• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DYNK
    DYNK --- ---
    MVEK: Sam jsem zvedavej jakou vzdalenost ti to ukaze. Nezapomen pri mereni i na bocni odstup jako na dalnici - pokud to budes merit u zaparkovanyho auta, tak bys lehce mohl stat moc blizko u nej a objevilo by se ti v zrcatku driv, nez v realu na dalnici.

    Pointu dotazu chapu a souhlasim s odpovedi HAMSTERa. Nicmene jsem tam citil jeste takovy to "Proc se na me ti idioti tak lepi, kdyz blikam, ze jim uhnu" :)
    WYMA
    WYMA --- ---
    MVEK: ano, obecně vzato to je akceptovatelný signál. za podstatný považuji tenhle signál zahájit v okamžiku, kdy tam ještě není mezera, aby tě mohl podjet. protože, z vlastního pohledu, pokud mineš předjížděný auto, a pak budeš 10 sekund blikat, a nebudeš se přitom zařazovat, tak mě tak akorát naštveš...
    MVEK
    MVEK --- ---
    DYNK: Beru tě za slovo, dneska to změřím laserem, jestli v ulici bude před nějakým autem volno, abych na jeho předek dobře viděl. Ale jde o to, že v pravém zrcátku se vzdálenost špatně odhaduje. To bych si troufl možná při denním ježdění, ale takhle ne, i když s tím autem mám za sebou 30 tisíc. Takhle bych se řadil ještě později.

    Každopádně pointa mého dotazu byla ta, jestli je předčasný blinkr vpravo pro spěchálky akceptovatelný signál, že o nich vím a nechci je brzdit, ale pokud nemají majáček, nebudu polevovat ze svých návyků necpat se před někoho (a házet mu kamínky na čelní sklo).
    DYNK
    DYNK --- ---
    MVEK: Ten odstup je dost velkej. Odhadem mezi vama po tvym zarazeni bude misto tak na tri nakladaky.

    Osobne cim vetsi je rozdil mezi moji rychlosti a rychlosti predjizdeneho auta, tim driv se radim. Kdyz ve 130kmh predjedu kamion, zacinam se zarazovat hned jak ho minu. Zarazuju se plynule, nemyskuju. Zapojovat do procesu vnitrni zrcatko mi nedava smysl.
    MVEK
    MVEK --- ---
    RALI: Jak jsem řekl, je to tak dlouho, abych viděl od předjížděného auta obě čelní světla v prostředním zrcátku. Nikdy jsem to neviděl zvenku, kolik tak je to odstup.
    Ale tak někdy máme rozdíl rychlostí třeba jen 10 km/h, zvláště, když mezitím přišlo táhlé stoupání, nebo ten vpravo jel nerovnoměrně (nebo dokonce zrychlil).
    Takže čas je tady relativní.
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: lepsi deset vterin blikat, at vsichni vi co chces udelat, nez blikat na posledni chvili.
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: to si nechavas tedy poradny kus na zarazeni :) jak dlouho ridis?
    MVEK
    MVEK --- ---
    HAMSTER: Jasně, ale tady se bavíme třeba o tom, že jedu s blinkrem ještě třeba i deset sekund, než manévr zahájím.

    Jinak samozřejmě... Jako začátečníkovi se mi před lety taky stalo, že jsem dal blinkr a začal předjíždět a troubením jsem byl upozorněn, že jsem v mrtvém úhlu někoho přehlédl, díky ale prodlevě a pomalému zahájení manévru jsem měl čas to napravit a zůstat vpravo.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MVEK: Je to tak naprosto spravne, blinkr mas dat pred zahajenim manevru, ne az pri nem, prave proto, aby bylo vsem zucastnenym jasne, co hodlas delat.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Z jiného soudku, ale ne tak daleko...
    Chtěl bych si ujasnit, co vám přijde vhodné:
    Předjíždím řadu aut, konečně se blíží poslední a je tam dostatečná mezera, abych se zařadil a pustil rychleji jedoucí (většinou nad 130, ale to je fuk). Jenže ten vzadu je někdy netrpělivý, často se tak bojím, že mě zkusí objet zprava, nebo jen začne blikat apod., zatímco já chci mít bezpečný odstup (zpravidla u běžné škodovky, abych viděl předjížděné auto celé v prostředním zrcátku, a ne jen v pravém).

    V těchhle případech většinou během předjíždění (když už předjížděné auto v pravém pruhu mám vedle sebe a třeba o půlku auta vzadu) neměním směr, ale dám blinkr doprava, a doufám, že ten spěchající za mnou to pochopí, že mu opravdu uhnu a nemusí se vzrušovat nebo přemýšlet o myškách.

    Přijde vám to špatně (myslím, že když nehnu volantem, tak toho předjížděného vpravo bych vyděsit neměl, že se na něj nacpu)? A těm spěchajícím se to hodí jako jednoduchá komunikace? Nebo je to k ničemu, nebo mi uniká ještě jiný problém?
    RALI
    RALI --- ---
    BIGHEAD: Asitak stejne jako body donutily lidi neprekracovat maximalku :)
    GRANTORINO: Vzdyt se mic nemeni, jen maji benga povinost ti za to dat body a blablabla. Stejne to nakonec budou resit domluvou a vykazou nejakej jinej nesmysl bez bodu.
    WYMA: jo, myslim ze jo, (jeste ted vidim jizni spojku mesic po zavedeni bodu, jak se vsichni sinuli max 80) nez se zjistilo, ze to stejne nefunguje a nez se vybodujes, musis bejt ultradebil.
    MVEK: a prave diky stredopruharum se stava pravej na jizni spojce mnohdy nejrychlejsi, a hojne toho vyuzivam :)


    MVEK: na D1 budu jezdit v levym, a vcas uhybat rychlejsim. kdyz uz za to platim, nemusim si jeste nicit zbytecne auto. Zase na druhou stranu usek Avii mezi Jihlavou a Velkym meziricim v pravym, stacilo si posadit holku na klim a zbytek uz se udelal sam jak to hopsalo :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Přesně tak. A ano, bude mi to víc vadit, až budu mít nové auto, ale tak buď se D1 vyhnu, nebo hlavně zpočátku budu jezdit pomaleji (tedy sto deset a méně), pokud to nebude stačit, tak ano, proč ne, taky bych to bral za překážku, ale překážku do té míry, že v levém nesmím ani trochu někomu překážet já.
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: Drncá to všude, silnice u nás nejsou z nejlepších (na druhou stranu zažil jsem i daleko horší). Kdybych měl jezdit jenom tam kde to nedrncá, tak skončím 300 metrů za barákem.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: S funglovkou to tam taky drncalo, neplatnej argument. Na D1 v pravym leda tak ve vznasedle.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    Koukám, že novela, co udělá ze všech vobyčejnejch joudů konečně taky "pyráty" je diskutována horečnatě úplně všude :D :D :D
    SPM
    SPM --- ---
    GRANTORINO: jako takhle - reálně se to tam většinou víc respektuje - ty auta mají větší tendenci z toho levého uhýbat (ačkoliv se tam stále najde hromada jedinců, kteří pojedou 60 v tom levém a není jim vůbec divné, že je každý předjíždí zprava). Nicméně dle předpisů je to stejné, jako víceproudovka v obci - tj. můžeš jet kterým pruhem chceš (s tím že ti vlevo mají umožnit předjíždění) a můžeš legálně předjíždět zprava (respektive v tomto případě to neni bráno jako předjíždění).
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Když nad tím teď přemýšlím, tak je zajímavé, že prostředním většinou jedu jen od Vltavy na Spořilov, ale opačně většinou ne. Možná je to tím, že opačně jedu ještě nerozjetý, a naopak víc ve střehu, tak mi nevadí uhnout, nevím, ale asi to vždy je jen v případě, že je ten pravý také poměrně využívaný, rozhodně ne při prázdném.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SPM: me neprijde, me to tam vzdycky psijed jako na dalnici... aspon se tak vetsina chova, kdyz neni zacpa...
    SPM
    SPM --- ---
    GRANTORINO: Tak v hustym provozu je to šumafuk... ale dělat to o víkendu, když je tam provoz 0 a jet celou dobu v levym, nejlépe naprosto souběžně s jediným dalším autem na silnici v pravém, to už mi přijde trochu sobecké... i kdyby oba jeli přesně 50 km/h. Jinak jižní spojka je sice okruh, ale AFAIK tam platí (bohužel) stejný pravidla, jako na víceproudé silnici v obci...

    MVEK: nj, na druhou stranu to na té spojce dělá takhle většina lidí... takže se tam sice postavili 3 pruhy, ale reálně to má propustnost dvouproudovky, protože je každej nasáčkovanej v tom prostřednim...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SPM: jizni spojka je okruh, tam to plati prave uplne normalne, levej predjizdeci, pravej normalni....

    to neni treba kdyz jedes podolim, kde se proste jede v levym, protoze pak navazuje vysehradskym tunelema tudiz pokracujes porad levym az z nej je jeden... stejne jako kdyz v braniku se budes cpat do levyho, kdyz stejne se pak zase musis do levyho, aby se dalo pokracovat, pac pravej bude odbocovaci na barrandov a v husty doprave se tam pak uz nenacpes
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam