• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    MVEK
    MVEK --- ---
    PETINY: Já radši žádnou (nechci být závislý na obsazenosti servisů, ale chci si to vyměnit opravdu podle počasí sám), možná vycházím ze zastaralé rady, nevím jak stará je běžná praxe používání momenťáků. Ale samozřejmě do autorizovaných servisů většina lidí jezdí, takže jestli tam to tak dopadá, tak ta rada je dobrá:-).
    Se všemožnými servisy nejen aut máme ale v rodině mnoho zábavných zkušeností, a šlo o značkové o neznačkové. Jen to nikdy nebyl nikdo známý, protože ho nemáme.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: jakože měřák v kastlíku? :-))

    TRISSIE: já přímo nepích, zato poslední auto co jsem pořídil, tak mělo v každé sadě jednu ucházející gumu. Tak jsem si to snad do konce života vybral :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PETINY: naposledy jsem měla důvod to testovat v roce 2001 (a nešlo mi to), kde jsme v té době přezouvali, to už si fakt nepamatuju, ono to píchnutí taky není věc, co člověk řeší denně - sice se říká, že průměrný řidič píchne jednou za 150.000, tak už hodně přesluhuju, tak to radši zaťukám...
    PETINY
    PETINY --- ---
    MVEK: TRISSIE: nechci nic říkat, ale to asi jezdíte do autorizáku, nebo k nějakýho "osvědčenýmu známýnu" ne? V normálním servisu se ty šrouby trochu promáznou a utáhnou tzv. na moment, že to sice rukou nepovolíš, ale když na to klepneš nohou, tak se musí povolit..
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Proto jsem rad, ze mam alespon ted na aute neprime mereni tlaku.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: nevim jak se senzory na vnitrku plaste, ale pokud je senzor v ramci ventilku a musis vymenit cely ventilek, tak je to jasne...
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    PHAILO: já myslím, že strážcům je to úplně u prdele, ale tvůj boj, až pichnes, místo jednoduchý výměny si holt zaplatíš odtahovku. a to se vyplatí. tvrďáku bez rezervy :))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: aha, tak to bude ono, ty senzory tam samozřejmě jsou.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: jj na zimu jsem si taky rikal, ze se vykaslu na runflaty, ale nakonec jsem sehnal jedny za dobre :)
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: No, to se stává, když to v pneuservisu utahuje debil :-) Při tom momentu, kterým se ty kola mají utahovat (a třeba zvlášť alu diskům se to moc nelíbí, když se to přetáhne), to povolit jde, alespoň nějak. Teda třeba i rachitická postava to obvykle zvládne skákáním po klíči povolit. Pojistky když je všechno ok, tak většinou moc neodchází... ale jako ty se tam zrovna mít hodí - když najednou chcípne půlka světel, tak vyměnit pojistku (které se obvykle vejdou náhradní přímo do té skříňky a nikde nezavazí) je nejrychlejší oprava. Jinak na ty kola měly fígl snad některé mercedesy - klíč byl teleskopický. Na povolování se vysunul a měl dlouhou páku, na utahování se tahalo silou za kratší variantu :-)

    VYWERN: No co jsem slyšel, tak u některých aut co mají TPMS (senzory na hlídání tlaku), to ty senzory odkouří... a to není zrovna levná sranda.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: muz te chrani pred informacema :) funguje to tak, ze po pouziti lepici sady se musi do servisu hned, tam je treba je na to upozornit, aby vedeli, ze tu lepici hmotu musi vybrat. Kdyz jim to nereknes, tak pneumatiku zuji a zamrdaji si s tim cely stroj, za coz ti podekuji :) Pneu pak podle prurazu opravi a musi ti vymenit ventilek, ktery je zalepeny od sady. Ty si pak musis koupit min novou hadicku a nadobku s lepicim mlikem na dalsi pouziti.
    Samotna aplikace mlika neni tezka a zvladne ji zena lepe, jak vymenu rezervniho kola, navody k tomu byvaji jednoduche. Ale jak ja rikam, kdyz nevim nebo nechci, zaplatim si asistenci a neresim :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Vidím, že místní strážci tradičních hodnot by se asi úplně posrali z toho, že rezervu vůbec nevedu. Letní mám runflaty, takže tam je to v pohodě. Ale zimní jsou normální, takže bych ji mít měl. A nemám :-D
    BLAF
    BLAF --- ---
    TRISSIE: Jednou jsem jel s vozejkem s krapnutym blinkrem, coz mi odpalovalo pojistku kazdou cca pulhodinu, jsem je pak menil normalne za jizdy, a vetsi zasoba se celkem hodila :)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYWERN: popravdě, to, že je potřeba pneumatiku pak vyměnit, mi říkal manžel, dál jsem to nezkoumala, jen vím, kde je v autě kompresor, abych ho mohla ukazovat na STK :-)
    a fakt jsou věci, kde radši zaplatím profesionálům - chytrý automechanik si taky na sepsání smlouvy zaplatí právníka, i když "na netu jsou určitě vzory", tak proč by si chytrá právnička neměla zaplatit automechanika, i když na netu jsou určitě návody :-)
    MVEK
    MVEK --- ---
    U Feldy jsem si odpálil pojistku sám, když jsem do zapalovače zkusil strčit zářivku do auta, která ale měla velmi mnoho desetiletí zastaralou koncovku, nekompatibilní se soudobými zásuvkami. Výsledek byl, že kromě zásuvky nefungovala půlka osvětlení přístrojovky.

    Ale nevím, co by se stalo dneska v dnešní Fabii nebo dražším autě:-).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    WYMA: já neříkám, že taková závada není, jen že jsem ji nikdy prakticky neřešila, takže nemám zkušenosti. S těmi světly je to dobrá připomínka (a upozorním kolegyni, co včera dorazila do práce rozklepaná, protože jí ve čtyři ráno na dálnici ve 140 z ničeho nic zhasly všechny světla... po pár vteřinách čiré hrůzy zase naskočily, ale je to přesně taková věc, co by mohla být uvolněná nebo už odcházející pojistka).
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: tak jasne, samotny seznam povinne vybavy je v dnesni dobe usmevny.
    Mimochodem, lepici sada ti pneumatiku neznici, jen ventilek + cast te sady, jako hadicky atd, musis koupit nove mleko. Je s tim opruz, proto se doporucuje rezerva nebo runflat.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Je fakt, že závad co spraví vyměnit pojistku moc není a když tak jsou spíš ne tak kritický věci jako že netroubí klakson, nefunguje centrál atd.. Občas možná světla, že nejdou třeba dálkový nebo potkávačky..
    WYMA
    WYMA --- ---
    TRISSIE: že ses s takovou závadou ještě nesetkala neznamená, že to tak není:) vždy se vyplatí, pokud ti přestane svítit třeba nějaký světlo, stírat stěrače atp., otevřít pojistkovou skříň, najít příslušnou pojistku (buď na stěně té skříňky nebo v manuálu máš nákres), a tu pojistku zkusit vyměnit.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: se závadou, která by se dala vyřešit výměnou pojistky, jsem se ještě nesetkala, takže prakticky nevím - ale jak bych poznala, co se stalo? Auto akorát rozsvítí nějakou kontrolku, pravděpodobně bude na výběr mezi "zajeďte brzy do servisu" nebo "okamžitě odstavte auto", plus ne úplně specifickou závadu typu "motor" nebo "elektroinstalace", ale jak mám vědět, že na to zabere výměna pojistky? Poslední dvě závady, co jsem řešila, byly ještě ke všemu jen pseudozávady, protože jediná věc, co byla vadná, bylo čidlo detekce vady, které bylo potřeba vyměnit :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam