COULEEN: Neříkám, že se někdo zaujímá jen o to, co se mu hodí. Ale když si bere něco z každého náboženství, bere si tedy filosofii, která se mu hodí. Z jakého důvodu, to už bývá různé. Jestli s tím souhlasí, ze sobeckých důvodů, jestli tomu věří atd. Ale podstatné je to, že vybírá jen část, která by ještě navíc neměla být v konfliktu s těmi ostatními. To, že člověk utkví rigidně a pasivně na jednom náboženství není z našeho pohledu dobré, ale o tom tu nemluvím.
Ano, to že vše není jen černé a bílé, bychom vědět měli. Ale o že určuje co je dobře a ne, na základě svých pocitů, je taktéž subjektivum. Už jen "tvůrci náboženství" byli stejní, také podle sebe určili co je dobré a co ne. Otázka co je dobré/správné a co ne, je subjektivní, protože, jak jsi řekl, absolutní pravda neexistuje. Souhlasím s tím, že každý by se měl vydat svou cestou, pokud chce být do určité míry "svobodný". Tady ale zabředáváme do filosofie. A neřeší to to, že "u většiny lidí znamená již pouhý zájem o náboženství to, že v něco, jako je Bůh věří" - tak buď ze zajímám o filosofii toho a tamtoho náboženství a v onoho boha v podstatě nevěřím, nebo v boha věřím, věřím třeba v Boha, a můžu si říkat třeba křesťan, ale to mě neomezuje zaujímat se filosofií jiných náboženství. Další možnost je, že se o ně sice zaujímám, ale jsem ateista. nebo v ně do jisté míry věřím, a lsem v podstatě pohan.