skutečně bylo, to my se dnes už spolehlivě asi nedozvíme..
Nicméně 275tun to je samotna mašina bez tendru s palivem, takže k tomu připočti ještě cca 200tun :)
Ale podle toho co jsem vysledoval, tak asi ne všude, ale teh 160km/h byla taková běžná oficiální cestovní rychlost teh osobních vlaků u PRR.
S tim že oni to teda asi poměrně často měli tendence překračovat, co jsem tak vysledoval...
Nemám po ruce žádnej obrázek, natož data. Ale od pohledu se zdaj bejt jejich koleje "mohutnější" než třea tady u nás.
A co teprve slavnej Big boy, se svojí hmotností 350 tun, s tendrem a palivem potom 540tun na 40-ti metrech... :) jak pod nim se musely koleje "prohýbat", pravda že nejezdil ani zdaleka tak rychle, ale stejně:) no naše koleje by to asi nedaly, odhaduju...