• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    RALI
    RALI --- ---
    SPM: me jednou predjela audina, skla cerny jak noc, ja jel v pravym, 110, pickupem, vic to honit nebyl buvod, zaradil se prede mne a zpomalil na 90 a jel 90, tak se ho rozhodnu predjet a kdyz jsem na jeho urovni tak to se mnou srovna a jede soubezne. zpomalim, zaradim se za nej a on zas 90. udelal to jeste 2x nez byla benzinka, kam jsem si zajel na kafe a zbavil se ho. asi se tim desne bavil
    SPM
    SPM --- ---
    Do zpětného při předjíždění na dálnici taky občas kouknu. Teda v podstatě hlavně u jednoho auta, které je dlouhé a jenom podle pravého zrcátka nemám takový odhad, abych to neposlal natěsno před to auta. Ale nečekám na obě světla, stačí že tam vidím kus jeho auta. Navíc teda tenhle stav mi od minutí toho auta trvá spíš pár sekund, ne 10... 10+ to trvá když jedu vysloveně jenom o trochu rychleji, což dělám jenom když ten pruh za mnou je prázdný; za provozu na to předjíždění radši o kus přidám. Tak či tak je dobré pořád koukat do toho pravého, protože se beztak najde nějaký tydýt, který se tam narve a byť by to třeba byla i jeho vina, tak kazit si den nabouraným autem nehodlám (pravda, na dálnici se mi tam ještě nikdo nenacpal, za to ve městě je to naprosto běžné). Eventuelně oblíbený a pro mě naprosto nepochopitelný sport je, že to předjížděné auto začne během toho přidávat.
    SITH
    SITH --- ---
    Postavily tunel, ale jezdilo tam hodně lidí tak ho zaviraly

    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    se asi přiznávám k děsnému trestnému činu, ale ... prostě jedu po dálnici v takové geomorfologické pánvi (sjezd dolu, pak rovina, pak výjezd nahoru), už z dáli si všímám nějakýho hektickýho problikávajícího trogloyda. když mě dojel, tak jsem shodou okolností taky předjížděl a on mi bez váhání narval fullon xenony do zrcátek (k jeho smůle ztmavovacích). tak jsem to předjízdění zkoordioval na +- stejnou rychlost jakou měl ten předjížděný a to jsem i nějaký ten km dva udržoval.
    obecně uhýbám rychlejším zcela přirozeně .o) ale todleto problikávání, to mě tedy právě přestalo bavit
    DRMENGELE
    DRMENGELE --- ---
    MVEK: To s tím prostředním zpětným zrcátkem je vaše iniciativa, nebo vám to někdo poradil? Pokud se zařazujete až ve chvíli, kdy celé předjížděné auto vidíte v prostředním zpětném, tak to je opravdu špatně. A jestli celou tu dobu blikáte nebo ne, je celkem jedno, protože za tu dobu, většině řidičů dojde trpělivost.
    MVEK
    MVEK --- ---
    EDEN: Tohle je sice sranda, ale jestli si to dobře pamatuji, v zákoně stále je, že je možné použít světelnou i zvukovou houkačku pro upozornění na předjíždění. Lidi to asi nevědí, tak sám jsem to použil zatím jen jednou na úzké ulici v kokořínském údolí, protože nebylo jisté, že se bude držet svého okraje pořád a já bych nerad skončil v příkopu, ale jel sotva 50 (já tam kvůli zvěři a cyklistům jezdím tak 60-70).
    EDEN
    EDEN --- ---
    HAMSTER: blinkrom pred zahajenim manevru hlavne davam vozidlu v druhom pruhu znamenie, ze ma okamzite zrychlit jazdu v drahe kam planujem odbocit a zabranit tak mojmu umyslu zmenit jazdny pruh cim predvidavo eliminuje potencionalne riskantnu situaciu na vozovke. vhodne je tiez tento manever doprovevadzat vyraznym trubenim
    MVEK
    MVEK --- ---
    WYMA: Samozřejmě, já to dělám, když mám to předjížděné auto částečně vedle sebe.

    A dělám to, když už se na mě lepí během předjíždění. Jinak taky na dálnici s dostatečným, odstupem ty blinkry nehrotím, hodím ho tam a hned se plynule začnu přesouvat.
    DYNK
    DYNK --- ---
    MVEK: Sam jsem zvedavej jakou vzdalenost ti to ukaze. Nezapomen pri mereni i na bocni odstup jako na dalnici - pokud to budes merit u zaparkovanyho auta, tak bys lehce mohl stat moc blizko u nej a objevilo by se ti v zrcatku driv, nez v realu na dalnici.

    Pointu dotazu chapu a souhlasim s odpovedi HAMSTERa. Nicmene jsem tam citil jeste takovy to "Proc se na me ti idioti tak lepi, kdyz blikam, ze jim uhnu" :)
    WYMA
    WYMA --- ---
    MVEK: ano, obecně vzato to je akceptovatelný signál. za podstatný považuji tenhle signál zahájit v okamžiku, kdy tam ještě není mezera, aby tě mohl podjet. protože, z vlastního pohledu, pokud mineš předjížděný auto, a pak budeš 10 sekund blikat, a nebudeš se přitom zařazovat, tak mě tak akorát naštveš...
    MVEK
    MVEK --- ---
    DYNK: Beru tě za slovo, dneska to změřím laserem, jestli v ulici bude před nějakým autem volno, abych na jeho předek dobře viděl. Ale jde o to, že v pravém zrcátku se vzdálenost špatně odhaduje. To bych si troufl možná při denním ježdění, ale takhle ne, i když s tím autem mám za sebou 30 tisíc. Takhle bych se řadil ještě později.

    Každopádně pointa mého dotazu byla ta, jestli je předčasný blinkr vpravo pro spěchálky akceptovatelný signál, že o nich vím a nechci je brzdit, ale pokud nemají majáček, nebudu polevovat ze svých návyků necpat se před někoho (a házet mu kamínky na čelní sklo).
    DYNK
    DYNK --- ---
    MVEK: Ten odstup je dost velkej. Odhadem mezi vama po tvym zarazeni bude misto tak na tri nakladaky.

    Osobne cim vetsi je rozdil mezi moji rychlosti a rychlosti predjizdeneho auta, tim driv se radim. Kdyz ve 130kmh predjedu kamion, zacinam se zarazovat hned jak ho minu. Zarazuju se plynule, nemyskuju. Zapojovat do procesu vnitrni zrcatko mi nedava smysl.
    MVEK
    MVEK --- ---
    RALI: Jak jsem řekl, je to tak dlouho, abych viděl od předjížděného auta obě čelní světla v prostředním zrcátku. Nikdy jsem to neviděl zvenku, kolik tak je to odstup.
    Ale tak někdy máme rozdíl rychlostí třeba jen 10 km/h, zvláště, když mezitím přišlo táhlé stoupání, nebo ten vpravo jel nerovnoměrně (nebo dokonce zrychlil).
    Takže čas je tady relativní.
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: lepsi deset vterin blikat, at vsichni vi co chces udelat, nez blikat na posledni chvili.
    RALI
    RALI --- ---
    MVEK: to si nechavas tedy poradny kus na zarazeni :) jak dlouho ridis?
    MVEK
    MVEK --- ---
    HAMSTER: Jasně, ale tady se bavíme třeba o tom, že jedu s blinkrem ještě třeba i deset sekund, než manévr zahájím.

    Jinak samozřejmě... Jako začátečníkovi se mi před lety taky stalo, že jsem dal blinkr a začal předjíždět a troubením jsem byl upozorněn, že jsem v mrtvém úhlu někoho přehlédl, díky ale prodlevě a pomalému zahájení manévru jsem měl čas to napravit a zůstat vpravo.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MVEK: Je to tak naprosto spravne, blinkr mas dat pred zahajenim manevru, ne az pri nem, prave proto, aby bylo vsem zucastnenym jasne, co hodlas delat.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Z jiného soudku, ale ne tak daleko...
    Chtěl bych si ujasnit, co vám přijde vhodné:
    Předjíždím řadu aut, konečně se blíží poslední a je tam dostatečná mezera, abych se zařadil a pustil rychleji jedoucí (většinou nad 130, ale to je fuk). Jenže ten vzadu je někdy netrpělivý, často se tak bojím, že mě zkusí objet zprava, nebo jen začne blikat apod., zatímco já chci mít bezpečný odstup (zpravidla u běžné škodovky, abych viděl předjížděné auto celé v prostředním zrcátku, a ne jen v pravém).

    V těchhle případech většinou během předjíždění (když už předjížděné auto v pravém pruhu mám vedle sebe a třeba o půlku auta vzadu) neměním směr, ale dám blinkr doprava, a doufám, že ten spěchající za mnou to pochopí, že mu opravdu uhnu a nemusí se vzrušovat nebo přemýšlet o myškách.

    Přijde vám to špatně (myslím, že když nehnu volantem, tak toho předjížděného vpravo bych vyděsit neměl, že se na něj nacpu)? A těm spěchajícím se to hodí jako jednoduchá komunikace? Nebo je to k ničemu, nebo mi uniká ještě jiný problém?
    RALI
    RALI --- ---
    BIGHEAD: Asitak stejne jako body donutily lidi neprekracovat maximalku :)
    GRANTORINO: Vzdyt se mic nemeni, jen maji benga povinost ti za to dat body a blablabla. Stejne to nakonec budou resit domluvou a vykazou nejakej jinej nesmysl bez bodu.
    WYMA: jo, myslim ze jo, (jeste ted vidim jizni spojku mesic po zavedeni bodu, jak se vsichni sinuli max 80) nez se zjistilo, ze to stejne nefunguje a nez se vybodujes, musis bejt ultradebil.
    MVEK: a prave diky stredopruharum se stava pravej na jizni spojce mnohdy nejrychlejsi, a hojne toho vyuzivam :)


    MVEK: na D1 budu jezdit v levym, a vcas uhybat rychlejsim. kdyz uz za to platim, nemusim si jeste nicit zbytecne auto. Zase na druhou stranu usek Avii mezi Jihlavou a Velkym meziricim v pravym, stacilo si posadit holku na klim a zbytek uz se udelal sam jak to hopsalo :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Přesně tak. A ano, bude mi to víc vadit, až budu mít nové auto, ale tak buď se D1 vyhnu, nebo hlavně zpočátku budu jezdit pomaleji (tedy sto deset a méně), pokud to nebude stačit, tak ano, proč ne, taky bych to bral za překážku, ale překážku do té míry, že v levém nesmím ani trochu někomu překážet já.
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: Drncá to všude, silnice u nás nejsou z nejlepších (na druhou stranu zažil jsem i daleko horší). Kdybych měl jezdit jenom tam kde to nedrncá, tak skončím 300 metrů za barákem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam