• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ZVIRATKO: tak prece se nebude ztracet cas s videem obsahujici situaci predtim... navic co kdyby se tam ukazalo pochybeni autora videa ;-)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ... jak ty videa vzdycky zacinaj v ten spravnej okamzik.. :P
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    VIDEO: Policie pátrá po pirátovi, který na D11 vybržďoval kamion - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/audi-vybrzdilo-kamion-na-d11-ddr-/krimi.aspx?c=A160712_105920_krimi_cen
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HAMSTER: Asi máš pravdu v tom, že kdyby se nevymýšlely jiné píčoviny, které mají "regulovat" dopravu (zbytečná zúžení apod.), tak by tramvajových pásů na ježdění třeba nebylo... Nicméně nic to nemění na tom, že plusy zeleného pásu jsou v tlumení a prašnosti, případně samozřejmě vzhledu, to ale vyžaduje poměrně častou a drahou péči. Nevýhoda je hlavně ta drahá péče a nemožnost po tom jezdit, což by možná nebylo potřeba, kdyby se nevymýšlely ty kraviny viz výše...
    RALI
    RALI --- ---
    THE_MIRACLE: to neni argument pri stavu ceskych komunikaci obecne :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RALI: Třeba ty zlomený žebra by na tom byly fakt luxus :-).
    RALI
    RALI --- ---
    HAMSTER: to uz jako proc po tom nemuze jezdit sanitka s pacientem?
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SAMOUT: Jenže po tom busy jezdit nemůžou a sanitka s pacientem taky ne, takže je to sice teoreticky fajn, v praxi ale k hovnu. Ale je spousta míst, kde by se daly vybetonovat koridory pro sanitky - vlakový tratě, parky, chodníky, aleje, pasáže.... a nikde se to nedělá. Tak se holt asi budeme muset smířit s tím, že se holt budou tramvajový pásy součástí zeleně (což je narozdíl od obřích betonových květináčů a jiných píčovin geniální, protože to nestojí vůbec žádný místo, kterýho je ve městě vždycky nedostatek) a nebudou vybetonovaný. Kdyby tomu tak bylo odajkživa, nikdo by si toho ani nevšim a vůbec nikoho by nenapadlo je betonovat...
    YOT
    YOT --- ---
    Audi A3 1.9DCI 110 DIGI KLIMA - Sauto.cz
    http://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a3/16897417?goFrom=list
    Bageta, popkorn a archivní nápoje fceně...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    HAMSTER: Njn, tohle by bylo moc jednoduchý (byť asi dražší).

    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SAMOUT: Problém je, že chceme. Pročti si diskuse i tady různě po nyxu, tenhle stupidní program zklidňování dopravy není zdaleka tak nepopulární, jak by sis mohl myslet. Mně třeba touha po vybetonovávání travnatých pásů v ulicích taky připadá jako stupidita a ejhle - sem tu zjevně v menšině, ostatní diskutující by se rádi vrátili k pěknému surovému betonu.
    RALI
    RALI --- ---
    THE_MIRACLE: dobry je taky v noci na okreskach, kdyz je potkas proti sobe, ztlumit na parkovacky, pry to taky dost pomaha.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    HAMSTER: A myslíš, že my tady ty zužovací prvky chceme? Můžu tě ujistit, že ne. Problém tkví v tom, že jakýsi sluníčkář vymyslel normu, podle které nesmí být přechod delší než x (neznám přesný rozměr), a proto se u přechodů pro chodce dělaj ty zcela dementní prvky pasivní nebezpečnosti. To je první věc, která by se měla začít bourat, hlavním kandidátem je třeba Plzeňská. Máme prostě spoustu asfaltu, po kterým se kvůli ochraně člověka před sebou samým nesmí jezdit, a je tedy úplně k hovnu. "Zklidňování dopravy" je mýtus, o kterým navíc většinou rozhodujou cyklofašos, co ani nemaj řidičák.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: v zahranici to k videni je. V Praze na to jeste neprisli.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Trávníky snižujou hluk, sou hezký a pochytaj prach. Daj se udělat tak, aby se po nich dalo jezdit, ale rozhodně to není plnohodnotná silnice, takže autobusy nepřipadaj v úvahu a sanitky maximálně na pár metrech v případě potřeby. Okolo většiny vyzdviženejch tramvajovejch pásů v Praze sou dvouproudovky nově stažený na jeden pruh + něco (cyklopruh, retardéry, ostrůvky, betonová hradba etc.). Stáhnout dvouproudovou výpadovku do jednoho pruhu a brblat, že se nedá jezdit po kolejích - to bych označil za velmi pražské....

    Každopádně ty ulice konečně vypadaj aspoň trochu k světu. Já sice chápu, že slušný Čech se nějakou estetikou nezabývá, jde mu jen o to, kolik co stojí a co z toho bude mít on, ale ty betonový hektary - to přece není hodno kulturního evropského města. Já si pamatuju, že tramvaje jezdící bez rozvibrování širokého okolí po trávě - to byl před mnoha lety můj první dojem z Drážďan a čuměl sem na to jako puk. Nerušil bych to ani kvůli sanitkám a tím spíš ne kvůli autobusům (chápu, že občas se ty trasy potkaj, ale dlouho souběžně nepojedou, protože obecně - k čemu autobus, když je tam ta tramvaj, ne??) a o bílejch SUV se ani netřeba zmiňovat...
    SITH
    SITH --- ---
    DANYSEK: kde jsou travnaté pásy a jezdí tam MHD? co si tak pamatuji z prahy, tak kde jezdí bus a jsou tam tramvaje, je to vetsinou beton aby tam prave ten bus mohl jezdit taky
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: jak rikam, kvuli par blbeckum za volantem vyrabet zbytecny problem pro X dalsich (tech slusnych) mi jako vhodne reseni neprijde. Realita se casto umele zhorsuje - nerek bych, ze to s jizdou po tramvajovem pasu (tech "nepredelanych") je tak tragicky, jak se snazis prezentovat. Navic on by ten tramvajovy pas mohl klidne slouzit i autobusum (MHD obecne), obcas se takhle (konecne) resi zastavky, ale proc tam nenechat jet i ten BUS? Plno kecu o preferenci MHD a pak silnici udelas v jednom pruhu vedle tramvajovyho pasu a autobus nechas stat v kolone s ostatnimi auty... Tech pozitiv umozneni jizdy po tram.pasu je proste vic, nez negativ - bohuzel o tom rozhoduji zjevne ne zcela kompetentni lide (kteri asi vidi jen ta SUVcka...).
    SITH
    SITH --- ---
    DANYSEK: pro me je samozrejme dulezitejsi sanitka :) jen je rozdíl mezi tím co chceme a jaká by byla případná realita a její následky
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: OK, pro tebe je dulezitejsi, ze neprojede to SUV. Ja beru jako problem, ze neprojede zachranka - kde kazdy zdrzeni muze znamenat, ze uz bude pozde. Sorry, to s temi SUV neni argument - jsou to jednotlive excesy - kvuli kterym fakt neni duvod delat z pozemnich komunikaci prekazkovou drahu. Ostatne jizda po tramvajovem pasu muze mit i legitimni duvody - treba objeti prekazdy (nehoda). Ale my jsme rekli NE! Radsi tu Prahu ucpeme :-)
    SITH
    SITH --- ---
    THE_MIRACLE: aby dostal flastr tam by tam nekdo musel stát a kontrolovat to, což se nestane.
    Ale jako samozřejmě, bylo by lepší to mít průjezdné aby policie, sanitka a hasiči mohli projet, ale víme jak by to v praxi v CR dopadlo. Nejsme na západě a nikdy tam kvůli naší mentalitě nebudeme. Takže se to musí vymýšlet pro český lidi.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SITH: A nebylo by třeba rozumnější, kdyby prostě když tam někdo v tom SUV vjede dostal flastr? Je tu všechno špatně. Vše se nastavuje tak, aby to bylo co nejjednodušší (prostě aby to vyřešilo PROBLÉM bez ohledu na to, co to přinese) a nejlépe s tím bylo do budoucna co nejméně práce (pro stát). Nejlépe tak, aby stát jen dělal výběrka na provozovatele, ošetřovatele, správce atd...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam