Mě sem k vám vlastně přivedlo... Já nejsem vlaky kovanej, v povědomí jsem měl akorát takový ty "mainstreamový" mašiny profanovaný, co zná každej. Dílem náhody jsem teď ale narazil na stroje o kerejch jsem neměl tušení, a celkem mě to zaujalo:)
Třeba tohle: 1944 PRR Q2
280tun, s tendrem pak 475.. Wiki řiká, že to prej byla největší "neartikulativní" lokomotiva všech dob, a nejvýkonější co se podrobila statický zkoušce: 7,987 hp (5,956 kW)
26kusů vyrobeno, 1951 všechny vyřazeny.
Zajímavý mi přijde že to mělo nějakej anti-prokluzovej systém. Celkově to prej byla nejvychytanější duplexová lokomotiva. Ale kdo ví, i když aktivní antiprokluzovej systém....
Dále prý dokázala utahnout 125 nákladních vozů rychlostí 80km/h (bohužel nemam tušení kolik vážil takovej nákladní vůz, a jestli aždej jinak a nebo je nakládaly všechny na stejnou hmotnost...)
Ze služby to šlo že diesel byl mnohem levnější na údržbu...