• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ELDAGrafické techniky - knihtisk, dřevoryt, linoryt, mědiryt, lept, litografie, sítotisk, fotogravura atd.
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    trochu ot. ale treba by to nekoho zajimalo. od kamarada jsem si z italie privezl Bodoniho Typograficky manual na DVD. Je to vrlmi kvalitne prefocena komplet cela kniha. Vysla v edici Octavo a je v nekolika pdf vcetne anglickegho prekladu (1.2 GB). Original nebo alespon nejaka reedice by byly samozrejme lepsi, ale i pdf je lepsi nez dratem do oka :)

    http://octavo.com/editions/bodtip/index.html

    Tak kdyby mel nekdo zajem, ozvete se mi do pocty...
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    RAEL: můžu se kouknout jestli memáme nejakej ze kterýho už se nedá tisknout...
    RAEL
    RAEL --- ---
    SKLIVEC: Chci je já k sobě domů/do dílny z jakési nostalgie. Stačí mi jeden stařičký a ne moc velký.
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    ELDA: Se zinkografií nemám žádný zkušenosti a nevim, jestli jí někdo dělá...

    Pokud by někdo měl litografický kameny za rozumnou cenu, tak se taky hlásim..

    RAEL: proč potřebujete v knihárně zatěžovat zrovna tímhle a ne třeba kovovejma deskama??
    RAEL
    RAEL --- ---
    Sháním staré litografické kameny v jakémkoliv stavu. jako zátěž do knihařské dílny. Prosím prosím kdyžtak do pošty.
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein (1923-1971, Southampton, N.Y.), "I Love Liberty", Lithograph, Signed, Numbered 198/259 Estimate: $2,000 - 3,000



    Roy Lichtenstein Peace Through Chemistry IV, 1970 76.2 x 127.0 cm Lithograph



    Roy Lichtenstein Modern Head Series, Modern Head #5, 1970 71.1 x 49.5 cm
    Embossed graphite composition with die-cut paper overlay

    Více zde: http://tayanita.blog.cz/0702/roy-lichtenstein a zde: http://www.nga.gov/fcgi-bin/gemini.pl?transaction=9070474&item=31&command=page
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein
    Interior Series, Blue Floor, 1991
    146.7 x 212.1 cm
    12-color lithograph, woodcut, and screenprint
    ELDA
    ELDA --- ---
    MYKO: ok. budu na tebe myslet;))
    MYKO
    MYKO --- ---
    diky, je to tak, konkretne tohle je engraving :) Kdybys nahodou narazil na nejakou databanku hires scanu takovejch (viktorianskejch - panove v cylindrech, mesta, technika, krajiny, v B&W) budu ti velmi povdecen
    ELDA
    ELDA --- ---
    to bude budto rytina - engraving nebo lept - etching nebo nevim. vypada to ale rozhodne na to.
    MYKO
    MYKO --- ---
    omluvte mozna hloupu otazku, ale je tohle taky nejaka podobna technika? poterboval bych tehle obrazku vygooglit co nejvic, tak se snazim zjistit, co vlastne hledam..

    ELDA
    ELDA --- ---
    Tak z tohodle projektu mi zacalo byt trochu nevolno:)) Ufff, nemale mnozstvi grafiky ve velkem rozliseni...
    ELDA
    ELDA --- ---
    Jan Konůpek
    (1883-1950)
    malíř, grafik, ilustrátor, rytec

    Narozen 10.10.1883 v Mladé Boleslavi, zemřel 13.3.1950 v Praze. Studoval u prof. Kouly a Schultze na FA ČVUT v Praze (1903 - 1906), kde se spřátelil s P. Janákem a V. V. Štěchem. Ti do značné míry ovlivnili jeho rozhodnutí věnovat se studiu na umělecké škole. Studoval u prof. V. Bukovace, M. Pirnera a grafika A. de Pian na AVU v Praze (1906 - 1908). Spolu s malířem E. Pacovským zde založil grafickou revui Veraikon, později se stal členem SČUG Hollar a spoluzakladatelem spolků Sursum (1911) a Artěl. Člen SVU Mánes. Po studiích žil krátce v Praze, pak působil jako středoškolský profesor kreslení na průmyslové škole v Plzni, 1923 se vrátil do Prahy, kde vyučoval do 1932 na Státní grafické škole. Těžiště jeho tvorby spočívá v grafice. Duchovní zázemí nacházel v mystice a vizionářství, stylově vycházel ze secesní klimtovské stylizace, později ho zaujal německý a severský expresionismus a kubismus. Některé kubizující prvky se staly součástí jeho výtvarného projevu, až ke koloristické variantě - orfismu. , později do svých grafik vnesl prvky odvozené ze skutečnosti. Jeho grafické dílo je úzce spjato se symbolistní a klasickou literaturou. Vedle volné grafiky vytvořil řadu knižních ilustrací (K. J. Erben: Kytice, K. H. Mácha: Máj aj.) i samostatných grafických cyklů, pokrývajících velkou část české a světové literatury. Řada jeho prací byla inspirována architekturou (gotika a barok, mystika středověku). Již během studií vytvořil sérii pohlednic ze staré Prahy (1903 - 1906), které nebyly vydány, věnoval se také tvorbě exlibris. Zastoupen v Národní galerii a Galerii hlavního města Prahy, Památníku národního písemnictví, Alšově jihočeské galerii v Hluboké nad Vltavou, v Moravské galerii Brno ad. Zdroj: Slovník Českých a slovenských výtvarných umělců, Ostrava, 1999













    ELDA
    ELDA --- ---
    Vincent Aubrey Beardsley
    Anglický grafik. 1889 se stal úředníkem pojišťovny v Londýně, kde s E. C. Burne-Jonesem navštěvoval několik měsíců večerní kurs aktu na Westminster Art School. 1893-94 provedl ke knize Mort d'Arthur 20 ilustrací a přes 500 různých vinět a knižních značek ve stylu pre-raffaelistů. Jeho první ilustrace měly velký úspěch a Beardsley dostal nabídky na grafickou úpravu časopisů (The Yellow Book, 1894, The Savoy, 1896). Kreslil karikatury, navrhoval exlibris, obálky a titulní listy a plakáty a hlavně kreslil ilustrace pro knihy: O. Wilde "Salome"; 1894, Dowson "Pierot of the Lock", 1896; R. Wagner "Rheingold", 1896; Gatuier "Mademoiselle de Maupin", 1897; B. Jonson "Volpone", 1897. Rok před smrtí přestoupil ke katolictví. Zemřel na tuberkulózu v jižní Francii, kde trávil poslední zimu. Beardsleyovy rané práce (1893-94) ukazují vliv Burne-Jonese, W. Morrise, P. C. Puvise de Chavannes a J. Whistlera. Střední období (1894-95) vyznačuje tendence k satiře a působení japonského dřevorytu a antického vázového malířství; v posledním období (1896-98) se inspiroval francouzským rokokem 18. st. Ačkoli zemřel v pětadvaceti letech, patří Beardsley k nejvýznamnějším představitelům evropské secese; pro kresby si se zálibou vybíral morbidní a erotické náměty; obvykle používal pera a inkoustu a kreslil přímo na papír bez přípravných studií. Na jeho jediné olejomalbě mu pomáhal W. Sickert.

    Více zde: http://beardsley.artpassions.net/ a zde: http://www.wormfood.com/savoy/









    ELDA
    ELDA --- ---
    SKLIVEC: To sem si mohl myslet:( moje mama sice nejake stare litografické kameny ma, ale myslim ze jsou ve spatnem stavu... ke vsemu z toho co rikas musi byt clovek chemik aby si s tim poradil... A co zinkografie? Pouziva se ta metoda jeste?
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    ELDA: S kamenama je problém, těžily se jenom z jednoho kopce, a ten už je vytěženej :/
    Domácí litografie je velkej problém, protože na to potřebuješ spoustu místa i věcí který se buď blbě scháněj, nebo sou pekelně drahý... Litografickou tuš, křídy, arabskou gumu, kyselinu dusičnou, octovou, a spoustu dalšího.... A samozřejmě starej lis...
    ELDA
    ELDA --- ---
    ELDA
    ELDA --- ---


    Noel Wisdom Chromolithograph Collection, Department of Special Collections, The University of South Florida Tampa Library.
    ELDA
    ELDA --- ---

    Prang's Prize Babies: How this Picture Is Made: an Outline of the Process of Chromolithography in General, Illustrated by Progressive Proofs of "The Prize Babies" ... Boston: L. Prang & Co. [1888]
    ELDA
    ELDA --- ---
    SKLIVEC: super!!! jsou ty kameny opravdu tak drahe? neexistuje nejaka jina rucni varianta pro litografickou reprodukci ktera by se dala vyzkouset doma bez velikych nakladu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam