TRESEN: Nejlepší zkušenosti mám sám se sebou :-)
Ke tvému zážitku - chápu, že se ti postup této realitky nezdál seriózní. Asi trochu selhala komunikace. Na druhou stranu, jako makléř, který tohle dělá denně, trochu chápu i tu makléřku. Ve většině případů totiž není možné byt zájemci jakkoliv "podržet", pokud nesloží rezervační poplatek. Vypadá to jako chamtivost realitek, ale doopravdy jde jenom o to, aby zájemce projevil skutečně vážný zájem o ten byt. Divila by ses, ale 90% lidí, kteří řeknou, že si byt pronajmou, se posléze vytratí a buď není možné se jim dovolat, nebo ti drze řeknou, že si přece našli něco lepšího, tak co po nich chceš. Z toho často vznikají velké problémy. Na začátku se mi taky stávalo, že někdo slíbil, že o byt má 100% zájem, ať počkáme pár dní a pak podepíšeme nájemní smlouvy. Vždycky (skutečně vždycky) to dopadlo špatně, ti lidé pak ani nezavolali, že nemají zájem.
Proto, když někdo byt chce, tak logickým následným krokem je složení rezervačního poplatky, po čemž mají obě strany jistotu a klid na sestavení nájemní smlouvy. Pokud byt opravdu chceš, tak se není čeho bát. V případě, že by například majitel požadoval ve smlouvě nesmyslné požadavky, tak naše RK zájemci rezervační poplatek vrací. To znamená, že u rezervace nám primárně nejde o peníze, ale o jistotu. Jestli máš nějaký jiný nápad, jak té jistoty dosáhnout, tak bych si ho rád poslechnul.