• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    J3RRYNA: Aneb kategorie řidičů pracovně nazývaná klobouci. Patří do ní i dámy kolem padesátky s trvalou na hlavě. Čest výjimkám, jejich málo.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    To je teda diskuze... Já nevím jak vy, ale já blikám i když provádím odbočení dveřma napřed. Daleko víc, než neblikači mě spíš serou lidi, kteří blinkr dávají až ex post, nebo prostě takoví, kteří nejdříve zpomalí na zamýšlenou rychlost k provedení změny směru, typicky odbočení do nějaké malé vedlejší uličky a teprve poté, co vskutku začnou zatáčet, dají blinkr, zřejmě aby potvrdili, že opravdu odbočují směrem, kterým odbočují... Demence na ultimum, to už je pak celkem jedno, jestli ten blinkr člověk dá, nebo ne...
    SKRU
    SKRU --- ---
    PHAILO: co to zkousis s dobrym clovekem, dyk ses pravnik:))
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    SKRU: Nevím jaké máš problémy s penisem, ostatně to o té huse známe všichni. Ale protože jsem veskrze dobrý člověk, přeji ti, aby se to rychle dalo dopořádku.
    SKRU
    SKRU --- ---
    PHAILO: nesoudim podle sebe, ale moc neduveruju svymu okoli a nemam problem davat blinkry hodne predem. synndromem jeden blik rovna se minus centimetr penisu jsem se zatim nenakazil.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    SKRU: Anebo je druhá možnost, jsi prostě moc pomalý a soudíš podle sebe.
    SKRU
    SKRU --- ---
    PHAILO: coz je tvoje dojmologie. aby se vam nahodou nezmensily koule z pouzivani blinkru s dostatecnym predstihem, co je komu do toho, kam budu za 2 vteriny odbocovat...
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    SPM: Za ty tři bliknutí stihnu rozhodně dokončit změnu směru jízdy, neboj se.

    Osobně to rozlišuju spíš tak, že když někdo bliká výrazně delší dobu, než 3-4 x, znamená to, že se chystá na složitější manévr (otočení, parkování apod.).
    SPM
    SPM --- ---
    Tak jako co jsem jezdil se škodovkou, tak jsem to taky používal prakticky pořád (navíc u ní ta páčka do té druhé polohy jde dost debilně ztuha, takže se blbě mačkala)... ale taknějak jsem cítil, že to není zrovna tak, jak mělo být. Co mám teď auto bez trojbliku s tou mezipolohou, tak mi to na komfort přijde stejné a navíc to ještě bliká jak dlouho je třeba.
    COLON
    COLON --- ---
    CAIDEL: proto je potřeba dokola to TU rozebírat a až do té míry jestli je trojblik dost nebo málo bliků...OK
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Tyjo, dobra diskuse - ja v podstate nic jinyho nez trojblik nepouzivam, v krizovatkach se tu neblika pokud je dedikovanej pruh na odboceni, akorat na kruhacich obcas blikam doleva, a to trva dyl nez tri bliky :D
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: kdyz chces vypnout tak do packy opacnym smerem lehce tuknes.
    SITH: funguje to jen o stupen driv, tzn. tuknes bez odporu - 3blik nebo vypnuti. Tuknes s odporem, blika stale.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    COLON: Protože to "blikat se má" sice možná každý ví, ale zdaleka ne každý to dělá. Stačí se ostatně projet na silnici :)
    COLON
    COLON --- ---
    Já nějak nechápu proč se tady to téma blikání pořád vytahuje - každej tu ví, že blikat se má - ale diskutovat o tom kdo bliká víc nebo míň? jako fakt?
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM: No jo no... ale to přece každej řidič ví, že když zablikáš víc než třikrát, tak se stane něco strašného... nevím sice co přesně, ale určitě to bude něco vážně ukrutného, když se tomu všichni tak brání.

    Nikdy jsem pořádně nepochopil, proč má někdo touhu tohle ojebávat stylem třeba "když okolo nikdo není, tak neblikám"? Pominu-li, že na zjišťování toho, jestli v okolí je někdo, kdo může bliknutí zaznamenat je podstatně náročnější, než prostě blikat vždy a všude, stejně to nechápu. Copak ono někdy někomu uškodilo udělat to pořádně?

    "neblikat" si příležitostně dovolím akorát tak na kole, ale tam je to dané jednak tím, že má člověk výrazně lepší přehled co/kdo v okolí je a než v autě neohrozí tím a jednak tím, že "blikat" na kole znamená ukazovat rukou a to může někdy prudce zvýšit šanci, že si člověk rozbije hubu :)
    SPM
    SPM --- ---
    PHAILO: Tak dopravní předpisy říkají, že máš začít blikat před započetím manévru a přestat po jeho dokončení. Přejetím jedním kolem přes čáru určitě není dokončení změny pruhu...
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    SPM: Tady je jak to funguje v praxi https://youtu.be/GAMCkJvECy8

    SPM: A proč bys měl chtít blikat delší dobu?
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: no, nevim... ten blinkr se má dát před započetim úkonu. Takže dva bliky v háji, než se začnu do toho pruhu sunout a přestane to blikat sotva najedu na čáru. Přesně to akorát vychází u těch, co začnu vyjíždět a při tom daj blinkr, ale to už upřímně ho ani dávat nemusí, protože vidim, že se do toho pruhu cpe.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: mne to přijde akorát. vidět to je a nevotravuje to přehnaným počtem blikancu :) samozřejmě jestli někdo čumí kde co lítá, tak to málo je...ale to proto, že čumí někam mimo
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: mne to přijde akorát. vidět to je a nevotravuje to přehnaným počtem blikancu :) samozřejmě jestli někdo čumí kde co lítá, tak to málo je...ale to proto, že čumí někam mimo
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: No, na víceproudovce jsou ty 3 bliknutí fakt málo, pokud člověk ten pruh nemění hodně rychle. Na okresce ještě jakžtakž, ale to zas tak často používané není.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam