TOMASZ: Kdesi v textu jsem se dočetl, že podle tvého jsi označován za arogantního pro tvé gramatické pedantství. To se pleteš. Za arogantního jsi považován, protože jednáš s lidmi povýšeně a celý svůj text vystavíš tak, až člověk má pocit, že z něj děláš blba. To zabarvení nemůžeš popřít, ale netvrdím, že je přítomno v každém tvém příspěvku. Myslím, že další věci, kvůli kterým jsi jako člověk nestravitelný, jsme si vysvětlili už v jiné diskuzi.
Pro příklad: 1) My dva se v podstatě nemáme rádi od té doby, co jsem se postavil proti dohadování se (ne nepodobného tomuto) v AP, a pronesl (neuváženě) poznámku, "zlatí dobří muzikanti", která narážela na to neskutečné hnidopišství. Načež ses ozval ty do zpráv a začal pronášet soudy o Pepovi z depa a tupcích, aniž bys konkrétně už v té době věděl cokoliv o mně a mém intelektu.
2) Přijdeš k nám do auditka a začneš tam kázat cosi o tom, že je dobře, že existují ostatní kluby, protože potom dávají vyniknout AP. Je třeba špatného, aby mohlo být dobré. Promiň, sám musíš uznat, že to smrdí.
Takových příkladů by mohlo být víc.
V té době jsem začal házet zbytek lidí do stejného pytle s tebou. Za to se omlouvám.
Pokud bych se však měl vyjádřit k té debatě o spisovném jazyku, musím říct, že částečně souhlasím se všemi. Jazyk, forma, téma a hledisko jsou provázané a jedno vychází z toho druhého. Jazyk je podstatný, tím pádem i spisovnost psaného projevu. Nicméně asi záleží na tom, jak to kdo vnímá. Někdo báseň vnímá jako celek a v tom případě si potrpí i na vytříbený jazyk. Někoho však zajímá pouze to sdělení a gramatické chyby mu nijak neubírají na požitku. Proto chápu, že vy si urputně stojíte za spisovností a někdo na to zase kašle. Pokud bych to měl přirovnat, zvolím si příměr z malířství. Někdo ma v oblibě kvalitní řemeslnou práci a proto volí raději realismus, někdo má zase raději téma, případně duši, originalitu a nevadí mu tedy expresionistická mazanice. Já a NECECH jsme ta druhá skupina a vy z AP zase ta první. Nejspíš proto se neshodneme a existují dvě skupiny.
Na pováženou však je, když někdo postne báseň a jedinou kritikou a důvodem, proč by neměla existovat(nebo je špatná) je to, že v ní jsou tři gramatické chyby (které se dají snadno odstranit). Ještě horší je, když se o tom lidé přou. Opět je to zbytečné hnidopišství.