CEPAL: Ne, mustang bylo dostupny auto provereny koncepce z lidovyho vozidla FORD FALCON s L6, pozdeji V8, mensi a lehci, nez vsechny fullsize a midsize kupé od konkurence.
Prodalo se ho neskutecne moc v prvnich letech vyroby a u prosazeni do vyroby stal jeho duchovni otec Lee Iacoca, ano, ten, kterej pozdeji vytahl na konci sedmdesatek z gigantickyho prusvihu Chrysler, prosadil minivan Voyager, skrze Chrysler koupil AMC a Jeep a pripravil slouceni Chrysleru s Daimlerem, po Fordovi asi nejvyznamnejsi automobilova postava v USA.
K Mustangu:
Nestal na novym podvozku, nenabizel zprvu novej motor, presto slo o neco nevidanyho. A to, ze by ho musel proslavovat nejakej film, to je cira nevedomost.
Strefil se do poptavky mladeze, a stejne tak do poptavky stredne zajistenejch suburban rodin, ktery chtely bud auto pro zenu (L6), nebo neco sviznejsiho pro muze na vikend (V8). Velkej uspech mely i ty kabriolety. Pak to slo pres Mach1 a Mach2 fastbacky lehce do kytek, ale tomu prispivala i ta ropna krize, zrovna kdyz Mustang nabobtnal, aby se mohl gripem a tudiz zrychlenim rovnat na ctvrtmili tem obludam od Dodge a Chevy, zacal dochazet levnej benzin.
Pak byly Mustangy treba ve ctyrvalci s turbem, coz uz si nikdo poradne nepamatuje, no a ten posledni ne-retro mustang nekdy v 1999-2001 mel dokonce v nekterejch verzich zadni napravu s nezavislym zavesenim, coz se potom kupodivu v roce 2004 do konceptu novodobyho retromustangu nepromitlo.
Momentalne ziskava na oblibe tzv. Fox-Body Mustang, ten hranatej z prelomu osmdesatek a devadesatek. Je to lehky hranaty auto s jednoduchou technikou a da se z nej "vyrobit" od rychlyho daily pres drag racer az po auto na autocross a okruhy. Podil na tom ma, ze lidi, ktery se v nich vozili v devadesatkach, nebo o nich snili v osmdesatkach, maj ted prachy a plni si pubertalni wet-dreams.
Stoji za to si vyhledat toho predchudce: Ford Falcon. Klasicky s sestivalcem nebo V8 s dvoustupnovou prevodovkou. Bylo to osklivy levny a na americky pomery maly auto s mizernou vybavou pro everymana. Jednoho takovyho restauroval pred dvema lety Mr. Regular z kanalu Regular Car Reviews. Rika mu Renegade Falcon, ale to jen tak stranou.
Mustang je genialni marketingovy tah Lee Iacoca a uzasny obchodni uspech.