• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    KOJA
    KOJA --- ---
    DAVIDOWITCH: Ja prave zil v domneni, ze nejen hry ale i renderovani 3D modelu jsou hlavne o GPU. Ted koukam, ze ne vzdy: http://blender.stackexchange.com/questions/47598/should-i-buy-a-better-cpu-or-gpu
    Co je pro vas hlavni duvod pouzivat CPU, malo pameti na GPU?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: Quadro tam je taky, ale neni relevantni. Ja nedelam hry (ty bezej na GPUcku), ja delam grafiku pro film. To je takrka vylucne domena CPU (a tam C++, obcas nejaky kusy z nejakejch magickejch duvodu v C, ale spis to je C++ co je "ocesany" na C nez ze by to bylo C jako C)
    KOJA
    KOJA --- ---
    DAVIDOWITCH: To je zajimavy, na renderovani bych cekal spis neco jako quadro od nvidie a ne dva xeony ale jsem laik, nevidim do toho. Nechces se podelit o nejake zajimave info?

    Pardon za OT ostatnim.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: Ja na tom primarne renderuju.. ze to taky celkem rychle buildi je prijemnej bonus :-D
    KOJA
    KOJA --- ---
    DAVIDOWITCH: Tak to je pekny. Nemuzu rict, ze by me nejak omezovalo buildit vzdalene a podelit se ale mit takovy hracky na stole bych asi taky vydrzel :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    C jako jeden z cílových jazyků pre-compileru... což je přesně to, co mi zajímá...
    New Release Of Nim Borrows From Python, Rust, Go, and Lisp - Slashdot
    https://developers.slashdot.org/...1/0516219/new-release-of-nim-borrows-from-python-rust-go-and-lisp
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: no může to být dlouhý, protože se mu tam vygenerovala spousta symbolů (s tím, že některý symboly jsou automaticky vygenerované těmi templaty, takže o nich ani neví... právě tyhle budou asi způsobovat to, proč je to celé obří)

    každopádně, tenhle klub není až tolik o C++ a přitom se tu začíná řešit skoro víc, než v tom zdejším NYXovém C/C++ :-)
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    JANFROG: Internovani stringu neni povinne, ale bezne se dela (DW_FORM_str vs. DW_FORM_strp myslim, jestli je to to, co myslis).
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: moje je konkretne moje pracovni stanice s 2x Intel Xeon E5-2630 v4, nikoliv build server.
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Jo asi se mi to skutečně plete, tenhle klub sem si vyhledal asi před 2 lety když sem si s C hrál, ale pak sem přestal - ale snad ne nadobro :)
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: Co se tyka linuxu, tak prekladace jsou porad jednovlaknove a paralelizace se resi na urovni build systemu. Typicky pouzijes "make -j" nebo treba "make -j 4" a ruzne targety se buildi paralelne (samozrejme tak jak to jejich zavislosti dovoli).
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: To si mozna pletes vkladani hlavickovych souboru a dynamicke linkovani knihoven. Hodne uzce to souvisi ale jelikoz tu resite jak presne probiha build binarky, tak to uz nejde uplne zamenovat/ztotoznovat.
    KOJA
    KOJA --- ---
    KILLUA: Typoval bych nejaky build server (treba s 20 jadrovym xeonem a HT). Pro distribuovane buildy se podivej treba na distcc. Slysel jsem od cloveka z jedne banky, ze u nich resi distribuovany build celeho systemu tak, ze se pouzivaji desktopy vsech lidi v budove (pravdepodobne s nejakym skalovanim prostredku podle vytizeni toho desktopu).
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    XCHAOS: Nechapu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JANFROG: symbol tape?
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KILLUA: rekl bych, ze linkovani je o neco slozitejsi, nez ze se "vkládají většinou na začátek" :-)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Jo teď mi to dochází, mega soubory jsou ony linkované knihovny co se vkládají většinou na začátek, že?
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No vidíš, to je docela věc co mě zajímala, takže jde skutečně jenom o vlákna - to sem nevěděl. Jsou v C++ mega soubory běžné? Já se teď v PHPku snažim držet soubory spíš vyloženě malé max 500-1000 řádků pro přehlednost.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KILLUA: Hele, dela se vesmes vsechno z toho.
    A ten dotaz je takovej hodne "nejasnej".. treba neni uplne moc rozdil mezi jednom serveru s vice procesory a jednom serveru s jednim hodne-vlaknovym procesorem. Obecne plati, ze co zdrojovej soubor, to 1 thread. Takze kdyz mas fakt hodne souboru, muzes kompilovat hodne siroce paralelne. A tim ze casto to je 1 vstup -> 1 vystup, muzes i distribuovane. Pak uz zalezi co presne vyrabis. My treba mame dve verze naseho softu, staticky a dynamicky linkovana. Staticky linkovani je pak single-threaded a trva tak 1-2 minuty. Dynamicky linkovany je bleskovy (a ty jednotlivy dso se linkuji separatne, paralelne), ale zase trochu platis pri startup time... Takze tak.. cim vetsi projekt a vic zdrojovejch souboru, tim vic vlaken uzivis a jestli to je 1 velky CPU, 1 server s vic CPU, nebo vic serveru je ti vicemene jedno (pochopitelne taky se resi IO a pamet apod, ale to je spis separatni otazka)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No nic no, jen mě zajímalo na čem se kompiluje s 40 jádry, když to tu padlo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam