• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ELDAGrafické techniky - knihtisk, dřevoryt, linoryt, mědiryt, lept, litografie, sítotisk, fotogravura atd.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    KOUDELKA: haha ;)
    KOUDELKA
    KOUDELKA --- ---
    ESTEN: Písmena si vyřežeš třeba do lina. V nouzi jde použít i ten brambor, ale rychle se kazí :-) Lino je lepší materiál.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    KOUDELKA: a pismenka sezenu kde? vyrezu z brambor? :]

    MARG: a tusis jestli je tam moznost pro nestudenta se domluvit a zajit si to tam vyzkouset? nebo, jeste lip, zucastnit se nejakyho kurzu/predmetu?
    KOUDELKA
    KOUDELKA --- ---
    ESTEN: Na vyzkoušení doma, stačí váleček na nudle nebo lžíce. Na trochu lepší zkoušení lze využít třeba knihařský lis (plocha na plochu).
    MARG
    MARG --- ---
    ESTEN: na vsupce je knihtisk co vim
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    nevite, jestli se da nekde v praze vyzkouset "rucni" knihtisk? Hrozne me to laka, ale ne dost na to, abych sel rovnou na ebay shanet letterpress ;)
    NEMODLIN
    NEMODLIN --- ---
    MARTYZAN: ba ba, praha
    ELDA
    ELDA --- ---
    ELDA
    ELDA --- ---
    KOUDELKA: to bude nejaka chyba, jsem clanek vzal z wikipedie. Dnes tak obdivovaný japonský dřevořez nebyl v Japonsku uznávanou uměleckou formou, ale pouze reprodukční technikou umožňující šířit obrazy mezi nejširší vrstvy obyvatelstva. Drevorezy se vyrezavali podle predlohy umelcova dila. Napr. tisky obrazu Kacušika Hokusaie nejsou vlastnorucne rezane jim samym... jde pouze o reprodukci jeho obrazu... Mozna je rec o tom jak napausovali na drevo predlohu pro ryt, ktera byla vzdy jedne barvy... muselo vzniknout pro jeden obrazek vice tiskovych drevenych desek.
    ESELVIRA
    ESELVIRA --- ---
    KOUDELKA: taky mi to vrtá hlavou .) Ale třeba se to aplikovalo jako razítka.
    KOUDELKA
    KOUDELKA --- ---
    ELDA: "Šlo o barevné tlače na dřevěné desky pomocí šablon." - Bylo by možno objasnit co je myšleno těmi šablonami? Tisklo se na dřevěné desky? Nemá být z dřev.desky?
    ELDA
    ELDA --- ---
    Svetlicitlivy asfalt

    Syrsky asfalt je svetlocitlivy, i kdyz se jeho citlivost neda srovnat s fotomaterialy. Osvetlena plocha dele odolava rozpoustedlu. Asfalt rozpustime v terpentynu. Sirokym vlasovym stetcem provedeme na desce velmi slaby, naprosto stejnomerny svetlohnedy nater. Nechame zasychat v temnu. Kreslime mekkou litografickou kridou primo, nebo jeste pred kreslenim opatrime desku jemnym akvatintovym zrnem, Vystavime ji pak na nekolik hodin slunecnimu zareni. Potom navlhcime hadrik v benzinu a opatrne pretirame. Pokud byla expozice dostatecna, smyji se neosvicena mista, kdezto osvicena zustanou nedotcena. Kresba je velmi podrobna...
    ELDA
    ELDA --- ---
    Ukijo-e (浮世絵), obrazy prchavého světa, je termín označující obrazy (kresby) s žánrovou tematikou vyráběné technikou japonského deskotisku (někdy nazývaný také dřevotisk) v 17. až 20. století. Použitá technika tisku umožňovala masovou produkci. Šlo o barevné tlače na dřevěné desky pomocí šablon. Námětem byl hlavně venkovský život a zábavní odvětví (zápasníci sumó, kurtizány, umělci apod.) Reprodukce byly dostupné chudším, kteří si nemohli dovolit originální práce mistrů.

    Ukijo-e říká, žij ze dne na den a užívej života osvobozený od všech zcestných doktrín.

    Kacušika Hokusai (葛飾北斎) (původně zřejmě Hokusai Kawamura) (říjen-listopad 1760 Edo – 10. května 1849) byl japonský umělec, malíř a dřevorytec období Edo, kterého nejvíce proslavily jeho dřevotisky žánru ukijo-e.

    Je autorem třináctidílného skicáře Hokusai manga (začal na něm pracovat v roce 1814) a sbírky dřevotisků 36 pohledů na horu Fudži (byla vytvořena v letech 1823–1829). Je považován za jednu z největších postav žánru ukijo-e neboli „obrazů prchavého světa“. Hokusai je též známý díky svým erotickým malbám stylu šunga. Ve skutečnosti byla většina z nich jen reklamami pro veřejné domy a divadla, představení nebo portréty idolů, herců a děvčat z čajoven. Jeho Fukudžusó, série dvanácti tisků oslavujících smyslnost a náruživost, je považována za jedno ze tří největších děl stylu šunga.

    Jeho umění bylo důležitým zdrojem inspirace mnoha evropských impresionistů jako byli Claude Monet nebo amerického umělce Jamese McNeilla Whistlera. Hokusai a Hirošige enormně ovlivnili světovou krajinomalbu. Dnes je Hokusaiovo jméno neodmyslitelně spojeno s Whistlerovou prací.

























    ELDA
    ELDA --- ---
    DIKY:
    MARTYZAN: Kdyz se kouknu na nastenku tak to ma opravdu jine aroma...jste jedni z mala...
    DIKY: taky premyslim jak si to levne zreprodukovat...
    MARTYZAN
    MARTYZAN --- ---
    NEMODLIN: Nejspíš Praha co?
    NEMODLIN
    NEMODLIN --- ---
    31. ledna v 18:00 v galerii Havelka, Martinská 4 má výstavu On the Road... Honza Vičar, jeden z našich nejlepších současných "mladých" grafiků, dělá hlavně velkoformátový lina.....hodně zajímavej týpek
    MARTYZAN
    MARTYZAN --- ---
    ELDA: tyjo super auditko..klobouk dolu;)
    DIKY
    DIKY --- ---
    ELDA: za tu propagandu dik, nektera je fakt ve slusnym rozliseni. premyslim, ze necim takovym by sel dozdobit bejvak ;-)
    ELDA
    ELDA --- ---
    Encyklopedie knihy – knihtisk a příbuzné obory v 15. až 19. století


    Kniha zahrnuje 2 420 biografických, geografických a věcných hesel ze všech oblastí, které souvisely s výrobou a distribucí knihy (papír, písmo a písmolijectví, grafické techniky, knižní dekor a ilustrace, vazba, ilustrátoři a kartografové, tiskaři, knihkupci a nakladatelé, žánry a formy vydání). Nečerpá jen z domácích reálií, ale chápe knihu jako umělecko-řemeslný objekt širšího časového, teritoriálního i mezioborového vývoje. Každé heslo doplňuje bohatý přehled odborné literatury. Text provází na 500 obrazových příloh, z nichž většina je u nás publikována poprvé. Kniha poslouží nejen laickým zájemcům, ale i pracovníkům knihoven, archivů, galerií a muzeí i antikvářům, sběratelům a bibliofilům. Může posloužit i jako učebnice příslušných oborů na univerzitách a vysokých i středních školách uměleckého a grafického zaměření. Kniha získala roku 2006 Výroční cenu Českého literárního fondu za vědeckou literaturu.

    ukazka 65 stran: http://www.libri.cz/data/pdf/421.pdf
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam