• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EDISNParní mašinky
    VACA
    VACA --- ---
    JFM: wow, a ta loco-volha!
    JFM
    JFM --- ---
    Na rumunské dřevařské dráze z Viseu de Sus je parní trakce dodnes v běžném provozu.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    parní mašinka tam je, tak se to sem hodí (Pennsylvania, 1939)
    VACA
    VACA --- ---
    OMNIHASH: hledal jsem nějaký info k tomu obrázku. Prý to někde zastavilo a jedna lokomotiva "vypadla z řetězce", zůstala v tahu. Dlouej vlak, cca 100vagonů..




    Tady je foto celýho místa, je tam vidět i druhej podvozek opodál :D Btw, všimnul jsem si teh hřebů...

    prej za tim stojí tenhle dieselák 2x3 nápravy..


    Vzhledem k tý dýlce vlaku, a ještě to bylo v zatáčce... Zajímalo by mě jak na to přišli, kdy to zjistili... Jestli to třeba někde zastavilo na červenou, a pak se s tim snažili rozjet....
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MOMENT: Dálkové Ovládání ;)
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    DO bude asi nakej system na propojeni lokomotiv, neco jako dve T3, kdy jedna ridi druhou?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MOMENT: Tohle je totéž - nezafungovalo správně DO, takže celej vlak byl zabržděnej, jenom jedna lokomotiva se snažila.
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    OMNIHASH: neco podobnyho kdysi za totace udelal do koleji sergej, kdyz ho zapomeli vypnout. zastavili ho v kopci na noc se spoustou plnejch nakladnich vagonu, tak dole pod soupravou pro jistotu pripojili a zabrzdili jeste nejakou lokomotivu a meli zajisteno. pritom nekde nahore sergej pomalu ale jiste otacel koly na miste.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VACA: v příručce pro strojvůdce z třicátejch let, co sem někde ukrad v hipsterbaru na záchodě, psali o maximální přípustným zatížení jak na kolo, tak na celou kolej. I když se tvářili, že největší problémy dělaly rychlý starty:

    3MZ
    3MZ --- ---
    VACA: A to ty kolejnice přitloukali a dodnes přitloukají hřeby!
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: Jeden by řek, že když takovej BB na chvilku zastaví, že tam musí vytlačit důlky :D Tohle mi taky přijde "mazec", i když to má spoustu náprav, potažmo kol, tak stejně ta enormní hmotnost spočívá na ploše v řádech milimetrů..
    VACA
    VACA --- ---
    MOMENT: Ono kdo vi jak to tenkrát s tou rychlostí skutečně bylo, to my se dnes už spolehlivě asi nedozvíme..
    Nicméně 275tun to je samotna mašina bez tendru s palivem, takže k tomu připočti ještě cca 200tun :)
    Ale podle toho co jsem vysledoval, tak asi ne všude, ale teh 160km/h byla taková běžná oficiální cestovní rychlost teh osobních vlaků u PRR.
    S tim že oni to teda asi poměrně často měli tendence překračovat, co jsem tak vysledoval...

    Nemám po ruce žádnej obrázek, natož data. Ale od pohledu se zdaj bejt jejich koleje "mohutnější" než třea tady u nás.
    A co teprve slavnej Big boy, se svojí hmotností 350 tun, s tendrem a palivem potom 540tun na 40-ti metrech... :) jak pod nim se musely koleje "prohýbat", pravda že nejezdil ani zdaleka tak rychle, ale stejně:) no naše koleje by to asi nedaly, odhaduju...
    MICKK
    MICKK --- ---
    MOMENT: podle všeho byla lepší než ta dnešní v čr, když tam mohli jezdit tolik (;
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    všeobecná otázka: jak vypadala a z čeho se skládala v té době (okolo 1940 např.) kolejová trať? vždyť 250km/h jezdit 275 tunovou krávou (bez vagónů) není jen tak... nedivím se, že v takových případech se rozdávaly pokuty.
    VACA
    VACA --- ---
    PRR S1 1939 přezdívaná “The Big Engine”




    Údajně nejdelší lokomotiva pro osobní vlaky, o celkové délce 42,7 metrů. Největší jednolitej odlitek kterej kdy byl při konstrukci lokomotiv použitej: 23,5m metrů dlouhej, 44 tun těžkej základní rám.. hmotnost locomotivy potom 275 tun. Díky své délce nemohla projíždět velkou část oblouku v síti.
    V roce 1941 šasopis "Popular Mechanics" v nějakém článku uvedl že s lokomotivou absolvovali 214.7 km/h. Jsou nějaké zvěsti že jindy s tim prej valili 251 km/h, za což byla společnosti správou železnice uložena pokuta. Na tom se zakládá tohle tvrzení, že v signalizačních domcích se schodli na rychlosti překonání ůseku, ale není to podloženo žádnou dokumentací.

    Každopádně je to pěknej stroj :)









    a pracoviště
    VACA
    VACA --- ---
    PS: tušíte někdo proč měli ty tendry vzadu tu kabinu?
    VACA
    VACA --- ---
    A jestli to nevadí že to tady tapetuju, tak přidám i předchůce, Q1 Celkem pěkný dobový fotky...




    a ještě interiér:)


    ale zdaleka ne tak úspěšnej stroj. Mnoho problémů, prejže kola z osobní lokomotivy problém a ty obrácený písty vzadu u topeniště taky problém.
    VACA
    VACA --- ---
    Mě sem k vám vlastně přivedlo... Já nejsem vlaky kovanej, v povědomí jsem měl akorát takový ty "mainstreamový" mašiny profanovaný, co zná každej. Dílem náhody jsem teď ale narazil na stroje o kerejch jsem neměl tušení, a celkem mě to zaujalo:)

    Třeba tohle: 1944 PRR Q2


    280tun, s tendrem pak 475.. Wiki řiká, že to prej byla největší "neartikulativní" lokomotiva všech dob, a nejvýkonější co se podrobila statický zkoušce: 7,987 hp (5,956 kW)
    26kusů vyrobeno, 1951 všechny vyřazeny.
    Zajímavý mi přijde že to mělo nějakej anti-prokluzovej systém. Celkově to prej byla nejvychytanější duplexová lokomotiva. Ale kdo ví, i když aktivní antiprokluzovej systém....
    Dále prý dokázala utahnout 125 nákladních vozů rychlostí 80km/h (bohužel nemam tušení kolik vážil takovej nákladní vůz, a jestli aždej jinak a nebo je nakládaly všechny na stejnou hmotnost...)
    Ze služby to šlo že diesel byl mnohem levnější na údržbu...



    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    3MZ: Zcela přesně, díky za doplnění.
    VACA
    VACA --- ---
    3MZ: há myslím že je to takhle v pořádku, v podstatě je to to, na co jsem se ptal. Děkji/eme
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam