• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EDISNParní mašinky
    Líbí se vám parní mašinky? Tak to jste ve správném klubu! Vkládejte sem obrázky, zajímavosti patřící k parním lokomotivám.
    Další diskuze s příbuznou tématikou: Klub o modulové železnici N , Klub o modelové železnici HO a TT ,
    Klub o skutečné železnici , Blues starejch kolejí , Klub o parních strojích
    rozbalit záhlaví
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---
    MICKK: jo teď už jsem pochopil narážku..jasně-je to focený z Vítkova. Bydlel jsem blízko 3 roky a chodil jsem se tam dívat, ale vypadalo to trochu jinak. )
    MICKK
    MICKK --- ---
    NGANASAN: Vítkov je kopec z kterého je to focené.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---
    SEJDA: Tak to ani nevím, že se to tak dřív jmenovalo. Já to objevil na FB v klubu o starých fotkách z Prahy.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NGANASAN: jestli je to vubec fotka, tak to bude spise "z Vitkova" a tedy "Historicka fotka Masarykova nadrazi", i kdyz jeste trefnejsi by bylo puvodni jmeno.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    historická fotka z Masarykova nádraží
    TOMMY69
    TOMMY69 --- ---
    JFM: dokonce to ma i svoje heslo na cz wiki :))

    Lesní železnice Viseu – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Lesn%C3%AD_%C5%BEeleznice_Viseu
    VACA
    VACA --- ---
    JFM: wow, a ta loco-volha!
    JFM
    JFM --- ---
    Na rumunské dřevařské dráze z Viseu de Sus je parní trakce dodnes v běžném provozu.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    parní mašinka tam je, tak se to sem hodí (Pennsylvania, 1939)
    VACA
    VACA --- ---
    OMNIHASH: hledal jsem nějaký info k tomu obrázku. Prý to někde zastavilo a jedna lokomotiva "vypadla z řetězce", zůstala v tahu. Dlouej vlak, cca 100vagonů..




    Tady je foto celýho místa, je tam vidět i druhej podvozek opodál :D Btw, všimnul jsem si teh hřebů...

    prej za tim stojí tenhle dieselák 2x3 nápravy..


    Vzhledem k tý dýlce vlaku, a ještě to bylo v zatáčce... Zajímalo by mě jak na to přišli, kdy to zjistili... Jestli to třeba někde zastavilo na červenou, a pak se s tim snažili rozjet....
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MOMENT: Dálkové Ovládání ;)
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    DO bude asi nakej system na propojeni lokomotiv, neco jako dve T3, kdy jedna ridi druhou?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MOMENT: Tohle je totéž - nezafungovalo správně DO, takže celej vlak byl zabržděnej, jenom jedna lokomotiva se snažila.
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    OMNIHASH: neco podobnyho kdysi za totace udelal do koleji sergej, kdyz ho zapomeli vypnout. zastavili ho v kopci na noc se spoustou plnejch nakladnich vagonu, tak dole pod soupravou pro jistotu pripojili a zabrzdili jeste nejakou lokomotivu a meli zajisteno. pritom nekde nahore sergej pomalu ale jiste otacel koly na miste.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VACA: v příručce pro strojvůdce z třicátejch let, co sem někde ukrad v hipsterbaru na záchodě, psali o maximální přípustným zatížení jak na kolo, tak na celou kolej. I když se tvářili, že největší problémy dělaly rychlý starty:

    3MZ
    3MZ --- ---
    VACA: A to ty kolejnice přitloukali a dodnes přitloukají hřeby!
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: Jeden by řek, že když takovej BB na chvilku zastaví, že tam musí vytlačit důlky :D Tohle mi taky přijde "mazec", i když to má spoustu náprav, potažmo kol, tak stejně ta enormní hmotnost spočívá na ploše v řádech milimetrů..
    VACA
    VACA --- ---
    MOMENT: Ono kdo vi jak to tenkrát s tou rychlostí skutečně bylo, to my se dnes už spolehlivě asi nedozvíme..
    Nicméně 275tun to je samotna mašina bez tendru s palivem, takže k tomu připočti ještě cca 200tun :)
    Ale podle toho co jsem vysledoval, tak asi ne všude, ale teh 160km/h byla taková běžná oficiální cestovní rychlost teh osobních vlaků u PRR.
    S tim že oni to teda asi poměrně často měli tendence překračovat, co jsem tak vysledoval...

    Nemám po ruce žádnej obrázek, natož data. Ale od pohledu se zdaj bejt jejich koleje "mohutnější" než třea tady u nás.
    A co teprve slavnej Big boy, se svojí hmotností 350 tun, s tendrem a palivem potom 540tun na 40-ti metrech... :) jak pod nim se musely koleje "prohýbat", pravda že nejezdil ani zdaleka tak rychle, ale stejně:) no naše koleje by to asi nedaly, odhaduju...
    MICKK
    MICKK --- ---
    MOMENT: podle všeho byla lepší než ta dnešní v čr, když tam mohli jezdit tolik (;
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    všeobecná otázka: jak vypadala a z čeho se skládala v té době (okolo 1940 např.) kolejová trať? vždyť 250km/h jezdit 275 tunovou krávou (bez vagónů) není jen tak... nedivím se, že v takových případech se rozdávaly pokuty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam