• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    PALO_FABUS: hmm, šubrta nečtu. mě se líbí to, co jsem napsal... je to jednoduchý a přitom smysluplný.

    ad časová a úkolová práce - Taylorovi bych dal facku za to, že nastartoval děsivý degradační mechanismus, který neumí nikdo ovládat. fanatici.

    mobilní komunikace v real-time je zlo. homo internetus je v podstate ve valne casti pripadu celkem krupan.

    imho se v tom babráš až moc, takže to podstatné těžko postihneš... maximálně vytvoříš málo přehledné konstrukty, které nejsou užitečné... a užitečný seznam literatury k tématu. můžeš nějak napsat opodstatnění nebo směřování tvýho tématu? zatím mi to furt uniká.

    mám dvě otázky, které potřebují tvoji jednovětou odpověď:

    1) K čemu potřebuješ rozsáhlou elaboraci různých významů času?

    2) Byl jsi si ve svém pochopení tématu jistější na začátku jeho zpracování nebo teď?

    d_:)
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    DUNAR_: j, narazil jsem na ni, ale takových konceptů je milion (viz např. Šubrtovy přehledy na toto téma), a já zatím nenašel kritérium, podle kterého si některý z nich vybrat (takže nevím, co z toho bude, jsem na začátku)

    no "oba"... to je fakt těžké takhle, když i třeba taková polychronie je jenom jednou z možností

    jinak ad novinka vs. ustupování, heh, ono to je stejně dobře i naopak... viz poměr časové a úkolové práce; viz mobilní komunikace (otázka, jestli nerušíš na úvod telefonátu už se stává pravidlem, jelikož hodinový čas už ti moc neřekne, kde a v jaké situaci by ten volaný mohl být) nebo např. problém prokrastince imho pramení z konfliktu kvantitativního a kvalitativního pojetí času ve smyslu seberozumění aktérů (spekulace)

    já jsem třeba přesvědčený, že ta volba konceptu je bytostně ontologická, proto si musíš nejdřív ujasnit alespoň to, jestli jsi idealista nebo realista, tj. jestli je pro tebe východiskem, jak člověk času _rozumí_ anebo jaký čas lze ve světě _najít_ a držet se ho jako míry

    ale taky rozumím, že pro tebe bude možná lepší do toho labyrintu nepadat a vybrat si něco intuitivně
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    PALO_FABUS: asi oba, ale myslím, že to je jen jeden. :-)

    Znas knizku Temporal man?
    1) people operating according to clock time - to je hodinovej čas, celkem expandujici novinka
    2) people measuring time according to social events - to je socialni cas, ten trochu ustupuje

    Btw. smolis monografii, nebo lepis clanky k sobe?
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    DUNAR_: myslíš čas, který cítíš, že nemáš, nebo ten, který sdílíš s ostatními, a vlastně s kterými ostatními, pže těch ostatních je tolik a nemusí jít jenom o lidí ale i o věci a procesy a ty můžou koexistovat paralelně... a pak ve smyslu číselném nebo interpretačním, trvání nebo události? a ve které kultuře? atd. atp. :)

    se omlouvám za ten sarkasmus, ale řeším čas v dizertaci, a zatím sám nevím, jak se vypořádat s tím pocitem, jakobych stál v hypermarketu s koncepty a zahlcen možnosti nevím, jak a co si vybrat :)) jsem si tak z toho asi předběžně ujasnil, že jsem nejspíš (filosofický) idealista :D takžě quo vadis? :))
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    PALO_FABUS: ale notak. to je ten cas, kdyz ti ukradnou mobil a nemas hodinky. :-)
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    DUNAR_: jakého času? :D
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: Jasný... spojitý věci by se měly vykládat spojitě. :)

    Btw. nevíš o nějakým fajn čtivu k "vlivu technologií ala mobil-internet na vnímání sociálního času"?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: ano, musím přiznat, že moje běžné chápání pojmu mobilita je dost zredukované na klasické uvažování á la Sorokin - v "sociálním prostoru", který není až tak prostorem geografickým. Proto uvažuji o tom, že bych sociální mobilitu vykládal spojitě s jejím prostorovým zakotvením - v současnosti se to totiž snad už jinak ani vykládat nedá, aby to neznělo archaicky - podle blbosti znění těch otázek ale předpokládám, že ten význam tam byl právě klasický učebnicový redukovaný :)
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    DUNAR_: Jo, ja ji nakonec vyradila ze svyho vyberu, nastesti tam je nejaka moznost volby.
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    MATHEA: Na tu otazku bych neodpovidal, protoze je nesmyslna. Bez kontextu je mozne odpoved jen hadat. Vubec neni jasne, jak si vylozit slovo mobility. To, co pise ACHERON, je silna redukce slova mobility jen na ty socialni. S tim treba ja nemuzu souhlasit. (Btw doporucuju mrknout na casak Mobilities, vychazi uz par let.)

    PALO_FABUS: nebo taky stav X proces, ono na tu blbě položenou otázku toho lze vymyslet docela dost.
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    MATHEA: a není za tím rozdíl mezi synchronií a diachronií?
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Dobrej napad
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    MATHEA: Možná bude lépe napsat finanční orgány, aby ses zbytečně nezaplétala do jejich struktury.
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    ACHERON: Jo jasne, ja u ty prvni resila prave spis to, jaky instituce maji pravo vysi prijmu sledovat. A dekuju jeste jednou.

    ALTAR_OF_FILTH: Dikes, nebyla jsem si jista.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    MATHEA: Příjmy obyvatelstva sledují FÚ jako správci daně z příjmu FO i PO určitě.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    MATHEA: první otázka má dvě složky, faktickou/deskriptivni a normativni. na prvni je odpoved jednoducha, na druhou je treba odpovedet na zaklade urcitych hodnot a pravniho ramce.
    prvni slozka> protoze to umoznuje sledovat rozdily v sancich podle (disponiblniho) ekonomickeho kapitalu ze sociologickeho hlediska a protoze to umoznuje sledovat prijmove nerovnosti a vyvoj zivotni urovne ze spise ekonomickeho hlediska


    odpoved na druhou otazku vzdy zavisi na pravnim ramci, v tomto ohledu je to pravni otazka, nikoli sociologicka, proto te odkazu na jine forum :)

    MATHEA
    MATHEA --- ---
    ACHERON: Jo, takhle to smysl dava, ostatne je to jediny mozny vysvetleni toho, jak je ta otazka myslena. Aspon doufam. Diky moc.

    Pak jeste trochu tapu v tehle dvou: Proč se mají zjišťovat příjmy obyvatelstva, k čemu to je dobré a zda má nějaká instituce právo na zjišťování? Do jaké míry je automatické poskytování výše příjmů, aniž by s tím čl. souhlasil, narušením soukromí?

    Krome CSU jeste financni urad? Pripadne neco dalsiho? K ty druhy absolutne netusim, co vic napsat, nez to, ze by ta data mela byt anonymni, takze z tohohle pohledu by to zadnej zasah do soukromi byt nemel.. Napada vas k tomu nekoho neco?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    MATHEA: to je pěkně dementně položená otázka, ale asi půjde o jednoduché sledování sociální mobility v různých kohortách, případně v různých okamžicích. Využití pro sledování dynamiky vzorce sociální mobility.

    Konkrétněji k sociální mobitě Katrňák: Třídní analýza a sociální mobilita



    KATERINA: tak to fakt netuším jak to přeložit :)
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    Prosim, dava nekomu smysl tahle otazka? "Jaký je rozdíl mezi časovými řezy a mobilitou a co to přináší?"... Zadny podklady k tomu nemam, jen takhle polozena.
    KATERINA
    KATERINA --- ---
    mám problém s jedním Millerovým výrazem k delikventním subkulturám:

    "focal concerns" - nevíte jak se to překládá do češtiny?

    KONTEXT: Miller tvrdí, že život nižší třídy, společně se všemi odlišnými kulturními skupinami, je charakterizován souborem „FOCAL CONCERNS“ . Tyto "FOCAL CONCERNS", společně s jejich protiklady, jsou následující:

    (i) zaujetí týkají se spíše problémového chování, než dodržování zákona;
    (ii) houževnatost a mužnost spíše než slabost a zženštilost;
    (iii) chytrost nebo úspěch díky duševním schopnostem v protikladu k naivitě nebo úspěchu skrze rutinu;
    (iv), vzrušení a napětí v protikladu k nudě a bezpečí;
    (v) víra v osud, štěstěnu nebo štěstí, v protikladu ke kontrole nad prostředím; a nakonec
    (vi) samostatnost a svoboda v kontrastu k závislosti a omezením

    díky moc....

    DESPERADO123
    DESPERADO123 --- ---
    Člověk v tísni | Kdo nemá vzdělání, nemá budoucnost
    http://www.clovekvtisni.cz/index2.php?id=113&idArt=1641
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam