ZIDANE: Nikoliv, překladatelé o sobě nevědí. Maximálně tuší - protože slyší v televizi, kdo daný seriál taky překládá. Jinak od toho, aby seděly termíny, tam sedí dramaturg - tedy teoreticky. Prakticky to obvykle tak strašně spěchá, že je vůbec div, že se to stihne natočit a dává to aspoň trochu smysl. Tím netvrdím, že se to má překládat/upravovat/dramaturgicky dozorovat špatně, ale za ty prachy a s tím šíleným kvaltem...
Vykládala jednou paní herečka, že chtěla aspoň vědět, co vlastně dělá ta postava, kterou dabuje. Režisér jí sdělil, ať laskavě nezdržuje a začne číst. Dřív se třeba aspoň dabovaly věci tak, že se sešli herci v dané scéně (aspoň teda v těch fakt důležitých) a skutečně na sebe reagovali. Dneska je to všechno na smyčkách, herec tam stojí jeden a mnohdy - u dobrých dabérů lze poznat z velmi nejisté intonace - vůbec netuší, na co reaguje a s kým se vlastně baví. A to jsme mívali takovej skvělej dabing :(