• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    GORG: To je slabota, sef ma v XC60 ty svetla co maj high beam assist gen2, ten nezhasina, ale zatmiva tu cast kuzelu, ve ktery je to protijedouci auto. Prej to v noci v lehkym snezeni vypada ultracool
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Jo tenhle light assist má i novej superb, funguje to celkem dobře. Přiznám se že teda mlhovky taky občas zapomenu vypnout.
    GORG
    GORG --- ---
    MVEK: spíš neřídí umělá inteligence, ) všiml jsem si,že t novější auta jsou víc proaktivní, a třeba vypinaji dálková světla, pokud senzory detekuji proti jedoucí auto
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: to nema smysl jim cokoli naznacovat, jeste se mi snad nestalo ze by to nekdo zhasnul :) ale dementi co jezdi s denima svetlama v hustym desti, mlze atd, to je teprve pecka :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    Proč je pro tolik řidičů problém posoudit, jestli zapnout zadní mlhovky, podle toho, jak vidí koncová světla aut před sebou? Nemluvě o tom to včas zase vypnout.
    Zablikal jsem mlhovkou na někoho včera, když se s ní hnal od Nové Vsi až do Prahy po D8 (za tmy, ale sucha a v této části bez mlhy), ale samozřejmě nic, později v Praze mě zas předjel(a) stále se zapnutou.

    Nebo i mlhovky už u některých aut řídí umělá inteligence?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    FORTRESS: beh, tohle delam taky, na dalnici casto jezdim celkem piano
    pokud to neni v nakym zuzeni problem kvuli ohrozeni bezpecnosti, tak tam bezne 100-110 jezdim a presne potkavam auta, co me driv predjely nebo i nesmyslne tlacily.. na nemeckym autobahnu kolem frankfurtu, kde mas 150km z 300 rozkopanejch a zuzenejch se takhle dokazu s nekym vzajemne predjizdet i hodinu
    DYNK
    DYNK --- ---
    FORTRESS: tolerance jako vsude - minimalne 10kmh. A merenej je jen ten posledni usek pred Brnem. Je to tam i oznaceny.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    FORTRESS: budecka meri akorat u Rosic, a jeste to tam... nejak zpackali... :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Dneska jsem projel celkem v pohodě do Brna a zpátky. Na dálnici nejrychlejší, to už se mi dlouho nestalo. Akorát to co jsem předjel tak mě dojíždělo a předjíždělo 100+ na těch zúženích kterých je teda celkem dost. Neměří to nějaká ta zlá ťokova budečka? Případně jaká je tam tolerance?
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    holt, čtyřy kroužky pro teploušky, co si budeme říkat..
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Kdyz za vami jede policejni auto s majaky, je vasi povinnosti mu uhnout. To ovsem neznamena nutne zastavit. Napriklad v tunelu o dvou pruzich je dobre vyklidit ten levy pruh, aby auto s majaky mohlo projet, coz s sebou nese pomerne prekotne zarazovani se aut do pruhu praveho. Auta v pravem pruhu nemusi delat nic, muzou leda ridicum v levem pruhu usnadnit zarazovani. Kazdopadne NAPROSTO NENI POTREBA V PRAVEM PRUHU ZASTAVIT. Timto zdravim toho kretena v Audi, co to dneska ve Strahovskym tunelu proste zaslap a zaroven mu gratuluju - kdyby se za nim nahodou nesesla skupina velmi pohotovych ridicu, tak mu tu drzku rozkopu, ze ho doma jeste rok nrpoznaj curaka.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    THE_MIRACLE: zkusil jsem ho v Brne a malem jsem odjizdel na odtahovce... :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KORKMAZ: No nevím, třeba v Olomouckém kraji se rozjíždět neuměj furt, zlepšení v nedohlednu.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Ale situace se pozvolna zlepšuje i na buráku. Dokonce i v Krumlově se lidi celkem naučili rozjíždět na semaforech...svět už není, co býval
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    SITH: to je pravda, u nas sa za pokus o zipnutie dokonca trubi,nadava a pluje na auta... IQ hupacich konikov ma 95% vlastnikov vp.
    SITH
    SITH --- ---
    THE_MIRACLE: zip imho funguje pouze v Praze a pak trochu ve Středočeském kraji. Jinde je to stále divočina
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ZVIRATKO: Zase ale abych byl spravedlivý, spatřuji v posledních letech v používání zipu jistý posun. Není to dokonalé, ale lepší se to...
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    MVEK: ono nevadi kdyz se tam nekdo zaradi driv kdyz je tam dira, jenze pak maj lidi tendenci nepustit ty, co dojedou az na konec a tam chtej pouzit zip
    zip je rychlejsi pokud funguje - nemelo by byt potreba moc zkoumat jestli vedle tebe je auto nebo ne, protoze by se lidi meli automaticky poustet - kdyz to funguje tak je to super, kdyz to nefunguje tak je to pruser
    vic pruhu ma nejvetsi vyznam pri popojizdeni - nez se vetsina lidi rozjede tak bych byl davno za rohem, ve stojici kolone to ale vyjde nastejno at je tam jeden pruh nebo dva...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    DYNK: tak tady je to dost casto o strelce :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    RALI: Nerozuměli, protože jsem vnímal napůl a myslel, že po odseku mluvíš o nájezdu na dálnici a nesouvisí to:-).

    Ale tak ještě jednou...:-) Samotnému mi trvalo pár tisíc kilometrů a desítek těchto situací, než jsem se vnitřně přesvědčil/přeučil, že je to správné jet v tom volném až k překážce a naopak špatně to udělali ti, co tam nepřejeli včas, aby pomohli plnit oba pruhy.
    Pro slušného člověka je to prostě pocit "předbíhání", dokud nevidí celek, a to že díky takřka dvojnásob delší koloně jsou blokováni třeba i lidé na dřívějších výjezdech nebo křižovatkách, ačkoliv do zúženého místa nechtějí jet, a tedy ještě víc prodlužují kolonu.

    Protože v samotném zúžení nevěřím, že je zip a zaplnění obou pruhů efektivnější než se srovnat do jedné řady (protože "průtok" se nezvětší, možná naopak mírně zmenší tím, že někdo pustí, někdo ne, takže se rozjedu, musím to pak zadupnout, jsou tam prodlevy na oční kontakt nebo kontrolu situace atd. a budou i kdyby byl zip sebelepší, dokud ho nebudou dělat robotická auta).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam