E2E4: problém je, že množství ropy nebo množství energie je pojem materiálního, fyzikálního světa - je to měřitelné postupy přírodních věd. dolar je virtuální jednotka, která může v blízké budoucnosti znamenat téměř cokoliv.
měli bychom operovat takovými pojmy jako třeba "kolik hodin za průměrnou mzdu bude třeba pracovat na jeden barel ropy" (či "na jednu nádrž osobního auta") nebo "kolik hodin za mediánovou mzdu bude třeba pracovat na jeden barel ropy" (či "na jednu nádrž osobního auta"). dolar je jednotka poněkud nafukovací (nebo vyfukovací - podle toho jestli krize nebo nekrize).
já se snažím do těchto víceméně fyzikálních debat vstoupit s hypotézou, že by nádrž osobního auta třeba mohla být menší - a tudíž by průměrná životní úroveň vlastně nemusela klesat... pochopitelně, Angela Merkelová
[ XCHAOS @ Peak Oil - zlom ropy ] a navrhuje tu nádrž zrušit úplně :-) což nám, kdo známe další fyzikální pojmu, jako třeba energetická hustota apod., přijde poněkud nereálné.
můj oblíbenec Elon Musk na to jde od lesa, a zkouší zajímavý trik: pokud nemůže u Tesla Roadsteru dosáhnout dostatečné energetické hustoty akumulátoru (a to on jako inženýr a stavitel levných kosmických raket
http://www.spacex.com/ pro prezidenta Obamu
http://spaceflightnow.com/falcon9/001/100416wdrobama/ jistě dobře ví !), tak chce u Tesla Roadsteru alespoň nabídnout lepší rozlišení, než mají notebooky značky Apple
http://www.hybrid.cz/novinky/tesla-chce-android-sit-obchodu-jako-ma-apple - tento přístup víceméně odpovídá mojí teorii, že elektromobily jsou v podstatě zboží stejného druhu, jako mobily či notebooky (tzn. např. mají displej a baterii) a že tím pádem můžeme očekávat, že výrobci mobilů a notebooků se ukáží být schopnějšími výrobci elektromobilů, než automobilky,...