když to shrnu, tak asi takhle:
auto celé na biopalivo: vesměs asi spíše špatně. fotosyntéza není moc účinná, a výroba biopaliva z biomasy taky ne
přimíchávání biopaliv do nafty: úřednická regulace shora. špatně na tom není to biopalivo - ale to, že dotace pro zemědělce zkreslují cenu jaká by byla na základě skutečných nákladů, vč. energetických vstupů.
čistý elektromobil pro jízdy do 50 km: velmi dobře. nízká energetická hustota je zde vyvážená slušnou účinností akumulace.
čistý elektromobil pro jízdy až 500 km: velmi špatně. nízká energetická hustota vede k tomu, že místo užitečného zatížení stěhuješ baterie.
vícepalivový plug-in hybrid s dojezdem 50 km na elektřinu: velice dobře. inženýrsky optimální řešení, bohužel zatím příliš drahé. většina jízd se realizuje na vzdálenost max. 50 km, a když ne, tak stejně jedeš v kuse 100km (ale pak se stejně zastavíš na záchod, na kafe, apod.). to znamená, že vícepalivový hybrid by byl schopen absolvovat až 75% veškerého svého pohonu na elektřinu - a biopalivo by se použilo jen jako backup.
stacionární FV panel: velice dobré řešení na všechno, kromě topení (teplo je nejpodřadnější forma energie, zatímco elektrřina v podstatě "nejušlechtilejší": prosté spálení biomasy tedy může konkurovat FV panelu který připojíš k přímotopu: ale topení biomasou pod kotlem a následná výroba elektřiny nemůže konkurovat FV panelu)
solárně-termální panel: překvapivě dobré řešení, a to vč. zimy. lze kombinovat s FV panelem.
topení biomasou: uspokojivé řešení pro vykrytí několika týdnů největších mrazů v podmínkách mírného pásma. jako hlavní forma topení (např. ohřev vody) je to nevhodné.