• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    MVEK
    MVEK --- ---
    RALI: Nerozuměli, protože jsem vnímal napůl a myslel, že po odseku mluvíš o nájezdu na dálnici a nesouvisí to:-).

    Ale tak ještě jednou...:-) Samotnému mi trvalo pár tisíc kilometrů a desítek těchto situací, než jsem se vnitřně přesvědčil/přeučil, že je to správné jet v tom volném až k překážce a naopak špatně to udělali ti, co tam nepřejeli včas, aby pomohli plnit oba pruhy.
    Pro slušného člověka je to prostě pocit "předbíhání", dokud nevidí celek, a to že díky takřka dvojnásob delší koloně jsou blokováni třeba i lidé na dřívějších výjezdech nebo křižovatkách, ačkoliv do zúženého místa nechtějí jet, a tedy ještě víc prodlužují kolonu.

    Protože v samotném zúžení nevěřím, že je zip a zaplnění obou pruhů efektivnější než se srovnat do jedné řady (protože "průtok" se nezvětší, možná naopak mírně zmenší tím, že někdo pustí, někdo ne, takže se rozjedu, musím to pak zadupnout, jsou tam prodlevy na oční kontakt nebo kontrolu situace atd. a budou i kdyby byl zip sebelepší, dokud ho nebudou dělat robotická auta).
    RALI
    RALI --- ---
    PHAILO: vetsinou kamionaci, ale uz i par osobaku jsem takto videl blbnout. Me jednou zavrela zenska na vyjezdu od benzinky, kde sem i tankoval, kouril a neco posvacil, protoze kdybych dojel az na konec pripojeni, asi bych by ultrapirat a takhle uz vim ze se to nedela, hanba mi :)
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: to jsme si nerozumeli, hovoril jsem o pripade, kdy to uz stoji a sotva krokem se to sine ke zuzeni. me to nevadi vetsinou vubec, protoze diky takovym je ten pripojovaci o neco rychlejsi nez prubeznej, jen si to sem tam nekdo v prubeznym spatne vylozi a mysli si ze uz svou povinnost zipovat splnil o 200 m driv a pak nechce v miste zipu poustet :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: To je ještě v pohodě. Nejlepší jsou ti strážci tradičních hodnot, co v případě, že jeden pruh je prázdný a nevyužitý, tento pro jistotu úmyslně zašpuntují, aby je náhodou někdo nepředjel a neušetřil si tak vychutnání kolony.
    MVEK
    MVEK --- ---
    RALI: Pokud to jsou začátečníci, tak je to jasné, strach, že to nestihnou zastavit, pokud se tam nebudou moct vejít. Ale nevím, jak moc omezený se tím cítil být, jestli jen tak, žes musel uhnout, abys nemusel pouštět nohu z plynu, tak tady je vysvětlení.
    RALI
    RALI --- ---
    VYWERN: to ze lidi neumi pouzivat zip, s tim uz jsem se nejak naucil zit a hlavne v hustejsim provozu to stejne nemuze byt uplne plynule (uz se alespon naucili se na stridacku poustet, az na vyjimky), ale proc na strakonicky ve smeru na prahu kde to bylo stazeny do jednoho pruhu to stalo kazdou nedeli i v cele delce zuzeni nechapu. Bylo to tak na hodinku poskakovani po centimtrech, a pritom tam je jen jedna pripojka a to jen asitak 200 metru pred koncem zuzeni a navic cela ta uzavirka zacinala zhruba kilak od zacatku dalnice. Ani tam neni na co cumet, ze by to brzdili cumilove. Nerozumim, nechapu-

    nemate neko tuseni, co vede ridice v pripojovacim pruhu se cpat do prubezneho 200 m pred zuzenim a ne az tam kde by meli?
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    VYWERN: V nemecku mi naopak pripadal mnohem uzsi.
    DYNK
    DYNK --- ---
    VYWERN: Znacka omezeni sirky na 2,2m neudava sirku pruhu. Udava jenom to, jak siroka auta tam muzou jet.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    A jeste jeden poznatek ze zahranici, v Rakousku a Italii je zuzeny pruh 2,2m sirsi,nez u nas. Tak nevim kdo ma blby metr.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    12km kolona pred Brnem, protoze lidi neumi pouzivat zip na zuzeni. Me klepne. Samozrejme par zmrdiku,kteri to brali chvili z P ne L bylo a nikam se driv nedostali.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    GORG: tak na to znám odpověď docela přesnou. Protože v Itálii používá při předjíždění blinkr jeden z deseti, tak se nechává blikat po celou dobu, aby se průměrná doba používání blinkru srovnala s okolními státy.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    GORG: v Itálii a Španělsku je zvyk blikat po celou dobu předjíždění a aplikuje se to i na dálnice, kde to prostě znamená, že předjíždí, nic víc...
    JOPS
    JOPS --- ---
    GORG
    GORG --- ---
    btw co znamená to, jak všichni ve Španělsku blikají levým blinkrem, když jedou v levém pruhu na víceproudovce?
    nejdřív jsem si říkal, že ho prostě zapomněl zapnutý, ale pak mi přišlo, že ho tak "zapomínají" všichni :) asi by šlo takový signál vyložit "Teď rozhodně nejdu zabočovat vpravo...", ale mám pocit, že to z toho taky úplně nevyplývalo. Tak asi situace viz níže Itálie :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    Pobavilo mě, že ve Foriu na Ischii je na vjezdu do městečka zákaz troubení:-).
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Po 16ti dnech v Italii mi diskuze o blinkrech prijde komicka :) Tam fakt blikne obcas jedno auto z 10ti a normalne funguji a to i ve velkych aglomeracich typu Milano. Tam se ale ovsem hodne troubi. Italove maji zvyk jezdit mezi pruhy a kdyz takhle zatarasi mozny vyjezd pro jine auto (coz je na kazde krizovatce), tak na sebe okamzite troubi :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    TRISSIE: Myslel jsem to tak...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    THE_MIRACLE: já bych teda doplnila, že nejen "vždy", ale současně "a pouze tehdy".
    Zrovna dneska ráno jsem potkala borce, co se před sjezdem rozblikal, ale sjížděl až o jedna dál, dost matoucí.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Jak tu někdo psal. Bohatě by stačilo, kdybychom se naučili blikat vždy, když kruháč opouštím.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADMIX: Souhlasím, že pokud by to používali všichni, tak na velkých kruháčích to může mít smysl. Tady v Čr a dále na jih to ale fungovat nebude...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam