BOBASH: tak se prosímtě rozhodni, jestli vůl nebo snílek :-) to první je urážka, to druhé naopak pochvala :-) a číst umím.
u skútru není 50 kg baterek tak těžký, a půlitrový motorky podle mě vážej o hodně víc, než jen o 50kg víc než moped.
elektrický motorky se už běžně prodávaj. a hybridní je podle mě jen otázka času. navíc by sis asi odpustil převodovku a jiný těžký díly - malý benzínový energocentrály se dnes dělají ve velikosti kufříku - vlastně by sis asi mohl vybrat, jestli si jako "zavazdlo" vemeš malou 1-2 kW energocentrálu, nebo druhou baterii, nebo prostě použiješ zavazadlový prostor. dnes to nikdo neřeší ne, proto, že to nejde - ale protože benzín je směšně levný, spotřeba mopedů směšně nízká, a podobné optimalizace jsou pod rozlišovací schopností trhu. ale řešit by to šlo (výhodou hybridu je samozřejmě rekuperace).
a hybridní technologie mě fakt přijde rozumně škálovatelná od lokomotivy přes auta až po mopedy. diselelektrické lokomotivy jsou asi nejstarší typy hybridů - ty byly možné už před desítkama let. dnes technologie pokročila natolik, že jsou reálná hybridní auta. no a mopedy ? to je jen další zmenšení. až někdo začne vyrábět malý elektronicky lineární spalovací motor a vyladí účinnost tak, aby to dávalo smysl - tak prostě rozšíření běžné elektrického mopedu (který si můžeš koupit už teď) o nějaký "extender dojezdu" bude prostě záležitost nákupu doplňkového příslušenství k něčemu, co předtím o benzínu ani neslyšelo...