• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky

    Pravidla klubu

    • Tento klub je o konkrétních Vašich zkušenostech. To znamená, že pokud budete vkládat referenci na některý e-shop, musí jít pouze o Vaši zkušenost nebo o případ, u kterého jste byli přítomni. Jedna paní povídala... se bude mazat.
    • V klubu probíhá běžná volná diskuze k tématu. Pokud chce někdo vložit svoji konkrétní referenci, uvede tyto údaje:
      1. www adresu, resp. doménu, pod kterou e–shop vystupuje, např.: vltava.cz
      2. co v e–shopu dělal. Používané termíny budou NAKUP, REKLAMACE, VRACENI, ZKOUSKA, DOTAZ
      3. zhruba finanční výši nákupu, o který se jedná: do 500,– Kč; do 2 000,– Kč; do 10 000,– Kč, do 20 000,– Kč, do 50 000,– Kč a nad 50 000,– Kč
      4. zda-li hodnotí práci e–shopu kladně či záporně, v případě reklamace, zkoušky nebo vrácení uvede, zda-li bylo žádosti vyhověno a za jakou dobu a jakých podmínek.
      5. Poté může uvést další poznámky, svoje postřehy, emotivní výlevy, nadávky a tak... např. jak s ním bylo jednáno, zda-li se na něj obchodník usmíval :) nebo jeslti čekal frontu.
    • Hledá-li někdo zkušenosti ostatních s nějakým internetovým obchodem, napíše do formulaře pro vkládání příspěvku jeho adresu - název domény, např.: vltava.cz a klikne na tlačícko FILTR.
    ODKAZY:
    KLUB Ochrana spotrebitele - nakupovani, reklamace, souvisejici zakony apod
    Svět spotřebitelů | Zákon o ochraně spotřebitele | Česká obchodní inspekce | Jak reklamovat komponenty (zive.cz)
    rozbalit záhlaví
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ADAM: ok malé město, rodinné domky, schránka označena stejně jako zvonek. Ale s těmi sousedy to zní dobře až budu mít cestu kolem zeptám se.

    ACIDQA: já ani tu MF :-)
    ACIDQA
    ACIDQA --- ---
    ADAM:
    ADAM: závidím ti tvé zkušenosti s Českou poštou!
    Žijeme na malém městě, máme vzorně nadepsanou schránku, zvonek, máme číslo na sloupku se schránkou i na domě. Přesto už 2roky nemůžeme pravidelně odebírat nic dražšího než MF. (Několik stížností, výměna pošťáka, nic nepomohlo).
    3x vykradený balíček, z toho pouze 1x omluva (2x se to přešlo s tím, že jsme si ho určitě doma otevřeli sami - přestože byl zalepen páskou České pošty!), 2x se balíček ztratil úplně - vždy mikina, a vždy podle sledování zásilek na internetu měl být už na kosmonosské poště
    Čekání u jednoho ze tří okýnek je skoro na novelu. Zrovna minulý týden se mi stalo, že jsem čekala 22minut, a když jsem přišla na řadu, tak mi paní za okýnkem řekla, ať si přejdu ke třetímu, že tohle se zavírá a odešla. (ostatní dvě okýnka byla ovšem zavřená)
    ADAM
    ADAM --- ---
    BUNDA: doručování sousedům lze na poště výslovně zakázat. stačí si přečíst poštovní podmínky...

    s předplatným zkušenosti nemám, ale je pravda, že ve velkých městech to prostě pošta má hodně složitý. v malém moravském městě rodiče vždy sobotní noviny dostanou.

    je pravda, že třeba dnes mi volal zákazník z brna, že nedostal zásilku, kterou jsem mu poslal 3.9. Já na 99% vím, že ji má od 4.9. na poště, jen nedostal oznámení. Bohužel se to občas opravdu stane - jenže to je jedině v praze a v brně a je to naprostý minimum zásilek.
    ADAM
    ADAM --- ---
    MOIRAIN: ne. ale stačí se s poštou trošičku dohodnout. já znám všechny doručovatele, když odjížídm na týden pryč, tak jim to řeknu a oni mi to pak doručí v pondělí atp...

    vše je jen o dohodě.

    samozřjemě pokud někdo nemá dole zvonek ani jméno na schránce, tak se není co divit - vím o čem mluvím, sám osobně rozvážím po praze a občas dohoda s lidma je naprosto příšerná.
    MOIRAIN
    MOIRAIN --- ---
    MOIRAIN: ta první věc byla větší
    MOIRAIN
    MOIRAIN --- ---
    ADAM: jenže neříkej mi, že je chyba odesílatele, že doručovatel, nebo kdo, nedá oznámení o uložení zásilky, když druhá věc od toho samého odesílatele se mi do schránky dostala, jen se prostě vešla do schránky, ta druhá byla asi vetší, cca jako dva balíčky od cigaret
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ADAM: pak sem holt smolař. Mám tak odhadem dvě desítky zásilek přes poštu a s dobrou polovinou problém. Poslední dobou je to lepší, nechávají to u různých sousedů (samozřejmě bez jakéhokoliv upozornění, že zásilku najdu tam. Snad mám poctivé sousedy byť pár zásilek nikdy nedorazilo.). Předplatné novin sem po dvou letech stěžování a reklamací prostě vzdal.
    ADAM
    ADAM --- ---
    nesmysl. nevíte o čem mluvíte. posílám stovky zásilek týdně. v naprosté většině poštou, funguje to naprosto skvěle - problémy jsou v mizivém promile zásilek.

    na druhou stranu: jde o to, umět to poslat. jsou služby, které jsou nespolehlivé, a jiné, které fungují skvěle. bohužel od většiny eshopů mi zboží chodí naprosto nevyhovujícíma službama a skutečně to pak není uplně hladké.

    fígl je v tom, že ani na poště neví, že vůbec ty dvě služby se v něčem liší ("pane, tam byste mohl dát nižší udanou cenu, když dobírka je jen xxx" atp..).
    cenový rozdíly jsou v řádu jednotek korun...

    nejlepší je, jak všichni kolem na poštu nadávají. já jsem u přepážky každý den. už dva roky denně téměř bez vynechání. jsou to různé pošty v praze, ale i na moravě, v malých i velkých městech, v brně...
    a ani s čekáním to není tak hrozné (stačí vědět, v kolik má člověk příjít a nikdy frontu nestojí).

    co je ovšem opravdu nebezpečné, je snižování stavů - už teď je pošta dle mého názoru podzaměstaná a ve špičce naprosto zaměstnanci nestíhají. propouštění je krok dosti špatným směrem a hrozí, že by se situace mohla fakt zhoršit..
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    MOIRAIN: jn, me fascinuje, ze ty baliky ma v ruce stovka lidi, cestuje pres pul polokoule a pak nejaky lajdak kilometr od adresata se na to vykasle a jde to zas pres pul polokoule zpet, aby mohl nekdo napsat upozorneni, ze si to nikdo nevyzvedl (v nekterych pripadech i vyfoti balik) :)
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    MOIRAIN: v postě
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    VASAX: Bohužel máš pravdu. Je tomu skutečně tak. Na poště je teď anarchie a záleží jen na konkrétních lidech, jak se ke své práci staví. Staří pošťáci mají jedno úsloví: Bordel jako na poště.
    MOIRAIN
    MOIRAIN --- ---
    ZIVOTABUDIC: pošta na pražském sídlišti, konkrétně pošta na Slunečním náměstí u metra Hůrka
    KULA
    KULA --- ---
    Co mi ceska posta rada dela:
    Narve mekky balik z Uk s ragby drezem ktery mi ma jit do vlastnich rukou do schranky a ten kus se znamkou necha koukat ven aby se vschni mohli podivat odkud to doslo.

    15 dni cekam na balik z cr. Kdyz furt zadny upozorneni tak tam napochoduju a oni me servou ze 15 je na balik moooc dobry.3 dny potom mi prijde ze mam na poste balicek....

    Zvoni postak, otevru a ani nepozdravi a hned ze omlouva proc je moje zasilka otevrena.ze ji prej omylem dal nekomu jinemu a ty mu pak volali nazpatek ze to neni pro ne..to uz jsem se se tenkrat neudrzel a jednu jsem mu tam lisknul. A drzel hubu protoze tohle kdybych nahlasil tak ho hned vyhodi .
    Je toho mnohem vic, ale uz zase penim:)
    VASAX
    VASAX --- ---
    ZIVOTABUDIC: Tak ale i ti pošťáci to často flákají.. s přehledem nechají přesahující poštu zastrčenou ve schránce, i když sedíte doma jak na jehlách tak stejně člověk najde "adresát nezastižen" atp atp a to se nebavím o tom že e klidně může něco ztratit. Lepší varianta je to zásilka, kterou člověk čeká (tedy ví že něco nedorazilo). V rámci eshopu je ta lepší varianta dobírka... člověk sice nemá zboží, ale má stále peníze. Při platbě převodem ho pak ve stejné situaci čeká více či méně řešení, podle solventnosti eshopu. Je to prostě vopruz...
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    KULA:Zcela upřímně ti můžu říct, že ani zabitím několika set obyčejných pošťáků se nic nezmění. Špatný je systém v kterým ty lidi musí pracovat. Byrokracie a technika jako za c.k. mocnářství.
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    Ovšem záleží o jak velkou poštu jde. Pokud je to malá pošta na vesnici, tak nejlepší je zajít tam přímo a většinou je klid. Uvelké pošty většinou pomáhá až písemná stížnost u nadřízených.
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    Myslím tím nařazenou organizační jednotku té pošty. Na úrovni řídící(okresní) pošty, regionu (větší kraj) příp. centrály - generálního ředitelství v Praze. V případě, že pošta nebudě řešit, pak celekm jisté je obrátit se na český telekomunikační úřad - má dohled nad dodržováním fungování pošt. služeb.
    MOIRAIN
    MOIRAIN --- ---
    ZIVOTABUDIC: to nevím, jestli je to ojedinělé, je to první vetší věc, kterou jsem si sem nechala poslat, na druhou čekám...

    Btw, co je vyšší instance?
    KULA
    KULA --- ---
    MOIRAIN: rovnou ty kundy na cesky poste zabij...udelam ti alibi...nejhorsi je ze se s tim moc neda delat...tyhle curaci si sedi v teple na odrbanem kresle a nic s nima nejde delat...neni zadna paka.
    ZIVOTABUDIC
    ZIVOTABUDIC --- ---
    MOIRAIN:Pokud to není prvně, tak písemně na vyšší instanci. Ono to stejně odskáče jen ten pošťák na platě a zchátralá mašina jede dál.. ale Tobě už asi doručovat oznámení bude. BTW. Teď je pošta řízeně ničena, aby se dala levně zprivatizovat, takže před Vánoci se zřejmě podělá úplně.
    MOIRAIN
    MOIRAIN --- ---
    tak první zásilka z dealextreme dorazila zpet do Hongkongu. Jak si mám stěžovat na místní pobočce pekla, že mi nedali oznámení o uložení zásilky?
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    JUNGLER: tak jo, ted se mi stalo neco podobneho, objednano 5 veci 1.9., v dostupnosti meli 3-5 business days. po 5 b.days prisel mail, ze se omlouvaji, ale nektere veci nejsou kratkodobe dostupne, ze je treba cekat. vcera prisel mail, ze vsechno ok, posilaji, v prehledu objednavky bylo u vsech veci Shipped. dneska na to koukam znovu a jsou 3 veci shipped a dve zase Pending s ocekavanym casem dodavky.

    takze u dealextreme se divat na stav zasilky radsi az 24h po mailu, ze bylo odeslano..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam