• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    O registraci se tady dočetlo 24 lidí ale přihlášky mám jen od šesti. Není důvod to odkládat, jenom zbytečně zapomenete, že jste se měli přihlásit a já vám to zas budu muset zbytečně připomínat...

    Pokud ještě nevíte za co jet, stáčí aspoň rámcově napsat o co máte zájem (dobrodruh, úředník, obchodník, zloděj, akční, neakční....)
    Neříkejte mi že je to tak složité.
    Jestli máme udělat provázanější děj, potřebujeme nutně vědět jaké postavy budou ve hře,....
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    to je tak když si to dvě hodiny zkouším přímo z editoru a pak se nekouknu jestli to běžní na webu. Banální chyba byla opravena :-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    PETRIUS: Po pokusu zaregistrovat se mi bylo oznámeno, že stránka nebyla nalezena.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---

    Do nového roku s novým vkusným formulářem!

    Aneb na stránkách Jediné cesty nyní máte formulář, přes který se můžete přihlašovat. Udělejte to již teď. Mimo toho že vám to přinese jisté výhody, tak nám to velice pomůže s přípravou příběhu ale i technického zázemí....

    Mimo formuláře najdete na stránkách i letošní legendu a bližší informace o termínu, ceně apod...
    Enjoy!
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Taky názor...

    Jinak uvítal bych už nějakou aktivitu kolem postav. Piště mi o co máte zájem nebo jestli chcete aby vám bylo něco přiděleno...
    ALDARION
    ALDARION --- ---
    Ja teda nevim, ale o dobry roleplaying se snazim, abych potesil sam sebe, mozna jeste abych se blejsknul pred ostatnimi, ale rozhodne ne abych dostal expy. A to, jak se snazim, ovlivnuje spis chut, unava a hlad, nez pritomnost orga ci nekoho schopneho muj roleplaying ohodnotit... Je pravda, ze podle sebe soudim tebe, ale prilis si nedokazu predstavit, ze by se lide, ktere znam, snazili hrat vic a lip, kdyby za to mohli dostat expy navic. Tedy u predavani expu hraci nevidim vyhodu, ale pouze nevyhody (muset se krom hrani jeste rozhodovat, komu to dat, premyslet, jestli to neni jen proto, ze je to dobry kamarad a rad ho potkavam, prerusovat kvuli tomu hru, byt kvuli tomu prerusovan ve hre...). Kdyby byly zavedeny, asi bych je bud rychle rozdal, abych to mel z krku, nebo s jejich rozdavanim vahal, az by hra skoncila, a ja si uvedomil, ze vlastne jeste porad mam vsechny...
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    DARION: Mno je to otázka toho jak se tam ti lidi znají. Před rokem nebo dvěma bych měl problém dát několika lide expy protože jsme fakt nevěděl o koho se jedná...

    PIROSH: expy doufám bude dělat víc lidí.
    HARALD
    HARALD --- ---
    DARION: U neexpujících postav? Ehm. Už mlčím, už mlčím. :-)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    DARION: Pravda je, že tohle se dá dělat na BK, kde je opravdu org. přes expy. Ale ne na Jediné Cestě, kde je Petrius, který má maniakální představu, že zvládne VŠECHNO:-)
    DARION
    DARION --- ---
    Jenom s tím: představte si třeba Dariona na Bezkrálí, jak mu někde říká - "a já bych dal jeden xp Zappovi, dva Haraldovi.." - Přesně něco takového zrovna na Bezkrálí je možné, ale neříkalo by se to mně, ale expujícím orgům. A dovedu si to velmi dobře představit!
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ZAPPO: když mi přijde oceňovaný člověk na expování v sobotu odpoledne a oceňující hráč přijde k orgům třeba i o deset minut později než ten, kteý by měl být ocení, stane se ti prostě že za něco co udělal v průbehu soboty dostane expy v neděli večer...
    Tomu já prostě říkám neefektivní. A opět připomínám, že ze sta lidí se prostě ne všichni znají takže popisky typu ten "hubený kluk se zelenou čepičkou" také nic nezlepší :-)

    HARALD: pochopitelně. O číslech vím ale nepsal jsem sem konkrétní. Mnohem důležitější mi přijde forma.

    GREATDRAKE: já jsem proti tomu aby expy roizděloval jenom někdo. A jsem dost proti tomu aby expy rozdávali jen orgové. Takto rozdávané expyby měly být za roleplay (i klidně umělý) pro ostaní hráče než za RP dělaný pro orgy. Navíc když víš že tě může ocenit kdokoliv kdekoliv tak se pravděpodobně budeš snažit kdekoliv - teda pokud tě ty expy vůbec zajímají....
    HARALD
    HARALD --- ---
    Dumám ještě, jestli by celá akce měla smysl z matematického hlediska. Na Jediné cesteě, pokud mě paměť neklame, se počet expů pohyboval mezi 30 a 50 za den nebo za období. Většina schopností stála násobky 10. (Omlouvám se, jestli to pletu, expy jsem dostával jen z luxusu, a žádnou schopnost jsem si za ně stejně nekoupil.)

    Pokud má nový zdroj mít smysl, tak by se měl pohybovat tak aspoň na 20%, takže denně aspoň tak v průměru 10 expů. Pokud by to tedy neměl být jen zcela marginální zdroj expů, pak by každý hráč měl dostat tak 10 kartiček, nebo by kartičky byly na víc než jeden xp.

    Ale konkrétní hodnoty přidělovaných expů mohou s těmito hromadami kartiček docela zahýbat, takže to berte jen jako úvahu o smysluplnosti přidělování xp hráči ve vazbě na expovou matematiku.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PIROSH: Buď bude předávání jednou za čas a část věcí bude logicky zapomenuta nebo hráč přestává co chvilku hrát aby rozděloval expy. První je neefektivní, na druhé jako hráč rovnou říkám, že takové hraní je dost oser.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    PETRIUS: Kombinace org a papir? Kazdy ma na jedno obdobi / expovani az tri expy, ktery u orga napise na papir, ktery mu org vrazi do ruky a sam z tehoz nejake mozna obdrzi.
    Jedina komplikace je, aby org mel papir u sebe (a potom by asi delal problem kdyz expuje vic orgu a maji nesynchronizovane kopie)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    přesně jak jsem psal použití orgů je technicky děsně neefektivní....
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    Expy:
    Problém s kamarádschaftem je podle mě výrazný spíš proto, že kamarádi chodí spolu, čili se častěji výdají. Navrhoval bych, aby možnost udělovat expy měli jen někteří hráči (a všichni orgové).

    Předávání bude vždycky trochu mimo hru, ale přes orgy zkrátka není možné. To by musel být člověk na předávání expů, (protože představte si třeba Dariona na Bezkrálí, jak mu někde říká - "a já bych dal jeden xp Zappovi, dva Haraldovi.."
    Navíc než dojdete za orgem, tak půlku zapomenete. (a pak věci, co už psal petrius)
    Navrhuji dávat xp citlivě někde stranou. Když to nepůjde (postavy jsou nesmiřitelní protivníci) využít služeb orgů a ncp - to ale jen výjimečně, protože je to neefektivní.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Ja bych mel obavu, aby to jednak nerusilo situace "pockeeej, neutikej, jeste ti chci dat expy..." a druhak, ze by to mohlo vest ke kumulaci expu spatnym smerem (znami, kamaradi, atd).
    Neslo by to resit treba tak, ze kdyz rikam orgum co jsem delal (abych dostal svoje expy), tak jim treba reknu, co si myslim, ze kdo udelal dobre, skvele atd - a kdyz bude pak org udelovat expy jemu, tak mu rekne "jo, za to cos delal dostavas dvacet a od ruznych lidi jeste osm navrch". Dulezite je, ze nerekne od koho (odvraci to i "tys mi nedal za celou hru zadnej exp, tobe se jako nelibi jak hraju?").
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Popravdě sám se toho dost bojím, na druhou stranu mi to přijde dost zajímavé a také by to imho mohlo vést k trochu větší snaze o hraní než o vítězství apod...

    Například kumu bych svojí kartičku určitě dal by byl člověk, který prohrál v souboji, protože dělal pěkné nápřahy a hrál zranění, mezitím co ho en druhý očividně ukydlil. V tomhle případě bych mu jí možná i dal demonstrativně ihned...
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Cože je další možnost, která mě napadla, když jsme psal minulý příspěvěk. Předávání expů je rozhodně rušivý prvek, takže by se řešilo určitě někdy troch později nějak stranou. Tak bych to třeba dělal já, když bych měl tu možnost na nějaké kaci, kde hraju...

    Ostatně hráč by ty expy stejně nevyužil hned ale až poté co by je směnil u urga, u kterého by zrovna expoval (ten by je přihodil k dalším získaným expům...).

    Předávání kartičky přímo hráči má několik technických kladů, které dělají celou záležitost jednodušíí než předávání expů přes orgy:
    Hráč dá kartičku komu chce a ví komu. Když by chtěl dát kartičku přes orga hráčovi, kterého nezná jménem nebo dokonce přes orga, který hráče nezná, tak by se to vůbec nemuselo povést. Tedy dání kartičky přímo oceňovanému hráči je rychlejší a spolehlivější...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam