• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův


    Čtenáři vám nerozumějí? Kritikové vás urážejí? Múzy vás opouštějí?
    Nemůžete sehnat vydavatele? Psychofarmaka? Ženskou? Chlapa?
    V knihkupectvích nemají pro váš žánr více než půl poličky vlevo vzadu za fíkusem?
    Vítejte.

    Navštivte nástěnku, kde byla otevřena I. poetická knihoslídílna.

    rozbalit záhlaví
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: vase (zrejme dobre minena) kritika patri k tem, ktere mi zatim zadnou radost neudelaly, ale mozna to chtelo opravdu jenom dospet do dalsiho stadia basnictvi a treba v budoucnu najdeme zpusob jak konstruktivne spolupracovat, me by to velmi tesilo
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: jinými slovy, nenapadlo tě, že "ten náš kruh se plácající po rameni" si navzájem chyby natírá a stírá taky?
    NECECH
    NECECH --- ---
    BUBLINKY: To je zvlastni. Zda se mi to byt az sebedestruktivni postoj. Ja mam radost z temer kazde pochvalne kritiky a z vetsiny dobre napsanych negativnich kritik mam taky velkou radost. Za uspech pokladam napriklad svuj anapest a to, ze temer v libovolnem stavu dokazu napsat freehaiku.
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: zajímavé - a zkusils někdy někoho požádat, zda by to pro tebe dělal, protože tolik anapestů mu zase nenasypeš, za pivo a z kamarádství/touhy přispět?
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: Nekteri vzdelani ctenari zjevne moji tvorbu kvuli gramaticko-stylistickym nedostatkum nedokazi prijimout. Existovalo by jednoduche reseni. Schopny redaktor si najme specialistu na cestinu, ktery to opatrne a citlive opravi do perfektniho stavu a pak se to vyda. Jenze za A nemam jeste dost textu na profesionalni vydani a za B bych jako zacinajici autor musel sam neco investovat, coz odmitam. Treba za deset let nebo tak.
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: a naopak, rebelanství za každou cenu není vždy zdařilé jen proto, že je rebelanstvím - obráceně to totiž platí taky.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NECECH: Nezažila jsem literární úspěch, ale pokud dostanu k nějakému svému textu pochvalnou kritiku od člověka, jehož si vážím, stydím se a pociťuji nervozitu, pochybnosti.
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: ano, názor většiny není nutně správný jen proto, že je to názor většiny - s tím souhlasím. teď už jen musíš přijít na to, jestlipak v tomto daném případě náhodou nemá něco do sebe...
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: Nikdy jsem nerikal, ze to je Finovo spiknuti. Naopak, je to nazor vetsiny. Ale nazor vetsiny prece neni nutne spravny.
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: no a nezaráží tě, že vzdělaní čtenářové mají s těmi chybami takový problém? a právě oni, protože pepa z depa je dělá taky, a tudíž přehlédne?
    NECECH
    NECECH --- ---
    BUBLINKY: Ja pisu pro vzdelane ctenare, kteri moji tvorbu dokazou ocenit takovou, jaka je. Nez mohu dale odpovedet, mam jednu otazku: Co pro tebe znamena literarni uspech?
    FIN
    FIN --- ---
    FIN: a jak tak zrovna teď koukám, říká ti totéž i ten tomasz
    [ TOMASZ @ Těžký život básníkův ]
    s nímž se ignorujeme, takže... ne, asi to nebude spiknutíčko, myslím to s tím jazykem.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Přiznám se, že jsem to vše přečetla a vstřebala a myslela jsem si, že reagovat nebudu, poněvadž si vystačíte, ale přesto mi to nedá.


    NECECH: Reaguji na poslední odstavec: naše "představy" o Natashe vs. tvé představy se samozřejmě liší, protože většina z nás ji zná osobně.

    Ano, čtenář je důležitý. Pro jaké čtenáře píšeš?
    A pokud bych přijala tvůj názor o (ne)pravidlech, tak bych tedy měla za experimentální báseň považovat vše, co není gramaticky správně? Tím si ji obhájt, a teprve tehdy se zaměřit na obsah, který by byl metrem případné kvality?
    Osobně si myslím, že jakýkoli experiment v jakémkoli řemesle, by měl vycházet z jeho znalosti, a to z výborné znalosti, jen tehdy má experiment šanci na úspěch.

    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: ale hlavně si všimni jedné věci: to, zda se náhodou my dva shodneme, vůbec není důležité - vždyť tentýž názor o jazyce a jeho zvládnutí ti říkají i lidé nekonečně diplomatičtější a sociálně přijatelnější, než jsem já: natasha, maeror, soňa... takže, velice zjednodušeně, i když mě a mé hulvátství škrtneš, to o tom jazyce pořád zůstane a tentokrát už se toho navíc skrze to škrtání hulvátství nezbavíš :-)
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: ale můžeme. stačí na to tlačítko/funkce ignore. jestli tou tolerancí myslíš, abych přestal mít názory, jaké mám, tak, promiň, ale ne. svoboda říci, co si myslím, je pro mě nekonečně důležitější nežli to, zda mě ostatní budou mít v oblibě a rádi.
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: bohuzel verejny prostor - i ten virtualni - je omezeny, takze se nemuzeme 100 procentne ignorovat, navrhuju proto zkusit najit modus operandi, jak spolu vyjit bez zbytecne polemiky, co ty na to?
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Dost bylo otrazonu! Tohohle androida nějaký obzvlášť vyšinutý replikant přeprogramoval, aby nás týral...
    NECECH
    NECECH --- ---
    MAEROR: sorry nestiham, priste - zacina to tu byt opravdu zajimave :-), pokud v tom nekdo vidi trochu ze se to zacina podobat flame war, tak at to prosim dela jako Natasha a nelejje dalsi olej do ohne, snazim se o totez, diky
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Ne, neplatí, "neuznávat pravidla" nemá týž význam jako "nepoužívat pravidla", "popírat pravidla" a "bránit se pravidlům". Ale co já bez lingvistického vzdělání a diplomu toto dokazujícího o tom mohu vědět, že. Zřejmě ani není nutné mít mozek, stačí mít dobré (= ještě mnohem hloupější) čtenáře.
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: to klidně můžeš. jenže já nejsem literární kritik, pročež nejsem nikomu zavázán, povinován a tak. já si jen říkám, co chci, proto taky, jak chci, a ty to v klidu můžeš ignorovat. to je na tom to nejlepší.
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: taky jsem se dlouho zivil jako prekladatel, ale jako full time job me prace s textem nebavi, ja musim mluvit s lidma, takze pracovne-profesionalne pred tebou mam velky respekt, na druhe strane te vnimam jako jednoho z nejhorsich literarnich kritiku, ktere znam
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam