OMNIHASH: K tý infrastruktuře bych si dovolil připomenout, že kupříkladu před 15 lety neexistovala infrastruktura pro mobilní telefony a stejně tak nedávno neexistovala infrastruktura pro vysokorychlostní připojení k internetu. A infrastruktura pro EV není o tolik náročnější...
Pokud jde o obnovu vozovýho parku - není potřeba vyměnit všechno, stačí většina. Lidi, který jezděj hodně, budou víc motivovaný si koupit úspornější, případně elektrický auto, lidi který jezděj o něco míň nebo nemaj tolik peněz si koupěj ojetý úsporný auto (už teď jich je dost), případně něco předělanýho na palivo, který ještě bude (LPG, CNG, bionafta, dřevoplyn, cokoliv...) a lidi který jezděj málo nebo jsou ochotný utrácet velký peníze za palivo si budou kupovat ty normálně žravý auta, protože ty budou za babku - podobně jako dneska stojí patnáct let stará luxusní limuzína stejně jako desetiletý autíčko do města, jen se ten rozdíl ještě prohloubí.
K tomu se můžou přidat svépomocný nebo aftermarket konverze na úspornější provoz (od úprav aerodynamiky přes delší převody až po montáž úspornějších motorů - googlete "hypermiling"), případně konverze na EV. Ve chvíli, kdy se začnou masově prodávat EV a plug-in hybridy, nebude zas takovej problém vzít třeba bouranej Chevy Volt a nabastlit z něj celý pohonný ústrojí včetně baterek třeba do 15 let starýho, lacinýho a hlavně lehkýho hatchbacku.
Teď se takovejma věcma skoro nikdo nezabejvá, protože se to nevyplatí. Ale pokud vzorste cena paliv a zároveň nebudou kapacity automobilek a kupní síla stačit k tomu, aby si všichni koupili nový auta, a lidi nebudou mít na to jezdit se starejma, tak si prostě nějak poraděj. Ano, nabastlit do starý Astry agregáty z Voltu nebo Ampery je podstatně složitější než nabastlit do benzínovýho Mercedesu z 80. let motor 200D, ale lidi mají taky větší přístup k technoogiím a věci jako programování řídících jednotek a podobný záležitosti už se běžně daj dělat doma.
Rozdíl je jen v tom, že dneska takový akce podnikají maximálně nadšenci a obvykle za účelem toho, aby to líp jezdilo (Chevrolet V8 téměř v čemkoliv, od Jaguaru po Mazdu MX-5, motory z BMW nebo z nejrůznějších Japonců taktéž skoro v čemkoliv), ale pokud lidi nebudou mít jinou možnost, půjde takhle zahejbat i se spotřebou. Podobně jako na Kubě dokážou implantovat motor z GAZe do Buicku z padesátejch let, protože na ten původní nejsou díly...