• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    COLON
    COLON --- ---
    CAIDEL: proto je potřeba dokola to TU rozebírat a až do té míry jestli je trojblik dost nebo málo bliků...OK
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    COLON: Protože to "blikat se má" sice možná každý ví, ale zdaleka ne každý to dělá. Stačí se ostatně projet na silnici :)
    COLON
    COLON --- ---
    Já nějak nechápu proč se tady to téma blikání pořád vytahuje - každej tu ví, že blikat se má - ale diskutovat o tom kdo bliká víc nebo míň? jako fakt?
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM: No jo no... ale to přece každej řidič ví, že když zablikáš víc než třikrát, tak se stane něco strašného... nevím sice co přesně, ale určitě to bude něco vážně ukrutného, když se tomu všichni tak brání.

    Nikdy jsem pořádně nepochopil, proč má někdo touhu tohle ojebávat stylem třeba "když okolo nikdo není, tak neblikám"? Pominu-li, že na zjišťování toho, jestli v okolí je někdo, kdo může bliknutí zaznamenat je podstatně náročnější, než prostě blikat vždy a všude, stejně to nechápu. Copak ono někdy někomu uškodilo udělat to pořádně?

    "neblikat" si příležitostně dovolím akorát tak na kole, ale tam je to dané jednak tím, že má člověk výrazně lepší přehled co/kdo v okolí je a než v autě neohrozí tím a jednak tím, že "blikat" na kole znamená ukazovat rukou a to může někdy prudce zvýšit šanci, že si člověk rozbije hubu :)
    SPM
    SPM --- ---
    PHAILO: Tak dopravní předpisy říkají, že máš začít blikat před započetím manévru a přestat po jeho dokončení. Přejetím jedním kolem přes čáru určitě není dokončení změny pruhu...
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    SPM: Tady je jak to funguje v praxi https://youtu.be/GAMCkJvECy8

    SPM: A proč bys měl chtít blikat delší dobu?
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: no, nevim... ten blinkr se má dát před započetim úkonu. Takže dva bliky v háji, než se začnu do toho pruhu sunout a přestane to blikat sotva najedu na čáru. Přesně to akorát vychází u těch, co začnu vyjíždět a při tom daj blinkr, ale to už upřímně ho ani dávat nemusí, protože vidim, že se do toho pruhu cpe.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: mne to přijde akorát. vidět to je a nevotravuje to přehnaným počtem blikancu :) samozřejmě jestli někdo čumí kde co lítá, tak to málo je...ale to proto, že čumí někam mimo
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: mne to přijde akorát. vidět to je a nevotravuje to přehnaným počtem blikancu :) samozřejmě jestli někdo čumí kde co lítá, tak to málo je...ale to proto, že čumí někam mimo
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: No, na víceproudovce jsou ty 3 bliknutí fakt málo, pokud člověk ten pruh nemění hodně rychle. Na okresce ještě jakžtakž, ale to zas tak často používané není.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: trojblik při každým předjíždění, nejenom cyklisty :)
    SPM
    SPM --- ---
    SITH: Jinak z těhlech modifikací mi stejně nejlepší přijde chování, že na lehké přimáčknutí a držení to bliká a po puštění se to hned vrátí zpátky (a na domáčknutí to drží). Překvapivě tohle moc aut nemá, zatímco tam všude dávaj připitomnělé trojbliky, které jsou na výrobu přitom ještě složitější a reálně se nedaj použít na nic jiného, než předjíždění cyklisty.
    SITH
    SITH --- ---
    VYWERN: furt nevím ale jaký je rozdíl mezi tím co mám u fordu, kde mám blinkry přes odpor nebo přes zmáčknutí páčky nahoru. Takže když chci blikat krátce, jen překonám malý odpor a zas to jde zpátky do polohy, dvakrát třikrát to zabliká a tot vse. Nebo chci blikat dlouze dokud to volantem nedám do rovné polohy, takže ty páčky zamáčknu a ona se pak vrátí sama.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: A ručně se to vypíná jak? Pač hádám, že to jinak bude fungovat stejně spolehlivě, jako ty páčky co se nevrací - v 75% případů se to buď vypne samo ještě před dokonáním manévru nebo se to naopak po něm nevypne :-)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    VYWERN: Jo, tusim jak to funguje, ale nikdy jsem to nepochopil, asi jsem staromodni :D
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ADMIX: myslis ty blinkry? Ono to novota ani moc neni. Normalne das packu nahoru nebo dolu a ona tam zustane, nez dotocis, pak cvakne dolu. U bmw ne, jen tam prekonas odpor, aby jsi vedel, ze jsi je zapnul a packa se vrati zpet hned.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Jak jako vraci? Co to je zase za novoty!
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: to je ale protoze je nepouzivas, tak jsi si jeste nestacil zvyknout :))
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: Já jsem si teda na ty blinkry nezvykl ani skoro po roce a považuji to za totální debilitu.
    DYNK
    DYNK --- ---
    SPM: To muze byt kvuli tomu, ze kdyz zaradis, nechas ruku na pace a prudce se rozjedes, tak ti ta ruka nevyhodi paku na neutral. Jinej duvod me popravde taky nenapada.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: Já nemám nic proti té páce jako takové, ale nechápu to, že když chceš jet dopředu, tak tu páku taháš dozadu. Takže vlastně obráceně. Respektive ono BMW to tam má takhle hlavně asi proto, že přesně takhle je to přehozené i u klasických voličů s více polohama. Ale proč jsem nikdy nepochopil :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam