• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    Co bys taky čekal od vyznavače cápka, kterej ve dvou nematematických větách vyvrátil Gödelův teorém:-D
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    vezměmě si bratří do rukou Bergera s Luckmannem a vyhlašuji pětiminutovou motlitbu za tuto ztracenou duši
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KAFKA: bohužel, tato nadějná akademická hvězda zašla a dala se slovy socioložky Jiřiny Šiklové "na prostituci". Hnus a špína brainswashingu za mrzký peníz místo nezkalené slávě poutníkově při hledání nejvyššího světla a dobra nebo jak jsme to přísahali u promoce .)
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    ROXXA: Tě učí Balvan, jo?:-D
    ROXXA
    ROXXA --- ---
    KAFKA: já vím, zní to vtipně:-), ale je to tip od vyučujícího....
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    ROXXA: Já znám jenom jeho ségru, můj kámoš měl u ní na zámku svatbu:-)
    ROXXA
    ROXXA --- ---
    Ahoj, potřebuji sehnat nějaký text (knížku, článek) od amerického sociologa Colloredo-mansfeld. Sama nemůžu nic sehnat vím, jen že ten pán existuje a že by se měl zabývat fenoménem etno předmětů, proč si to lidé kupují, co to pro ně znamená (forma identifikace s jinými hodnotami + forma vzdoru zavedeným společenským strukturám) a celým pozadím obchodu s etno věcmi.
    Případně sháním jakýkoliv text, studii na toto téma od kohokoliv. Moc děkuji.

    A dále sháním králíčky (5lidí), co si kupují věci v etno obchodech na krátký rozhovor (pár minut, 5 otázek) polostrukturovaný. Praha, mám to na jednu práci do školy. Rovněž danke
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    asi uz vite, ale stejne to sem dam...

    Free Online Trial to SAGE Journals in Sociology
    - Access Ends 6th April 2009

    https://online.sagepub.com/cgi/register?registration=FT91541
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    JINDRICH: jako me je celkem simpaticka, mam divny lidi rada, ale ona mluvi tak ze se clovek na tech hodinach moc nedozvi a nenauci... takze tu Pelikanovou neznate?
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    KAFKA: jop, asi máš pravdu, pojem sekundární deviace není Goffmanův. Labeling je ovšem chicago interakcionistický , jak goff tak i becker jsou původem chicago. myslil jsem tu sekundární deviaci ve spojení s goff konceptem stigmatizace (diskretizující, diskretizovatelný stigma). když jsem diskreditovatelnej, tak se v interak.rituálech všemožně maskuješ. po odhalení lehce přijímáš očekávání od stigmatu. nebo tak nějak. goff opravdu ale nepopisuje model sekundární deviace :)
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    VIR_KENNY: je vidět že neznáš šmídovou. Proti ní je většina bláznů "normálních".
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    ukaz mi nejakyho filozofa nebo sociologa nebo politologa co neni nejakej divnej
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    nazdar nevíte náhodou kdo je na pražský FSV a FHS nejlepší na kvalitativní výzkum? Chodila sem na šmídovou, ale je divná... nevíte něco o Mgr.Pelikánové?
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: jo, v tom pripade bybch rekl, ze identita je sebeúrezentace, ale opet s lehkym psychologickym dovetkem, ktery je ale v sociologii (asponv te klasicke) myslim legitimni a to ze sebeprezentace zahrnuje i nevedomou slozku, tj. cast chovani vykazujeme vlivem nevedomych popudu. tzn. identita=snaha pusobit na ostani NE, ale identita=sebeprezentace ANO
    moralni rad ma v malyku jak to tak ctu, tady BALVAN
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    to Goff "zrcadlení se v druhejch" má samozřejmě i negativní moment vyjádřenej konceptem sekundární deviace. Tam taky nějak Goff operuje s pojmem morální kariéra self, ale to fakt nevim vo co de.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    pls, ten system z toho u Goff vynechat.. :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    sem si myslil, že psychologismus a sociologismus jsou již překonaný koncepty, že se na to nehraje. ale ja jsem luhmannovec, ja jsem jeblej, ja si netroufnu vymezit "hranice systemu" :))

    A hlavně, teďka tu jde o státnicovou otázku na Goffmana a šichni teda víme, že Self je produkováno sociálně, sebeprezentací v sociálních situacích. Self-image je výsledkem vnitřních a vnějších atribucí se statusem v průběhu interakce v určitym kontextu. Morálka má u Goff podobně tmelící a uchovávající charakter jako u Durk, jenže u Goff je to subtilní strukturka, plná děr a chyb, který interagující v určitý situaci a v určitejch kontextech neustále zaplácávaj. Na určitý kontexty a situace se vážou určitý očekávání ŽÁDOUCÍHO a Self ve snaze uchování sebepojetí v očích druhejch sebeprezentací a v interakčních rituálech (i sebevylepšovánim) se snaží ukazovat to žádoucí atribuovaný nejenom se self, ale i se situací a kontextem. Tak se reprodukuje morálka u Goffmana, je neustále na pochodu, furt se rozpadá a zase se lepí dohromady, je to dynamickej otevřenej systém :) (estli si to dobře pamatuju)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DARJEEL: hele jo, ale to do sociologie taháš psychologii, podle mě by to mělo být napadnutelný zevnitř, tady jde o interakce a ne o vnitřní psychický prožitky. jde tam o ten morální řád, ne o čistě o tu redukci.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ACHERON: kdyby byl natvrdlej, tak můžeš třeba dát příklad, že jde o zločiny založené na sebeprezentaci (falešné doklady, apod).

    Navíc jsou různé mody sebeprezentace založené na určitých typech kontextů - to je to Goffmanovo jeviště. Takže pak jde ale o identitu, která je multifacetová a takovéto pojetí je dost odlišné od obecného pojetí identity, které je založeno spíše na člověku jako příslušníku jako příslušníku určitého kolektivu (kolektivní identita). Vzhledem k tomu, že hrajeme v různých situacích role, které jsou vzájemně nekompatibilní, musela by pak být vnitřně inkonzistentní i tato identita - nebo to pak stoč k tomu psychologickému zákonu o tý rovnozváze psychického systému a snad už se dál ptát nebude :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam