• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    MALEMKRALOVNA: Ten příměr, jak stojí, je špatný, nikoli nepochopitelný. Realismus i expresionismu je zvládnuté řemeslo. Rozdíl je v technice, nikoli v mezerách v řemesle. Jiné vidění téhož.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    BUBLINKY: opet neco na co uz jsem zvykly ... reakce na podruznou vec ... a ne na celkovou myslenku ... nebo je ten primer jak stoji nepochopitelny? :-)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    MALEMKRALOVNA: Moderní umělecké směry vzešly z perfektního zvládnutí řemesla. Včetně expresionismu.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    MAEROR: navic zrovna ja jsem ten typ cloveka kterej radeji rekne vec co neni picovina i kdyz je to nespisovne a ne kravinu zato ale vytribenym jazykem ... jaksi nejdu po povrchu veci ale spis do hloubky
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    MAEROR: mohl bys aspon napsat duvod proc? ... chtel jsem jen upozornit na to, ze pokud by se to vydalo v tistene podobe, byly tam trapne gramaticke chyby a nebyl to nici umysl, pak by to asi bylo o necem jinem, nez takhle na nyxu, kde si to precte stejne tak 10 max 20 lidi a nic to neznamena ;-)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    MALEMKRALOVNA: aspiruješ tímto na výrok týdne - i když konkurence je tentokrát velmi silná
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    MALEMKRALOVNA: a hlavně nezapominejme ze jsme na internetu ... to je tak prchavy medium ze je fuk jestli je to spisovny nebo ne
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    FIN: tak a nerozcililo by te, kdyby nekdo namisto vecne kritiky zacal s takovou podruznou veci? je to opet ovsem o prioritach ... gramatika je pro me na poslednim miste v tomto pripade ... a tak jednoznacne bych to nevidel, co autor chtel a nechtel ty nevis ... ty mas pred sebou jen ten text a ten je proste s chybama ... bud ho jako takovy prijmes anebo ho neprijmes .. nenapadlo te to ze to muze byt zpusob provokace, delat takove chyby? ... ja jsem proste otevreny a gramatika je mi fuk .. ac si myslim ze jsem schopny relativne spisovneho textu az na par vetnych znamenek ... neni to ani znak nejake rebelie ... proste mi na tom nezalezi a ani mi nezalezi na tom jestli to nekomu vadi nebo ne
    FIN
    FIN --- ---
    MALEMKRALOVNA: a mezi námi, mnohem častěji jsou ve svém běsnění o grammar nazzi vytočeni pepové, že si jim někdo dovolil vůbec říci ty chyby, než ti, kdo, do jisté míry rezignovaně, zkonstatují: ach jo, už zase... bla bla. to mi taky můžeš věřit. to je jak s těmi nečechovými infarkty - nebýt mi to k smíchu a skutečně šílet, už bych jich za sebou měl tisíce a to žádný normální člověk rozhodně nepřežije :-)
    FIN
    FIN --- ---
    MALEMKRALOVNA: dobrá. v tom případě ale nechápu jednu věc: proč tak často lidé namísto toho, aby to prostě opravili, začnou křičet grammar nazzi a všechen ten bullshit okolo. protože, a to si zase možná pepa z depa nedomyslí, nicméně někdo jiný už ano, ono je dost poznat, kdy je to tvůrčí úmysl a kdy jsou to prostě chyby...?
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    TOMASZ: Vidíš to, zrovna jsme se o tom samém bavili v chatu o tobě.
    FIN: vždyť já taky nerozebíral úmysl, ale ten fakt, že tam jsou ... pokud si všimneš, hovořím o chybách nechtěných ... o tom, že někoho nechávají chladným a někoho vytáčí neskutečným způsobem ... ale jinak díky, je milé, že se mě snažíš poučit ... nicméně tohle si logicky odvodí i ten Pepa z depa
    FIN
    FIN --- ---
    MALEMKRALOVNA: technická: je velký rozdíl mezi úmyslným použitím např. nespisovného jazyka za účelem, např. mluva uliční či tovární či podobná jiná, a chybami.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    TOMASZ: Kdesi v textu jsem se dočetl, že podle tvého jsi označován za arogantního pro tvé gramatické pedantství. To se pleteš. Za arogantního jsi považován, protože jednáš s lidmi povýšeně a celý svůj text vystavíš tak, až člověk má pocit, že z něj děláš blba. To zabarvení nemůžeš popřít, ale netvrdím, že je přítomno v každém tvém příspěvku. Myslím, že další věci, kvůli kterým jsi jako člověk nestravitelný, jsme si vysvětlili už v jiné diskuzi.

    Pro příklad: 1) My dva se v podstatě nemáme rádi od té doby, co jsem se postavil proti dohadování se (ne nepodobného tomuto) v AP, a pronesl (neuváženě) poznámku, "zlatí dobří muzikanti", která narážela na to neskutečné hnidopišství. Načež ses ozval ty do zpráv a začal pronášet soudy o Pepovi z depa a tupcích, aniž bys konkrétně už v té době věděl cokoliv o mně a mém intelektu.

    2) Přijdeš k nám do auditka a začneš tam kázat cosi o tom, že je dobře, že existují ostatní kluby, protože potom dávají vyniknout AP. Je třeba špatného, aby mohlo být dobré. Promiň, sám musíš uznat, že to smrdí.

    Takových příkladů by mohlo být víc.

    V té době jsem začal házet zbytek lidí do stejného pytle s tebou. Za to se omlouvám.

    Pokud bych se však měl vyjádřit k té debatě o spisovném jazyku, musím říct, že částečně souhlasím se všemi. Jazyk, forma, téma a hledisko jsou provázané a jedno vychází z toho druhého. Jazyk je podstatný, tím pádem i spisovnost psaného projevu. Nicméně asi záleží na tom, jak to kdo vnímá. Někdo báseň vnímá jako celek a v tom případě si potrpí i na vytříbený jazyk. Někoho však zajímá pouze to sdělení a gramatické chyby mu nijak neubírají na požitku. Proto chápu, že vy si urputně stojíte za spisovností a někdo na to zase kašle. Pokud bych to měl přirovnat, zvolím si příměr z malířství. Někdo ma v oblibě kvalitní řemeslnou práci a proto volí raději realismus, někdo má zase raději téma, případně duši, originalitu a nevadí mu tedy expresionistická mazanice. Já a NECECH jsme ta druhá skupina a vy z AP zase ta první. Nejspíš proto se neshodneme a existují dvě skupiny.
    Na pováženou však je, když někdo postne báseň a jedinou kritikou a důvodem, proč by neměla existovat(nebo je špatná) je to, že v ní jsou tři gramatické chyby (které se dají snadno odstranit). Ještě horší je, když se o tom lidé přou. Opět je to zbytečné hnidopišství.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Máš zřejmě sebevědomí srovnatelné s těmi, co se hlásí do soutěží typu Superstar, a pak končí v "Hvězdné pěchotě". A s rozlišovací schopností a sebekritičností to bude patrně úplně stejné.
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: rad to predvedu na vasem srazu
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Nedokážeš. Nefandi si. To, že Ti v patřičném klubu není explicitně spíláno, neimplikuje, že bys s tím nedostal přes čenich jinde.
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: jako pozor: to, že se naučí někdo pořádně jazyk, vůbec nezaručuje, že bude dobře psát - ale naopak: když neumíš (ten jazyk), jen těžko se ti podaří něco pořádně napsat. jasně, existuje třeba takový eskymo welzel
    Jan Eskymo Welzl - Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Eskymo_Welzl
    ale taky si všimni, kdo (a co za jména) ty jeho paměti přepisoval...
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: vase (zrejme dobre minena) kritika patri k tem, ktere mi zatim zadnou radost neudelaly, ale mozna to chtelo opravdu jenom dospet do dalsiho stadia basnictvi a treba v budoucnu najdeme zpusob jak konstruktivne spolupracovat, me by to velmi tesilo
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Hmm, kdyby to vše vyřešila jen znalost gramatiky...
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: po pravde receno nezkousel, protoze ve svem okoli zadneho specialistu na cestinu neznam, ktery by mi tohle nabizel z kamaradstvi / touhy prispet
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam